Samo oznako avta pogledaš, pa je vse jasno

Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d
530d. Tako predvidljiva oznaka za vrhunski izdelek, da je že skoraj dolgočasno. Se hecam! Vedno boljša je!
Oglej si celoten članek

Vsi, ki iščete prestižno, zelo športno nastrojeno in hkrati udobno limuzino, lahko kar nehate. Šestvaljni dizel v BMW-jevi petici je morda najboljši presek vsega, kar zna in zmore ponujati aktualna generacija G30. Ravno prav moči, da avto lahkotno pušča asfalt za seboj, ravno prav prestiža, ki je na cesti vedno opazen, ravno prav obvladovanja stroškov, ki pri takšnih avtih niso zanemarljivi.

Dva dodatna valja se v primerjavi z značkama 520d in 525d še kako poznata. Prav tako se pozna napredek, ki ga je vstopni šestvaljnik naredil od prejšnje generacije. Še bolj kot pri prirastku moči za 5 kW (sedaj 195 kW/265 KM) je boljši glede prožnosti. Navora je namreč sedaj kar 620 Nm, ta suhoparni podatek pa v praksi pomeni, da se petica na pritisk desne stopalke še bliskoviteje odzove, pa najsi gre za start z mesta, prožnost na avtocesti (recimo pospeševanje od 80 do 130 km/h), ali pa pregon skozi ovinke navkeber.

Zelo dober podatek je glede porabe in s tem stroškov na dolgi rok, saj je mogoče tudi z občasnimi športnimi izleti vzdrževati številko okoli osmih litrov. In še ena lastnost, ki jo štirivaljniki ne morejo nikoli doseči - tisto umirjeno delovanje motorja, podkrepljeno z značilnim zvokom dveh dodatnih batov.

Prenos vseh teh zmogljivosti motorja na cesto terja sposobno tehnologijo in testni 530d je le še nadaljeval demonstracijo naprednega bavarskega znanja. Še posebej, ker je bil podkrepljen s športnim M paketom (dobrih šest tisočakov, ki so vrhunsko vnovčeni) in xDrive štirikolesnim pogonom. Osemstopenjski športni menjalnik je prava brzostrelka, progresivni volan kot lekarniška tehtnica, podvozje na prilagodljivih blažilnikih iz avta naredi udobni brzovlak na tračnicah, športne zavore pa ga zmorejo zlahka ustavljati pred ponovnim sunkom v hrbet.

Foto: Saša Despot BMW 530d Foto: Saša Despot BMW 530d

Ni potrebno imeti vsega s seznama doplačil (nekaj pa le)

Da 530d na cesti ni nikoli enak drugemu 530d, pri BMW skrbijo z izredno dolgim seznamom dodatne opreme. Verjetno ste že ugotovili, da se je v takšnem avtu najlepše peljati za volanom, a tudi ostali trije (štirje?) potniki bi morali ceniti udobje mehkega belega usnja, zmogljive štiriconske klime in odličnih sedežev v testnem avtu. Prostornosti za okončine ni malo, a za prevoz predsednika uprave bi bila znotraj znamke vseeno boljša manj športna serija 7.

Foto: Saša Despot BMW 530d

Foto: Saša Despot BMW 530d

Po tehnološki plati si je mogoče na ceniku privoščiti marsikaj. Še vedno ne verjamem, da je kriljenje z rokami za upravljanje določenih funkcij boljše (hitrejše) od klasičnega pritiskanja na gumbe, verjamem pa, da si takšen avto zasluži vrhunski zvok, odlične žaromete, aktualne informacije iz interneta in napredne asistenčne sisteme, ki zmorejo v veliki meri prevzeti skrb za varnost potovanja. In vsega tega je imel avto v izobilju.

Nič čudnega, da se je končna cena iz manj kot 70 tisoč evrov za vstopni model 530d močno dvignila in presegla šestmestno številko. Seveda bi se skoraj enako dobro v nekoliko manj bohotnem 530d peljali tudi za precej nižjo ceno. 

Detajl, po katerem mi je šestvaljna petica lepša od mercedesa E ali audija A6? Da sta izpušni cevi na zadku zares cevi.

Podatki o vozilu (BMW 530d xDrive)

Motor: 2.993 cm3, dizel
Moč: 195 kW (265 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 620 Nm od 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.936 × 1.868 × 1.479, medosna razdalja 2.975 
Prtljažnik (v litrih): 530 
Poraba na testu: 8,1 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 144 g/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 69.650 (testni 100.317) 
Konkurenti: audi A6, mercedes razred E, volvo S90, jaguar XF ...

PLUSI: motor, zmogljivosti, vožnja, videz, oprema.

MINUSI: nepotrebni dragi dodatki.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 20:09 7. September 2018.

    kako zdaj to... včeraj ste pljuvali dizle, danes pa taka reklama... Bolani ste.

  • 23:06 5. September 2018.

    Nikoli mi ne bo jasno koliko časa in prostora se namenja nekim vozilom, ki si jih lahko privošči 0,5% Slovencev. …

  • 12:02 5. September 2018.

    100 jurjev, buhahahahahahaha

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.