Sosednjo Hrvaško je konec tedna pretresla huda tragedija, ki je zahtevala dve mladi življenji. Prometno nesrečo na cesti D8 v Kaštel Sućurcu je v soboto pozno popoldan povzročil 29-letni voznik športnega motornega kolesa.
Kot so povedale priče in kažejo prvi rezultati preiskave, je 29-letni motorist na križišču zapeljal med ustavljenimi avtomobili in pri rdeči luči s polnim plinom zapeljal skozi križišče.
V tistem trenutku je v križišče skozi zeleno luč pravilno pripeljala 32-letnica z osebnim vozilom, ki je v avtosedežu peljala svojega triletnega sina. Trk motorja pri veliki hitrosti v bok avta je bil tako silovit, da je avto prevrnilo na streho, motorista pa je po zraku odneslo okoli 50 metrov daleč. Avto je po trku zagorel.
Mimoidoči so takoj priskočili na pomoč z gasilnimi aparati in otroka uspeli rešiti iz avta. Za mlado mamico je bila pomoč prepozna, umrla je na kraju nesreče, tako kot tudi povzročitelj.
Ob robu tragedije se je oglasil tudi Željko Marušić, hrvaški prometni strokovnjak, ki je s svojimi komentarji in idejami že velikokrat razburkal širšo javnost. Po njegovem so "drastično kršenje hitrostnih omejitev, neprilagojena hitrost glede na okoliščine, vožnja skozi rdečo luč ob minimalni možnosti kaznovanja poglavitni neposredni in posredni vzroki za vsako nesrečo, v kateri je udeležen motorist."
V daljšem zapisu, ki so ga objavili na Autoportal.hr, je navedel nekaj odsekov jadranske magistrale, ki so še posebej znani po 'cestnih razbojnikih'. Še posebej hitra cesta med Solinom in Trogirom je po njegovem del, kjer se odvijajo "najbolj brualne, nelegalne in svojevrstne cestne dirke v Evropski uniji, kar je znano že leta."
Marušić navaja, da je "kaštelanski" odsek sicer poln semaforjev, na katere pa se motoristi ne ozirajo in jih ob rdeči luči prevozijo s polnim plinom v nekaj desetinkah, če le ocenijo, da imajo dovolj prostora. Na odseku je tudi stacionarni radar, a se mu motoristi zgolj nasmihajo, saj povečini skrivajo ali upogibajo registrske tablice tako, da jih radar ne more zaznati.
Navaja tudi, da je še posebej ob vikendih v lepem vremenu ta cesta prizorišče norih dirk, motoristi pa se nato na 'znani lokaciji v Makarski' hvalijo s svojimi podvigi.
Menda je eden od izzivov med 'brati', kako priti od Omiša do Makarske v 15 minutah. Gre za 36,5 kilometrski odsek, kar pomeni, da mora biti povprečna hitrost voznika kar 146 km/h, ugotavlja Marušić. Na odseku Ruskamena z blagim klancem navzdol motoristi dosegajo tudi 230 km/h, pri naselju Marušiće, kjer je ob klancu navzgor omejitev 60 km/h, pa brez težav več kot 200 km/h. Cesta ima nekaj dvojnih zavojev, ki so zelo podobni zavojem na kakšni dirkaški stezi, ko se je treba nagniti za 45 stopinj.
Marušić navaja še svoje izkušnje, kako je ob hoji po tej cesti brez pločnika velikokrat, zadnjič pred tednom dni, doživel takšno vožnjo motoristov, ki jo spremlja "vonj po zažganem olju", ki je dokaz prenaprezanja motorjevega agregata. Motoristi so na tem odseku pogosto žrtve nesreč, a "k sreči" doslej zaradi njih niso umirali tudi drugi.
"Vozilo postane orožje, stroj za ubijanje"
Prometni strokovnjak meni, da je bil dosedanji nadzor in ukrepanje policije nad takšnim početjem "nikakršen," kar je samo še dodatna spodbuda za dirkače. Marušić predlaga več ukrepov, kako zaščititi druge udeležence v prometu in narediti konec ilegalnemu divjanju po cestah. Poleg povečanja in izboljšanja učinkovitosti nadzora predlaga, da bi za vsakršno vožnjo s skrito tablico policist avtomatsko odvzel tako motorno kolo kot vozniško dovoljenje. Za mlade motoriste do 24 leta starosti predlaga omejitev vožnje vozil z največ 20 kW, za čas med 15. novembrom in 15. aprilom pa dodatno zavarovalno premijo za vožnjo z motorjem.
Največjo spremembo pa bi morali uvesti v kazenski zakonik, kjer bi najhunjše prometne prekrške opredelili kot "prometni terorizem". Vanje bi sodili takšni primeri, kot so prekoračitev dovoljene hitrosti za več kot 100 km/h, vožnja skozi rdečo luč s polnim plinom in podobno. Dejanje prometnega terorizma bi morali po njegovem izenačiti s poskusom uboja, za katerega je zagrožena zaporna kazen. Posledica bi bila tudi dosmrtno odzvetje vozniškega dovoljenja, predlaga Marušič, ki utemeljuje, da v takšnih primerih voznik s kršenjem prometnih predpisov svoje vozilo spremeni v orožje in stroj za ubijanje.
Tudi pri nas je čedalje več objestnih udeležencev v prometu. Tudi med kolesarji. Nedavno mi je eden skoraj zaprl pot, …
Vedno več je objestnih voznikov, ki ne spoštujejo zakonodaje. Kazni za najhujše prekrške so pa tako in tako prenizke.
Problem je zakonodaja ! Tudi pri nas se pojavljajo stari znanci policije ,ki se kasneje izgubijo v sodnih zaostankih in …