Po modelih SUV zdaj prihajajo modeli CUV

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
O fenomenu križancev oziroma športnih terencev (SUV) smo se pogovarjali z Adamom Kavškom, direktorjem podjetja P Automobili Import, ki je uvoznik in zastopnik za znamko Peugeot v Sloveniji in BIH. Modeli SUV so znotraj portfelja znamke Peugeot že dosegli 60 odstotkov prodaje. Njihovi popularnosti ni videti konca, saj že prihodnje leto prihaja povsem nov model, 408, ki bo narekoval nove trende prihodnosti.
Oglej si celoten članek

Zadnje desetletje smo priča neverjetni priljubljenosti križancev in športnih terencev (SUV). V ZDA so za modeli SUV noreli že veliko prej. Vse skupaj se je zdaj preneslo v Evropo. Kje vi vidite vzrok za tak fenomen?
Za začetek bi se rad dotaknil statistike prodaje SUV-jev v Sloveniji. Njihova prodaja je že krepko presegla 50 odstotkov trga prodaje novih osebnih avtomobilov. Če pogledamo prodajo fizičnim osebam bolj podrobno, je med tridesetimi najbolje prodajanimi modeli osebnih avtomobilov v Sloveniji 60 odstotkov SUV-jev. Glavne prednosti, ki so jih kupci opazili pri športnih terencih in križancih, je zagotovo drugačen dizajn. Ko smo pri Peugeotu predstavili prvo generacijo modela 2008, ki je bila poleg capturja ključni igralec v razredu mestnih SUV-jev, je poskrbela za skok prodaje razreda B SUV v Sloveniji. Ljudje so opazili drugačnost. Kasneje so bile za nakup ključne funkcionalne prednosti. Višji položaj sedenja omogoča boljšo preglednost, posledično večjo varnost. Tisti, ki je že navajen višjega sedenja v SUV-ju in se usede v kakšnega nizkega kupeja, spozna, da slabše vidi naprej. Ljudje pri SUV-jih občutijo, da imajo vozilo bolj pod nadzorom, boljše so tudi prostorske zmogljivosti, saj so ta vozila v primerjavi s svojimi kombilimuzinskimi ekvivalenti bolj prostorni, predvsem v drugi sedalni vrsti. Tudi to pogosto prevlada pri odločitvi za križanca oziroma SUV. Zagotovo pa je bila drugačna in bolj privlačna oblika vsaj na začetku glavna prednost pred drugimi modeli v paleti.

Foto: Saša Despot Peugeot 3008

Avto Tale domislica je v avtomobilih že deset let

Kaj pa dejavnik staranja prebivalstva in voznikov? Ali dajemo prav zaradi višjega sedenja in boljše preglednosti naprej prednost tovrstnim vozilom?
Zagotovo. Predpostavimo, da nekdo menja avtomobil na deset let in se pri štiridesetih letih prvič usede v SUV. Najprej, kar opazi med prednostmi, je višje sedenje. Pri petdesetih letih so te prednosti še bolj izrazite. Sploh starostniki pa pri SUV-jih cenijo, kako se v avtomobil vstopa, izstopa, kako se sedi. Da ne omenjamo preglednosti.

Ali se dogaja, da pride kupec v salon po mestno kombilimuzino, na primer model 208, in na koncu kupi križanca 2008? Se kljub višji ceni kupci v salonu premislijo in izberejo 2008?
To, kar ste vprašali, je zelo pogost primer. Dejstvo je tudi, da cena ni ista. SUV-ji so dražji. Vendar pa je treba izpostaviti, da vozila dimenzijsko niso enaka. Konkretna primerjava 208 in 2008 ali pa 308 in 3008 pokaže, da je volumensko več prostora v SUV-jih. Ljudje, ko se v prodajnem salonu usedejo v oba modela, takoj opazijo, da je prostora več. Koliko je teh prehodov med modeli, je težko oceniti, se pa pogosto dogaja, da se kupci kar v salonu premislijo in vzamejo SUV. Če pogledamo cenovno primerjavo, razlika med 208 in 2008, ko upoštevamo več prostora na zadnji klopi in 24 centimetrov več v dolžini ter malenkostne razlike v opremi, ni tako velika. Za nekaj odstotkov višjo prodajno ceno dobi kupec še več vsebine in več prostora. Tudi zato marsikateri kupec izbere 2008.

