Peugeot 301 je nekoč že obstajal. Pred natanko 80 leti je bil ob svoji premieri za tiste čase napreden avtomobil, saj je bil eden prvih z neodvisnim sprednjim vzmetenjem. Vmes je imel Peugoet še kar nekaj uspešnih limuzin v tem razredu, med njimi je izstopal model 305 konec 70. in sredi 80. let. Sledil je model 309, ki pa je bil pri Evropejcih že veliko manj priljubljen, saj se je takrat začel bistven zasuk kupcev k petvratnim kombilimuzinam.
Model 301 z letnico 2012 se sicer ne kiti s kakšno originalno lastnostjo duhovnega predhodnika, skuša pa biti kar najbolj uporaben za raznolike trge, po katerih se bo vozil. Največ pričakujejo od ruskega, kitajskega, bližnjevzhodnega in afriškega, med njimi pa ne bo zahodnoevropskega. Slovenija je pravzaprav najbolj zahodna država stare celine, v kateri bo na voljo 301.
To dejstvo pojasni marsikatero lastnost avtomobila, ki mu bo od začetka prihodnjega leta družbo pri nas delal še dvojajčni dvojček citroën elysee. Avtomobil je dolg 4,44 metra, medosna razdalja je 2,65 metra. Takšne mere omogočajo znatno notranjo prostornost, ki brez težav "pogoltne" štiri odrasle potnike. Zadnja svetila spominjajo na model 208, prednja pa z masko vred na 508, na sploh skuša oblika prepričati z levjo prepoznavnostjo. Notranjost, ki je na voljo v svetli ali temni barvi, je prečiščena, mehkih materialov na armaturni plošči ne gre predolgo iskati, robustna trpežnost je bolj v ospredju kot prefinjenost.
Med glavnimi aduti novinca je po prepričanju Peugeota limuzinski prtljažnik, v katerega gre za 506 kubičnih decimetrov prtljage. Škoda rapid ali seat toledo zmoreta še več, je pa tudi to dober podatek.
Tudi novi trivaljnik
Avtomobil poganjajo trije motorji. Vstopni trivaljni 1.2 VTi ima 53 kilovatov (72 KM), drugi bencinar je klasični 1.6 VTi s 85 kW (115 KM). Medtem ko bo prvi prihodnje leto na razpolago tudi z robotiziranim petstopenjskim menjalnikom, je pri drugem opcija štiristopenjska avtomatika. Dizelski motor, ki naj bi bil med Slovenci pobiral večji delež v primerjavi s konkurenčnimi triprostorskimi kompaktnimi limuzinami, ima 68 kW (92 KM) in le ročni petstopenjski menjalnik.
Za klimo doplačilo
Vstopna oprema access ima med drugim sistem za nadzor stabilnosti ESC, električni servovolan, radio, daljinsko centralno zaklepanje in potovalni računalnik. Ročne klime še ni oziroma je potrebno zanjo doplačati. Srednja oprema active jo ima, poleg tega še radio z MP3 predvajalnikom in deljivo zanjo klop, na vrhu pa je allure z elektronskim displajem ročne klime, usnjenim volanskim obročem, USB priključkom, bluetoothom, električnim pogonom zadnjih stekel in 15-palčnimi litimi platišči.
Skupno naj bi do konca leta na naše ceste zapeljalo 60 "enk", prihodnje leto pa kar 350. Kaj bodo na to porekli konkurentje, kamor sodijo v prvi vrsti chevrolet cruze in hyundai elantra, kmalu pa že omenjena modela iz koncerna VW, bo povedal čas.