Opel astra zna biti angel in postrešček obenem

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Opel astra nove generacije je glede zmogljivosti različnih asistenčnih sistemov postal eden najnaprednejših avtov v svojem razredu.
Oglej si celoten članek

Pisali smo že o opel astri in njeni veliki preobrazbi v primerjavi s prejšnjo generacijo. Čeprav po obliki nedvoumno ostajata zelo povezani, pa je peta generacija astre naredila velik korak naprej pri pristopu do gradnje, saj je uspelo inženirjem kljub precejšnjim izboljšavam glede trdnosti in prostornosti maso avta znižati kar za 200 kilogramov.

Astra pa sledi tudi trendu, da vozniki, ki so vsakodnevno pod pritiski zaradi stresa, gneče ali drugih vplivov med vožnjo, od avta pričakujejo vse več. Tako gre vse manj za prevozno sredstvo, v katerem prisiljeno preživimo tudi po več ur na dan, temveč postaja avtomobil okolje, v katerem se lahko otresemo napetosti in se predamo udobju in varnosti. Precej manj živčno deluje vožnja, če vemo, da imamo pred avtom digitalnega angela varuha, ki bo pravi čas opozoril na nevarnost naleta ali ga celo sam od sebe preprečil. In da bo našo nepazljivost, ko zatopljeni v to ali ono stvar zapeljemo proti ločilni črti na cesti, znal sam od sebe korigirati z nalahnim popravljanjem volana.

Foto: Anže Petkovšek Astra K varni vožnji in udobju lahko zelo prispeva infotainment s prijaznim načinom upravljanja in doziranjem pravšnjih informacij. Ter povezavo s telefonom, da smo lahko na domač in varen način informirani z vsem najbolj nujnim ter v stiku z znanci. Marsikateri voznik in voznica že doma doživlja resne travme ob misli, da bodo morali ob zaključku poti avto parkirati v ozek prostor, morda celo bočno. Tudi na to vprašanje imajo odgovor moderni avtomobili, tudi če po izvoru ne sodijo med premium znamke. 

Opel astra nove generacije je tipični predstavnik modernega vala avtov, saj naprednost pri skrbi za potnike zelo poudarja. Preizkusili smo, ali upravičeno. 

Celovit pristop k dobremu počutju

Na polju udobja se prične, še preden se odpro vrata, saj brezstični sistem odklepanja in zagona motorja omogoča hiter postopek začetka ali konca poti brez stikanja po žepih. Zanimivo astra s hupo opozori lastnika, če je zapustil vozilo in pustil ključ v njem. Zelo udobno delujejo ergonomski prednji sedeži. Hrbet in sedalni del brez težav prenašata tudi daljše odseke poti, med opcijami na seznamu doplačil sta celo masaža in hlajenje, kar je gotovo posebnost v tem razredu. Astra sledi nekaterim drugim proizvajalcem tudi glede možnosti, da sta ogrevana tudi stranska zadnja sedeža. Posebnost na seznamu doplačil je modul AirWellness z dozatorjem dišave. 

Nežno, po potrebi pa tudi odločno varuje

Zelo dober vtis med vožnjo je name pustil asistent za ohranjanje voznega pasu. Pri hitrostih nad 60 km/h na nemoteč način pomaga držati avto znotraj črt z narahlimi popravki volana, medtem ko se v drugi stopnji delovanja, ki se sproži ob poskusu grobe vožnje prek črte (brez smernika) sistem oglasi s piskom. 

Foto: Andrej Leban Opel astra in asistenčni sistemi Foto: Andrej Leban Opel astra in asistenčni sistemi Opcijsko, oziroma pri višjih dveh stopnjah opreme (dynamic in innovation) je v astro vgrajen sistem za samodejno zaviranje, ki deluje prek sistema LIDAR. Škoda, ker ni astra izkoristila momenta in tega sistema ponudila serijsko že vsaj pri zelo prodajani opremi enjoy, saj gre za tehnologijo, ki izjemno pripomore k varnosti in bo po prepričanju strokovnjakov že čez nekaj let zapovedana kot serijska oprema v avtih, podobno kot se je zgodilo pri sistemu nadzora stabilnosti ESC. Za paket pomagal je tako potrebno pri opremi enjoy doplačati 700 evrov.

