Petica v gibanju

Foto: Žurnal24 BMW 530d Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24

Your browser doesn’t support HTML5 video

Novi BMW serije 5 se je uspešno spopadel z nalogo zapolniti čevlje predhodnice, saj je prenovo pospremila še večja količina napredne tehnike in prostora, seveda ne za nizko ceno.
Oglej si celoten članek

Gledano z oblikovalskega stališča je petica kombinacija trojke in sedmice, s čimer so Bavarci poskušali združiti agilnost manjšega in udobje večjega brata. Poslovna limuzina, dolga 4,9 metra, je pridobila na eleganci, saj so Banglove ekscentrične linije večinoma stvar preteklosti. V primerjavi s predhodnico je večja in širša ter ima za osem centimetrov večji medosni razmik. Vse to pa se odraža v prostorni notranjosti, kjer je dovolj prostora tudi za tiste višje rasti, ki sedijo na zadnji klopi. Rekorderka pa v tem pogledu vseeno ni. BMW-jeva hiba ostajajo odlagalne površine. Držalo za pijačo ni najbolj funkcionalno, odprtine v vratih pa še vedno ozke.

Prtljažnik zdaj ponuja 520 litrov prostornine, zadnja klop pa se po potrebi deli v razmerju 40:20:40. Povsem dovolj, spet pa ne največ. Prtljažnik je mogoče odpirati in zapirati s pritiskom na gumb, tako da mazanja rok ne bo.

Foto: Žurnal24 BMW 530d



V notranjosti deloma digitalizirana "black panel“ instrumentalna plošča spominja na tisto iz sedmice. Horizontalno postavljena armaturna plošča je bolj obrnjena proti vozniku, kar pozdravljamo. Pri materialih je bil narejen velik korak naprej, glede kakovosti izdelave in ergonomije pa prej že tako nismo imeli pomislekov. Sedeži so povsem usnjeni in udobni, kamera za vzvratno vožnjo natančna, informativna ter uporabna, s pomočjo infotainment sistema pa hitro dostopamo do odličnega audio sitema in navigacije, žal pa še ne tudi do interneta. Takoj zraven zelo uporabnega regulatorja iDrivea je ročica osemstopenjskega avtomatskega menjalnika, za katerega je treba s seznama doplačil odšteti 2409 evrov. Menjavanje poteka natančno, gladko in hitro, pogrešali pa smo ročice za menjavanje na volanskem obroču. Z izbiro širokega spektra delovanja se je mogoče voziti športno in presenetljivo varčno. Poraba na testu se je v povprečju vrtela nekaj čez osem litrov, za to pa je zaslužna aerodinamična oblika in pnevmatike run flat, kot številni sistemi, od aktivnega krmiljenja loput za dovod hladnega zraka ter sistema serijske regeneracije zavorne energije.

Tehnologija je znana že od jeseni lanskega leta iz petice GT, v nosu se vrti trilitrski šestvaljni dizel, ki je skozi leta pridobival na moči in zdaj zmore 180 kilovatov (250 KM) in 540 NM navora. Moči je vedno na pretek, čeprav ima motor opravka s 1800 kilogrami teže. Motor s prepoznavnim glasom glasno prede med vzpenjanjem v visoke vrtljaje. Reakcije ob pritisku na plin voznik občuti v trenutku. Kljub pogonu na zadnji kolesi in močni konjenici je vožnja zanesljiva, volan direkten in informativen, prilagodljivo podvozje pa vozne sposobnosti dvigne še na višji nivo. K slednjemu pripomorejo tudi 19-palčne pnevmatike (275/35 zadaj in 245/40 spredaj).

Foto: Žurnal24 BMW 530d



Za varnost je dobro poskrbljeno. Poleg številnih zračnih zaves in blazin spredaj in zadaj so tu še številni sistemi – ABS, BA, DSC, DTC, CBC, EDC. Vrhunska tehnologija ni poceni. Testnik je imel za slabih trideset tisočakov dodatne opreme. Med drugim smo preizkusili aktivni tempomat. Upravljanje z njim je enostavno, aktivira se ga s pritiskom na gumb. Voznik vnese želeno hitrost potovanja, sistem aktivnega uravnavanja pa hitrost samodejno prilagaja, glede na vozilo spredaj, potem ko se cesta pred vami izprazni, pa spet pospeši na izbrano hitrost. Zelo dobrodošel je v slabših vremenskih razmerah, ko je vidljivost slaba. Vozniku je na voljo še sistem lane assist, ki z vibriranjem na volanskem obroču opozarja na zapustitev voznega pasu, vendar pa se da tu kakšnega tisočaka privarčevati. Najcenejša petica (523i) stane 43.700 evrov, osnovni model z oznako 530d, ki smo ga preizkusili, pa 50.200 evrov. Skupaj z dodatki ta poskoči na visokih 78.800 evrov.

Petica ni prinesla revolucije v zgornji srednji razred, pač pa je lestvico dvignila še višje, konkurenca pa je dobila kost za glodanje.

Podatki o vozilu: (BMW 530d)
Motor: 2.993 cm3
Vrsta: šestvaljni dizelski
Moč: 180 kW (245 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 540 Nm med 1.750 in 3.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,7 litra/100 km (mešani cikel), 162 gramov CO2
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.899 x 1.860 x 1.464, medosna razdalja 2.968, prtljažnik (v litrih): 520
Cena: 50.200/78.700 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.