Počasi, a vztrajno moramo za avtomobilsko obutev odštevati vse več denarja. Proizvajalci zaradi privlačnejšega videza in tudi boljših voznih lastnosti na nove modele nameščajo vse večja kolesa.
Renault je šel z novim scenicom v takšno skrajnost, da ima tudi najbolj osnovni model kar 20-palčna aluminijasta platišča s pnevmatikami unikatnih dimenzij. Te izdelujejo le trije veliki proizvajalci, cena kompleta gum pa je temu primerno precej zasoljena. A razlogov za večje stroške s pnevmatikami niso le ti, ampak pri tem precejšnjo vlogo igra tudi premik v priljubljenosti nekaterih tipov vozil.
Športni terenci imajo velika kolesa
Matematika je povsem preprosta: težji avtomobil je enako večji obrabi pnevmatik. Čeprav se proizvajalci trudijo čim bolj zmanjšati maso vozil, je to po svoje misija nemogoče, saj se ob lažjih karoserijah v avtomobile vgrajuje vse več varnostnih in drugih pripomočkov. Tu pa vlogo igrajo tudi okusi kupcev, ki pridno posegajo po crossoverjih, križancih ali športnih terencih. Recite jim kakorkoli želite, dejstvo je, da so ti avtomobili od primerljivo uporabnih alternativ za kakih 200 do 300 kilogramov težji.
Ko govorimo o prestižnejših avtomobilih v rangu BMW X5 ali audija Q7, pa so obremenitve še toliko bolj ekstremne. Ti avtomobili namreč kljub masi preko dveh ton zmorejo ovinke odpeljati izjemno hitro in če vas tovrstna vožnja prepogosto zamika, je treba kaj hitro obiskati vulkanizerja.
Kot pravi Gašper Križnar iz podjetja Avtocenter Martin Stipič: "je razlog za hitro obrabo pnevmatik pri športnih terencih v veliki meri predvsem v dejstvu, da ti večinoma uporabljajo visokozmogljive športne pnevmatike, katerih glavna naloga je čim boljši oprijem in ne dolga življenjska doba." Športne pnevmatike najvišjega cenovnega razreda imajo zaradi svoje konstrukcije že v osnovi manj 'mesa', zmes pa je zaradi čim boljšega oprijema nekoliko mehkejša in se zato hitreje obrablja.
Elektrika prinaša nove nevšečnosti
Vsi smo verjetno že slišali, brali ali pa kar na lastni koži občutili bliskovito pospeševanje električnih avtomobilov. Ker je pri elektromotorjih od samega starta na voljo ves navor, zaradi tega lahko trpi tudi mehanika. Kolesa se ob tako močnem sunku velikokrat malenkost zavrtijo v prazno in izgubijo delček tekalne površine. Ker se to vseskozi dogaja, je obraba pnevmatik zares nadpovprečno hitra, k temu pa nikakor ne pripomore niti občutno večja masa tovrstnih vozil. Študija, ki so jo izvedli na univerzi v Edinburghu naj bi pokazala, da prav električna vozila v okolje izpustijo ogromno onesnaženja. Tu gre predvsem za mikroskopske prašne delce z zavornih ploščic, saj te na račun večje mase vozila delajo pod večjimi obremenitvami. Drugi del pa pripada hitreje obrabljenim pnevmatikam.
Nalepke imajo tudi temno plat
Uvedba posebnih nalepk, ki v Evropski skupnosti obvezno označujejo vse nove pnevmatike, je seveda prinesla marsikaj dobrega. Nehote (ali pa tudi ne) pa je zraven prišel še bolj negativen stranski učinek. Razlog je v tem, da so proizvajalci zavezani k oceni učinkovitosti pri porabi goriva, oprijema na mokri podlagi in hrupa med kotaljenjem, ni pa jim treba povedati kako dolgo bo na pnevmatiki dovolj debela plast profila.
"V lovljenju najboljših ocen v omenjenih treh kategorijah so obrabo postavili v drugi plan in posledice tega so menda že vidne,' pravi naš sogovornik in dodaja, 'odkar so v uporabi omenjene nalepke, so gume pogosto izrabljene že po dveh ali treh povprečnih sezonah vožnje." To pa pri malce večjem križancu, pri katerem set solidnih pnevmatik lahko hitro preseže ceno 600 evrov zagotovo ni poceni.
Najbolje da ima cel avto življensko dobo eno leto, potem pa na smetišče z njim in vsi bodo imeli dost …
To je slovenski portal in ne vadnica nekega narečja!!!
alojz, koliko gum priznanih proizvajalcev si preizkusil, če smem vprašat?