Opustite vsako upanje vi, ki vstopate v salone

Foto: Porsche Slovenija Prodaja avtov Foto: Porsche Slovenija Prodaja avtov Foto: Porsche Slovenija Prodaja avtov delež goriv
Način, kako so trgovci še donedavna napihovali prodajne številke, je mrtev. Biti kupec avtomobila danes ni prijetno, kot tudi ne biti trgovec. Sveti trojici na četrtem mestu v Sloveniji diha za vrat nova znamka.
Oglej si celoten članek

Za nami je že skoraj tretjina leta 2022. Podatki za prvo trimesečje kažejo zelo dramatično sliko pri prodaji avtov, številke pa ne odražajo dejanskih želja niti kupcev niti prodajalcev. Vse skupaj ima posledice tudi na trgu rabljenih vozil, kjer so se cene v zadnjem letu dramatično dvignile.

Prodaja novih v Sloveniji je med januarjem in marcem letos v primerjavi z lanskim letom upadla za 21 odstotkov, kažejo uradni podatki. A ta padec ni toliko odraz manjšega zanimanja kupcev kot pa zaostrenih razmer v proizvodnji. Namesto optimizma po pokoronskem času je lansko leto prineslo krizo s polprevodniki, ko se je stanje z dobavo ravno začelo izboljševati, pa je udarila še ukrajinska kriza. Proizvajalci vozil morajo iskati dobavne alternative nekaterih ključnih komponent in materialov, ki so jih doslej pridobivali iz Rusije in Ukrajine. 

Foto: Porsche Slovenija Prodaja avtov

Proizvajalci so se posledično osredinili na modele, ki prinašajo najvišje marže, zato so najbolj na udaru avtomobili množične proizvodnje in z nižjimi opremami. Dobavni roki postajajo vse daljši tudi na premijskem trgu, to velja tudi za električna vozila. "Če danes naročite našega audija e-trona, vam ga do konca leta ne moremo več dobaviti, vse zmogljivosti so razprodane," je ponazoril Franci Bolta, direktor znamke Audi v Sloveniji.

Zelo težko dobavljivi so tudi priključni hibridi, ki veljajo za alternativo dizlom in so po prodaji na evropskih trgih zelo visoko, v Sloveniji pa še vedno dosegajo manj kot dva odstotka prodaje. Podobno majhen je v Sloveniji še delež novih električnih vozil, čeprav se je v primerjavi z lanskim prvim trimesečjem podvojil na 1,7 odstotka.  

Tako hudo je "V Sloveniji manjka med pet in šest tisoč avtov"

Je pa v zadnjem letu še za deset odstotkov upadel delež novim dizlom, ti zdaj poganjajo le še 17 odstotkov novih avtomobilov. Na drugi strani danes kot osnovni energent vlada bencin.

Podatki pa kažejo tudi, da je slovenska prodaja v zadnjih mesecih zrasla azijskim znamkam. To potrjuje izjave, da je imela polprevodniška kriza manj vpliva na proizvajalce Hyundai, Kio in Toyoto, ki so ohranile relativno kratke dobavne roke. 

Foto: Porsche Slovenija Prodaja avtov delež goriv

Tesla že na četrtem mestu

Prvo trimesečje za premijski razred vozil v Sloveniji niti ni bilo slabo, saj je dosegel šestodstotno rast v primerjavi z lanskim letom. A rast je v največji meri posledica obsežnejših dobav dveh znamk, Mercedesa in Tesle. Slednja veliko večino prodaje dosega zgolj z dvema modeloma, Y in 3, ki sta pomagala znamko potisniti že na četrto mesto med vsemi premijskimi znamkami, za Audi, Mercedes in BMW. Tesla je tako prehitel znamko Volvo, ostale premijske znamke (Lexus, Range Rover, Jaguar ...) so močno v ozadju. Tesla ima zdaj desetodstotni delež med premijskimi znamkami, generalno pa obvladuje odstotek trga.

Limuzine med premijskimi avti so v trendu upadanja, vse več kupcev prestižnih vozil alternativo vidi v suvih, naraslo pa je zanimanje za kupejevske izvedbe.

Nova rešitev Avtomobile bomo plačevali povsem drugače

Foto: Porsche Slovenija Prodaja avtov

Ni več mešetarjenja in "štancanja" tablic

Novi časi so prinesli še eno zelo dolgoročno spremembo - poenotenje cen. Kot je za Žurnal24 pojasnil Bolta, je veliko proizvajalcev tudi zaradi novih razmer pomanjkanja vozil poenotilo cenovno politiko na evropskih trgih. To v praksi pomeni, da v času večjega  povpraševanja od ponudbe kupci avtov še kar nekaj časa ne bodo mogli več računati na popuste in mešetarjenja, saj trgovci niti nimajo več maneverskega prostora za prosto določanje cen.

S stališča trgovcev pa je uplahnil še en vir zaslužka - enodnevne registracije. Če so še nekaj let nazaj takšne registracije znotraj balona prodajnih številk znašale tudi po tretjino ali še več, danes služenja z "izvažanjem" avtov na druge trge ni več. Posledično pa tudi ne enodnevnih registracij. 

Novi časi najbolj prijajo samim proizvajalcem, saj znamke kljub manjši proizvodnji ena za drugo objavljajo rekordne dobičke.

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 12:31 24. April 2022.

    Zadnjič sem v gorenjskem salonu BMW hotel kupiti nov avto v trgovini pa mi je sam šef prodaje rekel, da …

  • 09:16 24. April 2022.

    zadnji stavek pove vse.. čist vse.. proizvajalci objavljajo rekordne dobičke.. torej je kupec še vedno po domače povedano idiot.. kupi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.