Foto: Žurnal24 Adam Kavšek, direktor podjetja P Automobili Import, uvoznik in zastopnik za znamko Peugeot v Sloveniji in BIH.

Kakšen je pravzaprav delež križancev in SUV-jev znotraj prodajne palete Peugeota?
Startali smo z modelom 2008. Prvo leto je bil delež glede na celotno število prodanih vozil okoli štiri odstotke. Kmalu so se prodajne številke močno povečale. Že leta 2016 so SUV vozila predstavljala eno tretjino celotne prodaje Peugeota. V zadnjih letih je več kot vsako drugo vozilo znotraj prodajne modelske palete Peugeota SUV. Trenutno smo nekje na 55–60 odstotkih. Letos je delež malce padel, predvsem zaradi nekaterih proizvodnih omejitev modela 2008, hkrati pa je zelo uspešen povsem novi model 308, ki ni SUV. Resnično, od prvega dne dalje smo zelo zadovoljni s prodajo 308.

Ali lahko rečemo, da smo na vrhu potenciala SUV-jev, ali se lahko zgodi, da delež prodaje preseže tudi 60 odstotkov?
Če pogledamo zadnja štiri leta, je delež prodanih SUV-jev relativno stabilen, vseskozi med 55 in 60 odstotki. Menim, da večjih sprememb ne bo, če govorimo o klasičnih SUV-jih. Zato pa že vidimo prve napovedi drugih, mestnih križancev, ki še vedno omogočajo višje sedenje in kar nekaj prednosti SUV vozil, po drugi strani pa so v teh vozilih združene tudi prednosti C segmenta. S tem nakazujem na naš prihajajoči model, peugeot 408, ki bo vmesna oblika med SUV-jem in klasičnim razredom C. Na nek način gre za fastback vozilo, ki je postavljeno višje. Ima prednosti SUV-ja, hkrati pa ohranja bistvene prednosti klasičnega vozila, saj ohranja uporabnost. Avto je daljši in tudi na ta način po uporabnosti podoben karavanu.

Foto: Saša Despot Pugeot e-2008

Ali je glede na napoved novega 408 in tudi konkurenco, ki ponuja tovrstne kupe SUV modele tudi v nižjih razredih, cenovno ugodnejših, tudi pri Peugeotu pričakovati še nove, manjše in cenejše kupejevske križance?
Dejstvo je, da je dizajn še vedno med ključnimi dejavniki pri prodaji vozil. Zato, ker je Evropa orientirana k zelenim pogonom, menim, da bo v prihodnosti na trg prihajalo vedno več modelov vozil  z nižjim ogljičnim odtisom in porabo goriva. Regulativa postaja vse ostrejša, proizvajalci bodo ponudili tudi drugačna vozila. V prihodnosti, če ločimo SUV in CUV modele, bo šlo bolj v smeri modelov CUV. Zagotovo pa Peugeot tudi z atraktivnimi CUV-ji gleda v smeri nižjih avtomobilskih razredov.

Novost Peugeot kot prva evropska znamka vstopa v pomemben razred

Foto: Peugeot Peugeot 408

Kdo so kupci SUV-jev pri nas? Se zelo razlikujejo med modeli? So nekdanji kupci Peugeotovih enoprostorcev prešli na SUV-je ali ne? Ali so raje posegli po kombijih, karavanih?
Opažamo, in tudi povratne informacije naših trgovcev so, da je ta prehod odvisen od potreb uporabnikov. Nekdo, ki je enoprostorce uporabljal za prevoz tovora, se je odločil za velikoprostorce, kot sta rifter ali traveller. Nekdo, ki pa je imel enoprostorca, ker je imel tri otroke in je občasno potreboval več prostora, se je odločil za SUV. Pri nas je to 5008, ki je že serijsko opremljen s sedmimi sedeži, zato lahko zadovolji njihove potrebe kot prej enoprostorec.

