Na Japonskem so namreč po kar dvanajstih letih iz prodaje umaknili veteranski lexus CT 200h.
V ZDA in Evropi se je Lexusova hibridna kombilimuzina poslovila že leta 2018, na Japonskem pa je vztrajala vse do letos, ko se poslavlja z zaključno serijo cherished touring.
Ko so ga leta 2010 predstavili, je bil lexus CT 200h prva – in do zdaj tudi edina – kompaktna kombilimuzina te znamke, ki so jo namenili predvsem evropskemu avtomobilskemu trgu, kjer naj bi tekmoval z evropskimi premijskimi avtomobili, kakršni so bili BMW serije 1, audi A3 ali mercedes-benz razred A. Toyota mu je odstopila svojo platformo toyota MC, kar je pomenilo, da je bila njegova tehnika bolj ali manj enaka tisti v hibridnih toyotah aurisu in priusu.
Tehnika iz priusa III
Malce pozneje je Lexus začel CT 200h prodajati tudi v ZDA in na Japonskem. Onstran Atlantika je naletel na mlačen sprejem in ker je počasi začel tudi v Evropi capljati za sodobnejšimi tekmeci, je Lexus njegovo prodajo leta 2018 omejil zgolj na Japonsko. In kljub temu, da sta bili vmes predstavljeni sodobnejši novi generacijo hibridnih toyot priusa in corolle, je lexus CT 200h s tekočih trakov še naprej prihajal praktično nespremenjen.
To je pomenilo, da se pod motornim pokrovom še naprej skrival 1,8-litrski bencinski štirivaljnik VVT-i z močjo 73 kilovatov in navorom 142 njutonmetrov, ki je bil preko planetnega gonila povezan z elektromotorjem, ki se je napajal iz NiMH baterije. Sistemska moč je znašala 100 kilovatov, navor pa 207 njutonmetrov. Japonci so se očitno držali pravila, »ne popravljaj, če deluje«, saj je bilo dinamike za gosta japonska mesta povsem dovolj. In tako je lexus CT200h skoraj takšen kot na začetku dočakal svojo upokojitev po vsega spoštovanja vrednih dvanajstih letih.
No, ne še povsem, saj ga bodo izdelovali še do oktobra 2022. V zaključni seriji cherished touring so mu sicer namenili srebrno streho in dodatne srebrne okraske, obogatili pa so tudi notranjost, ki jo krasijo elementi v škrlatni barvi.
In čeprav se v Evropi in ZDA ni dobro prodajal, je vse prej kot zgrešeni projekt. V dvanajstih letih so jih namreč izdelali 380- tisoč, prodajali pa so ga v 65 državah. V bistvu je bil zelo uspešen za avtomobil, ki je bil na voljo zgolj v eni karoserijski obliki in z enim pogonskim sklopom, zadnjo prenovo pa je doživel leta 2014.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …