Optima je globalni model, ki smo ga pri nas dočakali skoraj dve leti po ameriški premieri, vseeno pa z drzno ukrojeno podobo tudi brez športnih dodatkov deluje še povsem sveže.
Optima je v ZDA in v Aziji ter Avstraliji velik hit, prav z obliko in premium dodatki pa ciljajo tudi na evropske voznike. Največja težava, s katero se soočajo Korejci, je zadovoljitev dovolj velike količine, saj tovarni v Južni Koreji in ZDA ne zmoreta proizvesti dovolj vozil, kar se odraža tudi v tem, da so za Slovenijo količine majhne. Tako naj bi bilo letos za celotno regijo, ki vključuje Slovenijo in še nekatere sosednje države, na voljo le 90 vozil (prvih 30 je že naročenih), a jih še ni moč naročiti. Naslednjih 60 bo, kar zadeva opremo in motorje, prilagojenih zahtevam kupcev.
Limuzina D segmenta v dolžino meri 4.845 milimetrov, z dinamičnimi linijami pa sovpada nizek koeficient zračnega uporaba 0,29. Prtljažnik pogoltne za 505 litrov prtljage. Nos vozila je napihnjen z mišičastimi odbijači, izstopa šestkotna maska hladilnika, ozka žarometa s klasičnimi in ksenonskimi svetili ga naredita še bolj agresivnega. Zašiljene zadnje luči zaznamujejo aktivni LED svetilni elementi.
Notranjost je polna premium dodatkov, ki jih v prejšnjih modelih Kie nismo bili vajeni. Sredinski del armaturne plošče je obrnjen proti vozniku, med merilnike je umeščen barvni zaslon, na sredini je večji sedempalčni LCD zaslon, slika pa se vozniku ob vzvratni vožnji prikazuje v vzvratnem ogledalu. Športni sedeži opcijsko ponujajo funkcijo prezračevanja in gretja, ogrevan je tudi volanski obroč. Za hitrejše odmrzovanje so dodali solarna stekla in dvopodročno samodejno klimatsko napravo. Za prijetnejše počutje je na voljo še tridelna panoramska streha in premijski avdio sistem infinity z 12-kanalnim ozvočenjem, osmimi zvočniki in izhodiščno močjo 550 W. Optima se hvali še z naprednimi dodatki, kot je opozarjanje na nenamerno spremembo voznega pasu.
Dva paketa opreme in za zdaj le en motor
Na izbiro sta dva paketa opreme SX. Že osnovni paket SX prinaša veliko, med drugim dvopodročno klimatsko napravo, tempomat, ESP, električno pomičen voznikov sedež s spominsko funkcijo, gretjem in hlajenjem, supervision športne merilnike s potovalnim računalnikom in 3,5-palčnim LCD barvnim prikazovalnikom … TX dodatno prinaša ksenonske žaromete, sistem za samodejno parkiranje, gumb za zagon motorja in pametni ključ, navigacijski sistem, premium ozvočenje, gretje zadnjih sedežev, za palec večja – 18-palčna platišča, za doplačilo pa je na voljo tudi v kombinaciji s samodejnim menjalnikom.
Za optimo z vstopnim SX paketom opreme in edinim motorjem v ponudbi je treba odšteti 25.990 evrov, višja raven opreme ceno dodatno zasoli na 29.990 evrov, s samodejnim menjalnikom pa stane do 31.990 evrov.
Optima bo pri nas ekskluziva
Kia optima kot naslednica nekonkurenčne limuzine magentis napoveduje odprt boj za tržne deleže passata, lagune, insignie, peugeota 508, avensisa, prihodnjega i40 in drugih. Cene pri nas se začnejo pri 25.990 evrih.
Imam občutek, da je Kia z Optimo ponovno dokazala, da spada trenutno med najbolj napredne avtomobilske znamke na svetu. Avto …