Volkswagen T-cross se uvršča v razred majhnih križancev B-SUV, ki v Evropi v zadnjih letih doživlja razcvet in v segmentu majhnih avtomobilov z oznako B že presega polovični delež. Tudi v Sloveniji delež segmenta tvori več kot 43 odstotkov. In v ponudbi nemške znamke ima ob križancih T-rocu in taigu pomembno vlogo tudi T-cross.
Zato je zelo pomembno, da volkswagen T-cross, ki v tej, edini generaciji vozi že od leta 2018, torej je za sodobne pojme že pravi starosta, ostane svež. Zadnja prenova mu je to zagotovila z vidnimi spremembami na prednjem delu, ki so ga uskladile z ostalimi Volkswagnovimi križanci.
Te se odražajo v novo oblikovanem odbijaču in srebrni zaščiti podvozja pod karirasto mrežo spodnjega vstopnika za zrak. Drugačna sta tudi žarometa, ki lahko svetita v matrični led tehniki, kar smo spoznali tudi na testnem avtomobilu, povezuje pa ju, oziroma njune dnevne led luči, svetlobna letev v maski.
Vzvratni ogledali sta opremljeni s sistemom za svetlobno projekcijo na tla. Drugačna je tudi oblika zadnjega odbijača, kjer je T-cross tudi dobil srebro zaščito podvozja, svetlobna letev pa povezuje zadnje led luči, ki tudi svetijo v led tehniki s tridimenzionalnim učinkom in možnostjo zanimive animacije.
Bolj žlahtna kabina
Spremembe so tudi v kabini. Pri Volkswagnu so se odzvali na kritike kupcev, da kje v kabini preveč trde plastike, in površine izdatno oblazinili, notranjost pa so popestrili tudi barvno. V kabini sicer še vedno prevladuje predvsem črna barva, vendar pa je v njej tudi več svetlejših sivih in kovinskih odtenkov, najde pa se tudi kakšen vložek iz živahnejše barve.
Kar pa vam zares pade v oči, ko sedete v prenovljeni T-cross, je preoblikovana armaturna plošča, na kateri izstopajo predvsem zasloni. Ne sicer toliko digitalna armaturna plošča pred voznikom, ki je bila na voljo že pred prenovo, ampak novi lebdeči zaslon infozabavnega sistema, ki v večji različici meri 9,2 palca in nudi precej boljšo grafiko in tudi uporabniško izkušnjo.
Izboljšan je tudi sam infozabavni sistem, ki ima tudi možnost glasovnega upravljanja, a to potrebuje veliko prilagajanja uporabnika. Kljub učinkovitemu upravljanju zaslona za dotik je pod njim ostalo še nekaj direktnih fizičnih stikal, ločeno pa je ostalo tudi upravljanje klimatske naprave, a s spremembo. Analogna stikala so namreč nasledili za dotik občutljivi drsniki in stikala, s katerimi se je T-cross tudi približal novejšim sorodnikom.
Kar se tiče same prostornosti kabine, je ta seveda takšna, kot je bila doslej. T-cross z dolžino 4,127 metra sicer za današnje pojme ni prav dolg avtomobil, vendar pa je visok, predvsem pa je oblikovan zelo oglato, zato je prostora dovolj tako za voznika in sovoznika, kot tudi za potnike zadaj. Ti morajo sicer sprejeti nekaj tesnobnosti pri kolenih, kar pa se lahko izboljša, če pomaknejo drsno zadnjo klop povsem nazaj. Oglati prtljažnik pa s prostornino 455 litrov in povečljivostjo na 1.281 litrov tudi ne razočara. Njegova prostornost in lahek dostop zaradi višine sedežev sta verjetno tudi eden od glavnih razlogov, da je T-cross tako priljubljen.
Spodobna motorizacija
Volkswagen T-cross je pri nas na voljo s tremi motorji: litrskim trivaljnikom 1,0 TSI z močmi 70 ali 85 kilovatov in štirivaljnik 1,5 TSI z močjo 110 kilovatov. Oba močnejša motorja sta na voljo tudi v kombinaciji z menjalnikom DSG. Mi smo, kljub temu, da je imel "športno" opremo R line, vozili T-cross s srednjim motorjem, torej 85-kilovatnim, v kombinaciji s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DSG.
Takšna motorizacija se je v kombinaciji z razmeroma mehkim podvozjem, ki dovoli tudi nekaj nagibanja v ovinkih, izkazala za čisto solidno. Kljub športni opremi avtomobil sicer ni športnik, vendar pa je moči in navora povsem dovolj za udobno in na trenutke tudi dinamično vožnjo. Tako motorizirani volkswagen T-cross pravzaprav ponuja natanko to, kar od takšnega volkswagna pričakujemo.
Pri tem je treba sprejeti kakšen kompromis, denimo upiranje motorja, da bi se vrtel v višje vrtljaje, ali pa nekaj cukanja menjalnika pri speljevanju. Sicer pa ni težav. In tudi poraba, ki se giblje bliže šestim kot sedmim litrom na sto kilometrov, je tudi čisto v redu. Ob tem pa motor tudi ni preglasen in tudi šumenja zraka okoli kabine je kljub oglatim oblikam in višini T-crossa presenetljivo malo.
Volkswagen T-cross je torej kljub precejšnji generacijski starosti po osvežitvi še vedno dovolj privlačen avtomobil, da bi se lahko znašel v marsikateri garaži. Cenili ga bodo predvsem tisti, ki potrebujejo razmeroma majhen in preprost avtomobil, ki je ob tem tudi prostoren in dovolj sodoben. Ob tem pa je solidna tudi njegova cena.
Z omenjeno motorizacijo in paketom R line ter nekaj dodatki je tesni T-cross stal 29.839, oziroma s popustom tisoč evrov manj, za osnovni, prav tako čisto dobro opremljeni in motorizirani T-cross pa je denimo treba odšteti 22.197 evrov, kar je ob današnjih cenah za takšen avtomobil čisto OK.
Volkswagen T-cross 1.0 TSI DSG R line
Motor: trivaljni, turbobencinski, 999 ccm
Največja moč: 85 kW (115 KM) pri 5.000/min
Največji navor: 200 Nm pri 2.000-3.500/min
Zmogljivosti: 193 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.127 x 1.760 x 1.573, medosna razdalja 2.551
Prtljažnik (v litrih): 455-1.281
Poraba: 5,6 litra/100 km, izpusti CO2: 128 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 29.893
Cena je katastrofa, za tak avto dati skor 30 tisoč!
Moj drobilec vej ima močnejši motor kot tale traktorček!
30.000€ za dvignjenega polota z 1.0 mlinčkom za kofe, a se jim je totalno odpeljalo ???? Tole je vredno 17.000€