Številne volumenske znamke želijo prodreti v premijski razred vozil in konkurirati tudi znamkam, kot so BMW, Mercedes-Benz, Volvo in drugi. Peugeot je v koncernu PSA velja za znamko, kjer je tudi poudarek na boljših materialih, več vsebine. Ali imate ambicije v razredu SUV konkurirati tudi premijskim znamkam? Bomo morda dočakali še večji sedemsedežni SUV?
Konkretne napovedi po večjem SUV, kot je 5008, v tem trenutku uradno ni. Je pa znano, da vozilo bo doživelo novo generacijo. Ne še naslednje leto. Avto se še vedno dobro prodaja, bil je prenovljen in je atraktiven. Ne bi želel napovedovati večjega SUV-ja. Danes že večina vseh uporabnikov vidi v modelu 5008 več kot dovolj prostora za vsakodnevno uporabo in niti ne potrebuje večjega vozila. Velikokrat so premijska vozila še daljša, z daljšo medosno razdaljo.

Foto: Žurnal24 Adam Kavšek, direktor podjetja P Automobili Import, uvoznik in zastopnik za znamko Peugeot v Sloveniji in BIH.

Pri Peugeotu stavite na možnost izbire med različnimi agregati. 2008 torej ponujate tudi v električni različici. Ali bodo SUV-ji enako uspešni tudi v električni dobi? Vemo, da je njihov doseg zaradi oblike in velikosti slabši kot pri klasičnih kombilimuzinah.
Že pri termičnih modelih prevlada uporabna plat. Enako velja za električne SUV-je. Manjša ovira, ki jih imajo električni SUV-ji, je zračni upor, ki bistveno vpliva na doseg. Pri dosegu je treba upoštevati tudi fiziko. V povezavi z električnimi avtomobili ljudje razmišljajo bolj o manjših križancih, ki jih uporabljajo za mestne vožnje, za vsak dan. Za daljše poti pa raje izbirajo večje vozilo, ki je lahko električno ali plug-in hibrid. Trend elektrifikacije se bo širil v vseh razredih, še vedno pa ga bo največ v dveh najnižjih, torej pri mestnih kombilimuzinah in križancih B razreda. Pa tudi v C razredu, kjer bo Peugeot v letu 2023 predstavil svojega električnega predstavnika. V primeru modela 308 bomo lahko ponudili štiri pogone: bencinski, dizelski, priključno-hibridni in 100-odstotno električni. Vsak bo lahko za svoje potrebe našel avto. Z izboljšano tehnologijo bo ob močnejšem motorju tudi doseg daljši. Na ta način bomo razširili nabor kupcev.

Foto: Saša Despot Pugeot e-2008

PROMO V Ljubljani nastaja visokotehnološki Peugeotov logotip

Že nekaj časa prodajate električni e-2008. Kdo je tipičen kupec? Ima hišo in sončno elektrarno na njej, pred hišo pa polnilno postajo? Je kupec nekdo, ki naredi izračun, da ga električni avto na dolgi rok stane manj?
Izpostavil bi dve močni skupini. V prvi so tehnični navdušenci, tisti, ki verjamejo v sodobne tehnologije in so bili električni pionirji in narekovalci trendov na tem področju. Oni so poskrbeli za prvih nekaj tisoč električnih avtomobilov pri nas. Kupci električnih avtomobilov zagotovo pogledajo celotno sliko energentov in v kombinaciji s hranilniki energije ter sončno elektrarno naredijo stroškovni izračun. Če vključijo v celotno sliko še ogrevanje hiše, se izkaže, da se jim na dolgi rok nakup izplača. So pa tudi taki, ki so postavili sončno elektrarno in ugotovili, da ustvarjajo viške energije. Zato se odločijo za nakup električnega avtomobila in ne hodijo točit bencina na bencinsko črpalko. Vedno več je takih. V tretji skupini so pa tisti, ki nimajo sončne elektrarne, niti jih ne štejemo med prve zanesenjake. Ugotovili so, da je potreba povprečnega voznika na dan prevoziti do 100 kilometrov. Taki kupci imajo možnost polnjenja električnega avtomobila doma v garaži ali v službi. Ker ne delajo daljših razdalj, so ugotovili, da je na dolgi rok boljše električno vozilo.

