Kaj nam želite sporočiti s konceptnim avtomobilom - oplom GT?
Konceptni GT za znamko pomeni več kot samo avtomobil. To je "živ" avtomobil, ki izžareva emocije, ki obrača poglede. To je avtomobil zaradi katerega začne srce biti hitreje. To je avtomobil za mlade in mlade po srcu. Dotakne se prav vsakega, in to je sporočilo. Vsakič, ko slišimo ime opel GT se spomnimo legendarnega vozila. Vsak ljubitelj avtomobilizma si ob omembi imena GT v mislih izriše sliko vozila. Čeprav je bil originalni avtomobil izdelan še v sedemdeswtih letih prejšnjega stoletja, je še danes živ in to želimo pokazati.
Pri Oplu ste dejali, da serijskega avtomobila ne bo, zakaj ne?
Tega nismo potrdili, nič še ni odločeno.
Torej vidite prodajni potencial v tem vozilu. Lahko pričakujemo konkurenta mazdi mx-5?
Ampak mladi ne želijo več voziti in kupovati avtomobilov.
Želite, da jutri zapremo tovarne?
Ne, seveda ne, vendar je to dejstvo. To kažejo raziskave. Kako jih boste prepričali, da bodo, tako kot mi nekoč, sanjarili o novem avtomobilu, tako kot danes sanjarijo o novem pametnem telefonu?
Rešitev je, da mladim ponudimo intuitiven avtomobil, ki se ga bo uporabljalo podobno kot se uporablja pametni telefon. To je tisto, kar koncept GT zmore. Uči se, kako voziš, kako sediš, kako komuniciraš z glasom. To je zelo podobno kot pri pametnih telefonih. Res je, drži, da mladi niso več v dobi mehanike, pač pa elektronike.
Kaj so ključne točke oblike vozila, tako zunanjega kot notranjega oblikovanja?
Pri zunanjosti smo se osredotočili na mere. Kljub velikosti, avtomobil v dolžino meri dobre štiri metre, mora navdušiti že na prvi pogled. V potovalni kabini smo skušali ustvariti športno počutje, hkrati pa ohraniti dovolj prostora tudi za visokorasle. Slednji ne bodo imeli težav s prostorom za glavo, pa čeprav je avtomobil zelo nizek, zelo športen. Kombinacija obojega je bil ključ oblikovanja.
Avtomobili morajo biti lažji in lažji, motorji pa manjši in manjši. Bo takšen trend ostal tudi v prihodnje?
To ni trend, ampak dejstvo. Težji avtomobili porabijo več goriva in v zrak izpustijo več škodljivega CO2. Večji motorji pri tem niso v pomoč.Proizvajalci avtomobilov se danes osredotočajo na to, da so avtomobili dinamični, voznik mora imeti občutek, da vozi športno vozilo in sploh ne potrebujemo vozila, ki bi zmogel hitrosti 300 km/h. Iščemo zabavanje med vožnjo - to je trend, ne pa mišičnjaki in veliki motorji. V prihodnosti bodo avtomobili še lažji, motorji v njih pa še manjši. Pri tem pa dinamike vožnje ne bomo žrtvovali. Hkrati bodo manjši motorji omogočili dostopnejše cene vozil.
Nova generacija opel astre je v primerjavi s predhodnico za 200 kilogramov lažja. Bo tudi njena naslednica čez nekaj let 200 kilogramov lažja?
Kateri bi lahko bil cenovno dostopen inovativen material v bližnji prihodnosti?
Odvisno od tega kaj želite narediti. Odvisno od aplikacije. Če želite narediti super lahko vozilo in cena ni omejitev, potem uporabite ogljikova vlakna. Če želite izdelani avtomobil za množično uporabo za navadne uporabnike, potem ne grete v to smer.
S konceptnim Oplom GT razkrivate pogon zadaj in motor spredaj. Lahko pričakujemo serijski avtomobil znamke Opel?
(smeh). Bomo videli. Konceptni avtomobili ponavadi razkrivajo v katero smer bi utegnila zapeljati znamka.
Ali danes vozniki uporabljajo vozila zgolj za prevoz od točke A do točke B, ali morajo biti še vedno zabavna?
