Sol in pesek pospešujeta rjavenje vozila, zato je zelo pomembno, da temeljito očistimo karoserijo, še posebej kolesa in podvozje. Najbolj pogosta načina za to sta v mrzlih zimskih dneh obisk samodejne ali ročne avtopralnice. Pralnica je definitivno kraj, kjer boste lahko natančno oprali svojega jeklenega konjička.
Tudi sami lahko veliko naredite z uporabo visokotlačnega čistilnika (wapa), s katerim lahko dobro očistite tudi koloteke in platišča. Vendar pa morate biti pri tem še kako pozorni, da ne naredite škode, opozarja Klemen Gale iz Avtotehne Vis, kjer imajo samodejno avtopralnico, kjer lahko vsak z nakupom žetona za 1,5 evra z visokotlačnim čistilnikom očisti svoj avto. "Če curek usmerimo preblizu karoserije, lahko poškodujemo lak, enako velja za plastične dele," pojasnjuje Gale, ki dodaja, da je uporaba samodejne avtopralnice varna in dobra rešitev, saj zaradi količine vode, ki jo pri pranju porabi, na avtomobilu pusti manj posledic. To morda ne velja toliko za temnejše avtomobile, saj je črna barva zelo občutljiva na krtače in se vsaka praska veliko bolj pozna na karoseriji.
Pomembno je tudi, da se po pranju z jelenovo krpo obriše predele med vrati in prtljažnim pokrovom, saj tam ostaja voda, ki lahko ob mrzlih dneh zmrzne.
Nasveti za pranje avtomobila
1. Dobro sperite nesnago s kolesnih odprtin. Če perete sami z visokotlačnim razpršilcem, se osredotočite na kolesne odprtine in dobro sperite umazanijo tudi z notranje strani platišč. Tam se poleg vzmetenja zadržuje največ peska in soli, zato je treba v zimskem času te dele večkrat oprati.
2. Sperite tudi delce na maski in pokrovu. Najbolj izpostavljeni deli karoserije so na sprednjem delu vozila. Ob vsakem pranju zato dobro sperite vse delce z maske in pokrova motorja, ob tem pa pazite, da se s čistilnikom ne približate preveč, saj lahko poškodujete lak. Pozorni bodite na karoserijske spoje, saj tam rado rjavi. Če ne perete dovolj pogosto, lahko lak poči, kar je težko popraviti, rado pa se tudi širi.
3. Pri brisanju bodite pozorni na špranje. Pri pranju pri temperaturah pod lediščem bodite pozorni in skrbno zbrišite izpostavljene dele karoserije. Enako velja za notranjo stran motornega pokrova, še posebno pozorni bodite na zgornji del (kot kaže fotografija), saj se tam večkrat nahaja filter klimatske naprave, ki ne bo deloval pravilno, če nima dovoda kisika.