Foto: Saša Despot Pugeot 5008 GT

Kakšna je cenovna razlika med električnim e-2008 in enako opremljenim bencinskim 2008?
V izračun ne želimo vključevati subvencije Eko sklada. V preteklosti smo videli, kaj se je zgodilo. Čez noč se lahko zadeve spremenijo. Ne želimo napovedovati vnaprej, ali bo kupec subvencijo dobil ali ne. To je stvar Eko sklada in države. Če pa nekdo prejme subvencijo, je razlika v ceni manj kot 6.000 evrov. Električno vozilo ima ponavadi še več opreme, zato je lahko razlika v ceni še bistveno nižja. Če ima kupec e-vozila doma sončno elektrarno, je lahko zelo hitro na točki nič. Ob nakupu električnega avtomobila poskrbimo tudi, da kupec prejme domačo električno polnilnico.

Katero opremo kupci Peugeotovih vozil izberejo najbolj pogosto pri vozilih SUV? Ali v primerjavi s kombilimuzinami in karavani izberejo več opreme, bolje opremljene modele?
Pri Peugeotu že zadnjih 20 let zaznavamo, da so naši modeli bolje opremljeni v primerjavi s konkurenčnimi. Je pa dejstvo, da se kupci SUV-jev ne odločajo le za višje pakete opreme, ampak radi dodajo še kakšne dodatke. Predvsem varnostne, ki vozniku olajšajo vsakdan, na primer kamere za vzvratno vožnjo, ogrevane sedeže. To so priljubljene opcije. Pri modelu 2008 je najbolj priljubljena oprema GT in in allure pack.

Ali se kupci SUV-jev pogosteje odločijo za avtomatski menjalnik?
Pri Peugeotu smo prednost uporabe avtomatskega menjalnika s ciljem ozaveščanja javnosti o uporabnosti in varnosti začeli že s prejšnjo generacijo 2008, 3008 in 5008. To je obrodilo sadove. Na nekaterih modelih je delež avtomatskih menjalnikov že presegel 50 odstotkov prodanih avtomobilov. Pri 2008 je delež malo pod 50 odstotkov, pri 3008 in 5008 pa je že več kot polovičen. Zaradi asistenčnih sistemov Peugeot pri nekaterih opcijah že ukinja možnost izbire ročnega menjalnika. Trend avtomatskih menjalnikov se bo v prihodnosti le še povečeval. Najnovejši prihajajoči model 408 bo na primer na voljo samo z učinkovitim avtomatskim menjalnikom.

Foto: Saša Despot Peugeot 2008

Ponujate sistem grip control za izboljšanje oprijema na poteh zunaj asfalta. Koliko kupcev se odloči za grip control?
Pri 3008 in 5008 je ta delež okoli 25 odstotkov, pri 2008 pa malo manj.

Fenomen Po sledi popularnosti SUV vozil

Kako pomemben je za kupce v povezavi s SUV-ji štirikolesni pogon? Peugeot ga ne ponuja. Ali zaradi tega izgubite določen delež kupcev?
Ta delež je zelo težko ovrednotiti. Težko bi govorili o izgubi. Ko se s kupci pogovarjamo o želji po štirikolesnem pogonu, iz pogovora ugotovimo, da bi štirikolesni pogon imeli, a ga ne potrebujejo. Osnovna pogoja za varnost sta zbranost voznika in osredotočenost na cesto ter okolico. Po domače povedano – pamet v glavo, pogled na cesto in roke na volan. Z dobrimi pnevmatikami in previdno vožnjo voznik marsikdaj doseže več kot s pogonom 4 x 4. Velikokrat se je zgodilo, da je morda prav na račun štirikolesnega pogona kdo za volanom prepogumen. Fizikalni zakoni pa so jasni in ne odpuščajo.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 10:22 4. December 2022.

    torej izdelovalci niso znal naredit udobnega in prostornega avta in so si izmislili SUV, velik, neroden , požrešen , drag …

  • 08:50 4. December 2022.

    Prodaja avtov se je ustavila. Pa ne zaradi čipov, ampak zaradi v nebo navitih cen. Pravilno!!!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.