Petina novih avtov ima nevarne mehanizme stekel

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Kar okoli 20 odstotkov vseh novejših avtomobilov ima zaradi nekaj centov prihranka zelo nevarne mehanizme za odpiranje stekel.
Oglej si celoten članek

Električno odpiranje stekel je v zadnjih letih postal standard, le še redki modeli na zadnji klopi v siromašnejših opremah še nudijo le ročno odpiranje z ročko. 

Odpiranje stekel s pomočjo gumba pa ima resno varnostno pomanjkljivost, še posebej v primeru "komfortne" funkcije, ko za popolno odprtje ali zaprtje zadostuje že en (daljši) pritisk. Po raziskavi nemškega avtokluba ADAC 20 odstotkov avtomobilov, ki so jih testirali v zadnjih treh letih, ne pozna varovalne funkcije, ko se steklo ob morebitni zaznani oviri samodejno ustavi in prične znova spuščati.

Sile, ki potiskajo ozko steklo proti okviru vrat, pa so lahko zelo nevarne, saj delujejo celo z okoli 300 njutnov, opozarjajo strokovnjaki. To je lahko za denimo otroka, ki pomotoma sproži stikalo medtem, ko moli glavo skozi okno, usodno. Zelo verjetne so tudi hude poškodbe rok. 

Pri ADAC ugotavljajo, da so brez funkcije varovala predvsem manjši avtomobili, kjer proizvajalci še dodatno klestijo stroške na račun varnosti. A ustrezno varovalo bi proizvajalce v procesu izdelave stalo le nekaj centov, so prepričani v avtoklubu!

ADAC staršem avtomobilov brez varovala priporoča, naj otrok nikoli ne puščajo brez nadzora v avtu ter naj po možnosti vklopijo funkcijo, ki blokira možnost spuščanja in dviganja zadnjih stekel. 
Na poprodajnem trgu se sicer najdejo tudi rešitve, ki omogočajo naknadno vgradnjo varovala proti priprtju, po navedbah Motor Talk stane okoli 45 evrov.

Pri teh so privarčevali nekaj centov na račun varnosti

Med malimi avtomobili imata le kia picanto in hyundai i10 varovanje pred priprtjem, medtem ko so denimo brez tržno zelo uspešni VW up, škoda citigo, fiat panda ali toyota aygo. Med za razred večjimi avtomobili sta brez varovala renault clio in dacia sandero, med še večjimi avtomobili pa so potencialno nevarni dacia lodgy, logan in dokker, kia sportage in ceed, seat toledo in škoda rapid. Tudi citroën C4 cactus nima varovala. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.