Še vedno je veliko ljudi, ki zasebno uporablja vozila, ki so zabavna za vožnjo. Določeni vozniki še vedno prosti čas radi preživijo v vožnji z avtomobilom. Kljub razvoju javnega prometa in vse večjemu preseljevanju v mesta, ki so vedno večja in številčnejša, še vedno obstaja strast za avtomobili.
Posebnost opla GT je, da v njen ne najdemo stikal in gumbov. Tudi serijska vozila imajo vse manj stikal. Kako blizu tega smo, da v vozilih ne bomo več videli stikal?
Če imaš v vozilu izpopolnjeno tehnologija glasovnega upravljanja zelo hitro, to res ni težko narediti. Če na pravilen način, z glasom komuniciraš z vozilom, potem ne potrebuješ gumbov. Še vedno pa potrebuješ določena stikala, na primer za menjavanje prestav. Prestavna ročica je na volanskem obroču. Vse drugo pa je možno operirati z glasom ali pa v primeru opla GT s posebno sledilno ploščico. Ta je nameščena v sredinski konzoli in omogoča upravljanje vseh funkcij. Dva okrogla instrumenta sta projekcijski površini z možnostjo osvetlitve v različnih barvah in tridimenzionalnega prikaza informacij. Levi inštrument prikazuje število vrtljajev motorja in hitrost vozila, na desnem instrumentu pa lahko voznik individualno prilagaja svoje želje.
Kljuke na vratih so nadomestili električni „touch padi“, torej ploščice na dotik. Vemo, da gre za koncept, saj zakonodaja tega ne dovoljuje. Še ne. Se bo dalo to narediti v prihodnje?
S tem namigujete na to, da vzvratna zunanja ogledala ne bodo več potrebna in jih bodo nadomestile kamere, ali namigujete, da ne bo več potrebno klasično ogldalo v potovalni kabini, ki ga bo nadomestila kamera?
Govorim o kamerah v potovalni kabini, torej vzvratnem ogledalu.
Govorite o maloserijskih avtomobilih, ali velikoprodukcijskih?
O veliko produkcijskih.
Torej bo nova generacija Oplovih modelov že imela digitalno vzvratno ogledalo?
Bomo videli, kako se bo obneslo. Če preklopimo iz mehanskega obdobja na elektronsko, to pomeni, da na lahek način znižamo težo vozila. Vse elektronske komponente so lažje od mehanskih. Za nameček, ko si povezan s sistemi v vozilih, lahko počneš veliko stvari, na primer povečuješ stvari v ogledalu, prilagajaš vidljivost, oziroma svetlobo zunanjim dejavnikom, če na primer vozimo v tunelu, kamero lažje in bolj temeljito očistimo kot vzvratno ogledalo, zato je pogled nazaj jasnejši, bolj pregleden.
Ustaviva se za trenutek pri „umetni inteligenci,“ kakor pravite vmesniku med človekom in strojem (Human Machine Interface – HMI). Kako deluje?
Gre za prilagodljiv sistem, ki najprej spoznava voznika in se prilagaja njegovim željam. Na ta način se avto prilagodi vozniku in ne obratno. Avto je sposoben odgovarjati vozniku in namesto njega izbere ustrezno glasbo, pot ali temperaturo v skladu s trenutno situacijo. Avto ve, ali bi raje poslušali hip-hop ali kaj bolj umirjenega. Programska oprema si zapomni vsak ukaz, vsak dotik volana in vsako nastavitev iz dneva v dan in iz meseca v mesec. Podoben pristop že poznamo iz samodejnega učenja prilagodljivega avtomatskega menjalnika: s športnim ali varčnim prestavljanjem se prilagaja slogu posameznega voznika.
Na konceptu Opel GT predstavljate tudi drugo generacijo IntelliLux LED matričnih žarometov, prvo generacijo smo spoznali z novo astro. Kje so bile narejene izboljšave?
Matrični elementi so veliko manjši, led piksli so lahko še natančnejši, še vedno vseskozi vozimo z dolgimi lučmi, žarometi pa vozilo, ki pripelje nasproti, še hitreje in bolj zasenčijo. V primerjavi z aktualno generacijo matričnih žarometov je led sijalk petkrat več, s čimer smo izboljšali zmogljivosti.
grega.prebil@zurnal24.si
Pred dobrimi 35 leti so pri Opel-u že naredili športno vozilo Opel GT,ki je bil za tiste čase pravi dinamit.Tale …