Prvi prehod za pešce so predstavili leta 1940. Od takrat se je svet in promet zelo spremenil. Danes je tempo življenja hitrejši, ulice so polne avtomobilov, mesta so postala "pretesna" za vse avtomobile. Morda bo vse skupaj spremenil testni projekt Starling Crossing.
Avtor razvoja interaktivne ulice je Usman Haque, arhitekt in soustanovitelj dizajnerskega studia Umbrellium. Starling Crossing je interaktivna ulica, ki so jo razvili s ciljem, da preprečijo stik pešcev z avtomobili. Ulica v dolžino meri 22 metrov in je opremljena s kamerami visoke resolucije, ki so sposobne spremljati avtomobile, pešce in kolesarje. Sistem se je sposoben učiti in predvidevati nove položaje.
Sistem nikogar ne spregleda
Sistem deluje tako, da s pomočjo posebnih led diod prikazuje prehod za pešce in znake naravnost na površini poti. Sistem opozarja tako voznike kot pešce. Da bi bile led oznake dobro vidne in zaščitene so cesto naredili iz zelo vzdržljive plastike.
Test so naredili novinarji britanskega Auto Expressa, ki so jim ljudje iz Umbrelliuma predstavili nekaj zanimivih scenarijev. Eden je bil takšen: dve osebi prečkata cesto, približujeta pa se jima kolesar in avtomobil. Sistem je opazil objekte na poti, za pešce je aktiviral LED "zebro" za avtomobil pa LED linijo za zaustavitev. Ker je avtomobil zakril znake kolesarju, ga ta ni mogel videti. Sistem je to predvideval in pred kolesarjem kreiral rdečo črto ter ga opozoril na nevarnost trčenja.
Največja prednost sistema je hitrost prilagajanja novo nastalemu položaju. Sistem so testirali in izkazal se je za zelo zanesljivega. Britanci menijo, da bi lahko to v bližnji prihodnosti postal vse svetovni trend, tako kot nekoč prehod za pešce. Prepričani so, da lahko pametne ulice preprečijo marsikatero nesrečo.
Pri nas je treba najprej asfalt lukenj osvobodit.
Dajte no... Pri nas je vse pri miru, statično in se ni treba nič prilagajat spremembam, pa se zaletijo... Da …