BMW i3, ki je v Sloveniji že dobro znan električni avto, saj je oral ledino na področju elektrifikacije, ne zgolj med premijskimi vozili, ampak je bil eden od prvih in najbolj množičnih električnih avtomobilov na slovenskih cestah v zadnjem desetletju, ne bo dobil naslednika. BMW iX je veliko večji, dimenzijsko v dolžino meri podobno kot klasični X5, v višino kot X6, v kabini pa presega prostornost vseh BMW SUV-jev.
iX je zgolj tehnološki naslednik i3. To je avtomobil, s katerim BMW kaže, kje so meje možnega danes v avtomobilski industriji. Zagotovo je posebnež, kar izkazuje z zunanjo obliko in v kabini, kar je novega »pod kožo«, pa voznik in potniki občutijo med vožnjo. Ta je edinstvena za BMW. To je edini BMW trenutno, ki prisega zgolj na elektriko, pri vseh ostalih modelih bodo Bavarci ponudili t. i. »Možnost izbire«, saj bodo lahko kupci na enaki osnovi izbirali med bencinskim, dizelskim ali električnim motorjem. Tak primer je BMW iX3, ki je električni ekvivalent X3, v prihodnje pa prihajata na primer BMW serija 5 in serija 7 s 100-odstotno električnim pogonom in tehnološkimi rešitvami, ki smo jih spoznali na prvi vožnji z BMW iX.
iX izložba tehnologij, ki prihajajo v naslednje BMW modele
iX je pravzaprav spremenil razvoj avta iz klasike, ki jo poznamo zadnjih 100 let in še več. BMW inženirji poudarjajo, da so, ko so oblikovali avto, želeli ustvariti »vau« učinek. To je dnevna soba na kolesih, ubrali pa so zelo filozofski pristop, kako integrirati visoko tehnologijo v avtomobil, ki bo hkrati ekološki, brez emisij in bo ponujal največje možno udobje, ki je danes možno pri potovanju z avtomobilom.
Avto je poseben na zunaj. Oblikovan je drugače kot klasični BMW SUV-ji. Izpostaviti veja količnik zračnega upora (Cd=0,25), kar ni samoumevno za napredne limuzine, kaj šele za velika SUV vozila, kot je iX, ki zaradi velikih baterij tehta kar 2,5 tone.
Tako čisto obliko so dosegli z detajli. Kljuke vrat so povsem integrirane v vrata, posoda za dolivanje tekočine za pranje vetrobranskega stekla je skrita pod znakom na sprednjem pokrovu, s tankimi lučmi pa so oblikovali novo prepoznavno linijo. Provocira z velikanskimi ledvicami, kar je sprožilo polemike že pri premieri BMW serije 4, M4 in M3, saj električni avto ne potrebuje tako velikih rešetk za zajem hladnega zraka. Kljub temu ne gre zgolj za estetiko. Za spremljanje okolice med drugim skrbi panel z zelo navpičnimi zaprtimi ledvičkami, kjer so tipala, video kamera in radarji integrirani v napredni sistem za pomoč vozniku. Podatke, ki jih pridobivajo senzorji, obdeluje nova elektronska platforma z 20-krat večjo računalniško zmogljivostjo od sedanjih modelov iz Münchna, povezati pa se je mogoče tudi z omrežjem 5G.
Kot v koncertni dvorani
BMW iX je tehnološko zelo kompleksen in je verjetno najbolj inteligentno vozilo, ki ga je BMW kdaj razvil, a prav ta tehnologija jim je omogočila, da so močno zmanjšali elemente notranjosti. Kabina je oblikovana zelo minimalistično, vse je skrito. Na ta način so skušali ustvariti vzdušje kot v domači dnevni sobi. Pri BMW so nam pojasnili, da so želeli ustvariti drugi dom. Gumbov sicer niso povsem odstranili, a so precej zmanjšali njihovo število, zmanjšali so tudi odprtine za ventilacijo, povečali pa so široki ukrivljeni zaslon, ki je tudi občutljiv za dotik. Prvi vtis je bil, da je že videno, a je doživetje povsem drugačno kot smo ga bili do zdaj vajeni v kateremkoli vozilu. Gretje je narejeno tako, da ne ogreje zgolj določenega detajla, na primer zadnjice ali hrbta, ampak celotno površino, kot doma. Na primer celotna vrata, zato je udobje na bistveno višjemu nivoju. Poseben je zaradi zvočnega sistema. Vsi zvočniki so skriti, na primer v vrata, armaturno ploščo ali vgrajeni v sedeže, rezultat pa je zvok primerljiv s sedenjem v koncertni dvorani. Posebnost v vozilu je tipka na vratih za odpiranje vrat za izstop. V primeru, da bi prišlo do okvare ali izpada elektrike, je v vratih subtilno skrita tudi ročica za fizično odpiranje vrat. Avto je preprosto drugačen tudi za BMW standarde, zato mu pravijo pionir.
