Preizkusili smo evropski avto leta 2017, pod pokrovom katerega je bilo povsem novo 1.5-litrsko dizelsko srce. Z njim so Francozi že pred uveljavitvijo novega standarda emisij (začel je veljati s 1. septembrom) kupcem ponudili čistejši motor in realne emisije.
S tem motorjem so pri PSA želeli ubiti dve muhi na en mah. In sicer biti še pred uveljavitvijo novih standardov merjenja emisij osebnih vozil pripravljen na drastične spremembe in s tem nadzorovati stroške, obenem pa kupcem ponuditi nov motor, s katerim bodo tudi obrnili nov list oz. poglavje v motorni ponudbi.
Za to jim vsekakor gredo vse čestitke, saj so novega 1.5-litrskega dizla, zelo po tihem ponudili kupcem, še posebej, ker je s prihajajočim omenjenim datumom pri velikem številu avtomobilskih znamk sejala panika.
Peugeot je tako kot ostali znamki pod okriljem koncerna PSA (Citroën in Opel) od nedavnega bogatejši za povsem nov motor, ki iz pol drugega litra prostornine iztisne konkretnih in za veliko večino zadostnih 96 kW ali 130 KM. To je tudi 8 kW več, kolikor moči je razvijal predhodni 1.6-litrski plinsko oljni brat. To pomeni, da sedaj na liter prostornine zapade 64 kW ali bolj razumljivih 86,7 KM. V primerjavi s predhodnikovimi 55 kW ali 75 KM na liter prostornine. Kljub dodatni moči in nekoliko boljšim zmogljivostim (na papirju) pa motor ni prav nič bolj potraten, oziroma je celo malenkost manj, saj v ozračje v povprečju po novem namesto 108-, izpusti gram škodljivih emisij CO2 manj.
Sočasno z menjavo motorja, pa je 3008-ica postala bogatejša še za novo osemstopenjsko avtomatiko, ki je nadomestila predhodno šeststopenjsko, ki je pomagala 1,6-litrski dizelski pogonski opciji. Motor in vozilo, kot celota je z novo navezo motorja in menjalnika še za odtenek bolj udobna, saj se menjalnik zvezneje sprehaja med prestavnimi razmerji, čeprav najbolj intuitiven in natančen še vedno ni. Občasno ga zmede, ko voznik iz izrazito ležerne „prestavi“ v bolj dinamično vožnjo, in ko voznik pohodi stopalko za plin potrebuje nekaj časa (kar pomeni dobre pol sekunde), da ukaz zazna in se odzove temu primerno. Čeprav je avtomatika zgledne zasnove in ugleda (proizvajalca) pa se zdi, da ji jo občasno zagode „software“, ki celotno sliko malce poslabša. Ampak tako kot pri odrezavi 360 stopinjski kameri, bodo pri Peugeotu tudi za avtomatiko poskrbeli z naknadnimi nadgradnjami in odpravili malenkostno natančnostne pomanjkljivosti.
Kaj pa motor, boste rekli? Hja, glede na manjšo velikost in dodatno moč, se med vožnjo zdi, kot da se to dvoje nekako izključuje oz. kompenzira. Motor se zdi enako zmogljiv kot predhodni, manjšo velikost pa ob večjih obremenitvah in vožnji v klanec (recimo Vrhniški) nadomesti tistih 10 KM več. Motor je in bo zadosten za veliko večino, športnik pa kljub dodatni moči ni.
Je pa vožnja z njim všečno udobna in povečini prijetno tiha, za kar gre zahvala prej omenjeni avtomatiki in večjemu številu prestavnih razmerij. Zvočno sožitje pa še vedno naruši piskajoč opozorilnik nestisnjene ročne zavore, če potniki odpro vrata, brez, da bi voznik izključil motor. Na tem področju se vsekakor da narediti nekaj v izogib glavobolu.
Glede voznega udobja je še vedno tipičen 3008 in peugeot, kar pomeni všečno kombinacijo udobja in športnosti podvozja in vzmetenja, dobro zvočno zatesnjenost potniške kabine, z le malce piša okoli A stebrička pri večji potovalni hitrosti in zgledni prostornosti druge sedežne vrste in prtljažnika.
Če se za trenutek dodatkemo še paketa GT line, se nam ta, glede na futuristično, nastopaško in športno zunanjo podobo zdi najboljša opcija, je pa res, da je med najdražjimi v ponudbi. Če kaj, bi zunaj navidezna izpuha zamenjali s pravima, količina kroma se pa zdi najbolj optimalna. Dvobarvna 18 palčna platišča so moderna pika na i.
Kar se tiče notranjosti pa še vedno hvalimo digitalne merilnike, oblazinjenje na sedežih, vratnih oblogah in armaturni plošči, kakor tudi celostni videz notranjosti, vključno z „letalskimi“ stikali na sredinski konzoli. Dvojno prisekan volan zahteva privajanje, ampak je več kot dober. Nam je bil celo zelo všeč, še posebej pri manevriranju po mestih in garažah.
Cenovno je P3008 tam kot večina konkurence, kar pomeni, da ne izstopa tako v pozitivno kot negativno smer. Je pa res, da je tako motorizirian in opremljen na zgornji polovici cenovne lestvice. Vse našteto je verjetno razlog, da jih je na naših cestah veliko, da bo tako ostalo, pa si pri Peugeotu prizadevajo s pomembnimi izboljšavami, kot sta nov motor in menjalnik.
Podatki o vozilu: (Peugeot 3008 GT Line 1.5 BlueHDI 130 EAT8)
Motor: 1.499 cm3, štirivaljni turbodizelski
Moč: 96 kW (130 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 300 Nm 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.447 × 1.841 × 1.624, medosna razdalja 2.675
Prtljažnik (v litrih): 520 – 1.482
Poraba na testu: 6,3 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 107 g/km
Zmogljivosti: 192 km/h,11,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 31.370 (osnovna)/ 33.730 evrov (testni)
Konkurenti: VW tiguan, opel grandland X, honda CR-V.
PLUSI: Nastopaška podoba, izgled in materiali notranjosti, udobno vzmetenje, oprema.
MINUSI: Intuitivnost avtomatike, ročna zavora, prtljažnik brez elektrifikacije.
test je super, slike zunanjosti tudi, edino me zmoti umazan prtljažnik, desni tepih pa prah na srednji konzoli. S tem …