Foto: Andrej Leban Opel astra in asistenčni sistemi

V astri opozorilo na nevarnost trka deluje premišljeno in brez nepotrebnih alarmov, k čemur pripomore tudi možnost nastavljanje občutljivosti v treh stopnjah. Hkrati z barvnim opozorilom med klasičnimi merilniki na TFT zaslonu se rdeča opozorilna svetloba projecira tudi na vetrobransko steklo, kar v nasprotju s prakso pri marsikateri drugi znamki omogoči zelo jasno opozorilo vozniku, naj hipno ukrepa. Uradni test organizacije Euro NCAP je sicer nameril, da lahko AEB brez posredovanja voznika astro pred drugim premikajočim avtom ustavi do hitrosti 40 km/h, pri hitrosti 60 km/h pa še vedno učinkovito zmanjša hitrost, da je trk le blažje narave. Posledice, tudi če so merjene zgolj v gmotni škodi ob naletu, jasno govorijo: AEB v avtu se izplača! 

Astra pa ne nudi možnosti radarskega tempomata, ki bi s samodejnim ohranjanjem razdalje še dvignil raven udobja in samozavesti. Za slednjo nekoliko poskrbi opozorilo, ki meri varnostno razdaljo do spredaj vozečih vozil. Podatek o razdalji je pretvorjen v sekunde in desetinke ter se prikazuje na zaslon, ob nevarno prekratki razdalji pa sveti že omenjena rdeča luč na vetrobranskem steklu. Pravila dveh sekund torej v astri ni težko upoštevati. 

Parkiranje: bolj enostavno gre težko 

Del asistenčnih sistemov, združenih v ime Opel Eye druge generacije, je tudi prepoznavanje prometnih znakov. Voznik je obveščen o trenutno veljavni omejitvi hitrosti, ki jo razbere kamera na vetrobranskem steklu ali pa jo posreduje digitalna karta v navigaciji. Na zaslonu tipa TFT se prikazuje tudi ličen znakec za tip ceste, po kateri trenutno vozimo. 

Pri pasivni varnosti za potnike, otroke in pešce, za katere je astra prejela zelo visoke ocene, velja hvalevredno omeniti, da ima astre zategovalce varnostnih pasov tudi zadaj, isofix pritrdišče pa tudi na sovoznikovem sedežu. Ne eno ne drugo ni samoumevno med njenimi konkurenti.

Foto: Andrej Leban Opel astra in asistenčni sistemi Foto: Andrej Leban Opel astra in asistenčni sistemi Parkiranje malo manj kot 4,4 metre dolge astre bi bilo ob pomoči parkirne asistence težko bolj preprosto. Najprej so tu učinkoviti senzorji za nadzor razdalje, ki jih je moč nadgraditi (725 evrov) z naprednim parkirnim pomočnikom. Žal je le tako moč priti do sicer zelo kakovostne slike tovarniško vgrajene kamere vzvratne vožnje. Sistem v tem primeru omogoča povsem avtomatizirano bočno ali pravokotno parkiranje, vse se opravi s pritiskom na gumb za vklop sistema in sledenjem navodil na ekranu. Test na zelo zasedenem parkirišču je pokazal, da astra na dovolj enostaven in hiter način opravi nalogo, ne da bi bilo potrebno imeti vozniku ali voznici roke na volanu ter oči na pecljih.

Foto: Andrej Leban Opel astra in asistenčni sistemi Astra je torej dobila kljukice v večini kategorij na polju asistenčnih sistemov. Tisti, ki so vgrajeni, delujejo učinkovito, a hkrati na prijazen način. Niso v službi paznika, temveč pomočnika, kar je prav tako zelo pomembno. Pripombo imam na dejstvo, da so nekatere zelo koristne asistence del bogatejših paketov oziroma doplačila. AEB je denimo pri dve leti stari mazdi3 del serijske opreme tudi v najpogosteje prodajanih paketih, prihodnji VW golf, s katerim se astra najraje primerja, in ki v svoji osmi generaciji prihaja jeseni, pa bo imel AEB s prepoznavanjem pešcev skoraj gotovo že serijsko vgrajen. Manko radarskega tempomata ali HUD zaslona je pri astri moč lažje spregledati. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.