Kabina je sicer namenjena prevozu petih potnikov, zaradi namenske električne platforme pa vozilo zadaj nima tunela in je dno ravno, zato je prostora na zadnji klopi zelo veliko, spredaj pa voznika in sopotnika razvajata fotelja z integriranima naslonoma za glavo z asimetričnim oblazinjenjem, ki omogočata sedenje kot v dnevni sobi v domači hiši ali stanovanju.
Steklo, les, reciklirana plastika
Tudi armaturna plošča je povsem nekaj novega kar smo vajeni v vozilih znamke BMW. Široki ukrivljeni zaslon (12,3-palčni merilniki in 14,9-palčni osrednji zaslon) je tudi občutljiv za dotik, ki omogoča tudi prikaz navidezne resničnosti – to pomeni, da se pred voznikom ob uporabi navigacije vseskozi kaže slika ceste pred vozilom v živo, puščice pa nas usmerjajo v smer, ki smo jo nastavili. Ohranili so tradicionalno orientiranost armaturne plošče proti vozniku. Lična lesena površina na sredinskem grebenu ni le lesena ploščica, ampak so vanjo integrirana stikala, stekleni okrasni obroč na njej pa je regulator sistema iDrive. Sredinska konzola spominja na sodobno pohištvo, v kabini pa uporabili trajne materiale, ki jih je možno reciklirati.
Zelo futurističen videz dopolnjujejo 6-kotni volan, ki izboljšuje pregled in dostop do informacijskega prikazovalnika. Veliko svetlobe v kabino prepušča ogromna panoramska streha, pa tudi okna vrat brez okvirjev. V prtljažniku je ostalo za 500 litrov prostora, poseben prostor je namenjen tudi shranjevanju polnilnih kablov.
Večja in manjša baterija
Električni SUV je zasnovan na učinkoviti peti generaciji BMW-jeve tehnologije eDrive. Za pogon skrbita dva elektromotorja s skupno močjo več kot 370 kilovatov v zmogljivejši različici, s katerima lahko 100 kilometrov dosežete v manj kot petih sekundah. Ob veliki masi in več kot solidnih zmogljivostih tovarna obljublja porabo v skladu s ciklusom WLTP 21 kilovatnih ur elektrike na sto kilometrov, zato baterija z neto kapaciteto nekaj več kot 100 kilovatnih ur zadostuje za doseg več kot 600 kilometrov.
Za brezskrbnost na daljših poteh so pri BMW poskrbeli tudi s polnjenjem. Z enosmernim tokom poteka do moči 200 kilovatov (različica 50), oziroma 150 kilovatov pri šibkejši različici 40. S takšno močjo se baterija z desetih na osemdeset odstotkov kapacitete napolnila v dobrih štiridesetih minutah, deset minut polnjenja pa zadostuje za dodatnih 120 kilometrov vožnje. Polnjenje visokonapetostne baterije z 0 na 100 odstotkov pri 11 kW prek stenske polnilne postaje traja manj kot 11 ur, pri BMW pa pravijo, da je možno na javnih polnilnicah, ki to omogočajo polniti z močjo od 11-22 kilovatov.
Športen in zelo udoben
2,5 tone skupne mase je zahtevalo edinstvene strukturne rešitve. Pri BMW trdijo, da je avto sestavljen trdno, da omogoča dobra vožnjo, kar so dosegli s kombinacijo materialov po celotnem avtomobilu, kar je tudi novost v izdelavi vozil.
Avto med vožnjo dobro skriva veliko maso, saj so mu dodali dvoosno zračno vzmetenje in aktivno krmiljenje. V praksi se je izkazal za zelo dinamičen in hkrati nadpovprečno udoben. To so dosegli tudi s pomočjo nizkega težišča, saj so pogonski motor in baterije postavljeni v najnižjo možno točko.
BMW iX je sicer na voljo v dveh različicah. Obe sta opremljeni z električnim štirikolesnim pogonom s skupno močjo 385 kW/523 KM pri BMW iX xDrive50 in 240 kW/326 KM pri BMW iX xDrive40. Za šibkejšo različico je treba odšteti vsaj 81.800 evrov, za zmogljivejšo pa 108.450 evrov.
Pozneje se bo ponudbi pridružil tudi model BMW iX M60 z maksimalno močjo 440 kW/600 KM, prihaja pa še različica s šibkejšim električnim motorjem in baterijo z enako kapaciteto kot pri različici BMW iX xDrive40.
Prednji grill grd da te kap
Ce bi bil dizajner en Rus, bi pod Putko ze zdavnaj kopal luknje in sadil palme po Sibiriji. Sicer je …
Točno tak avto smo rabl v boju proti podnebnim spremembam.