Pisali smo že o opel astri in njeni veliki preobrazbi v primerjavi s prejšnjo generacijo. Čeprav po obliki nedvoumno ostajata zelo povezani, pa je peta generacija astre naredila velik korak naprej pri pristopu do gradnje, saj je uspelo inženirjem kljub precejšnjim izboljšavam glede trdnosti in prostornosti maso avta znižati kar za 200 kilogramov.
Astra pa sledi tudi trendu, da vozniki, ki so vsakodnevno pod pritiski zaradi stresa, gneče ali drugih vplivov med vožnjo, od avta pričakujejo vse več. Tako gre vse manj za prevozno sredstvo, v katerem prisiljeno preživimo tudi po več ur na dan, temveč postaja avtomobil okolje, v katerem se lahko otresemo napetosti in se predamo udobju in varnosti. Precej manj živčno deluje vožnja, če vemo, da imamo pred avtom digitalnega angela varuha, ki bo pravi čas opozoril na nevarnost naleta ali ga celo sam od sebe preprečil. In da bo našo nepazljivost, ko zatopljeni v to ali ono stvar zapeljemo proti ločilni črti na cesti, znal sam od sebe korigirati z nalahnim popravljanjem volana.
Opel astra nove generacije je tipični predstavnik modernega vala avtov, saj naprednost pri skrbi za potnike zelo poudarja. Preizkusili smo, ali upravičeno.
Celovit pristop k dobremu počutju
Na polju udobja se prične, še preden se odpro vrata, saj brezstični sistem odklepanja in zagona motorja omogoča hiter postopek začetka ali konca poti brez stikanja po žepih. Zanimivo astra s hupo opozori lastnika, če je zapustil vozilo in pustil ključ v njem. Zelo udobno delujejo ergonomski prednji sedeži. Hrbet in sedalni del brez težav prenašata tudi daljše odseke poti, med opcijami na seznamu doplačil sta celo masaža in hlajenje, kar je gotovo posebnost v tem razredu. Astra sledi nekaterim drugim proizvajalcem tudi glede možnosti, da sta ogrevana tudi stranska zadnja sedeža. Posebnost na seznamu doplačil je modul AirWellness z dozatorjem dišave.
Nežno, po potrebi pa tudi odločno varuje
Zelo dober vtis med vožnjo je name pustil asistent za ohranjanje voznega pasu. Pri hitrostih nad 60 km/h na nemoteč način pomaga držati avto znotraj črt z narahlimi popravki volana, medtem ko se v drugi stopnji delovanja, ki se sproži ob poskusu grobe vožnje prek črte (brez smernika) sistem oglasi s piskom.
V astri opozorilo na nevarnost trka deluje premišljeno in brez nepotrebnih alarmov, k čemur pripomore tudi možnost nastavljanje občutljivosti v treh stopnjah. Hkrati z barvnim opozorilom med klasičnimi merilniki na TFT zaslonu se rdeča opozorilna svetloba projecira tudi na vetrobransko steklo, kar v nasprotju s prakso pri marsikateri drugi znamki omogoči zelo jasno opozorilo vozniku, naj hipno ukrepa. Uradni test organizacije Euro NCAP je sicer nameril, da lahko AEB brez posredovanja voznika astro pred drugim premikajočim avtom ustavi do hitrosti 40 km/h, pri hitrosti 60 km/h pa še vedno učinkovito zmanjša hitrost, da je trk le blažje narave. Posledice, tudi če so merjene zgolj v gmotni škodi ob naletu, jasno govorijo: AEB v avtu se izplača!
Astra pa ne nudi možnosti radarskega tempomata, ki bi s samodejnim ohranjanjem razdalje še dvignil raven udobja in samozavesti. Za slednjo nekoliko poskrbi opozorilo, ki meri varnostno razdaljo do spredaj vozečih vozil. Podatek o razdalji je pretvorjen v sekunde in desetinke ter se prikazuje na zaslon, ob nevarno prekratki razdalji pa sveti že omenjena rdeča luč na vetrobranskem steklu. Pravila dveh sekund torej v astri ni težko upoštevati.
Parkiranje: bolj enostavno gre težko
Del asistenčnih sistemov, združenih v ime Opel Eye druge generacije, je tudi prepoznavanje prometnih znakov. Voznik je obveščen o trenutno veljavni omejitvi hitrosti, ki jo razbere kamera na vetrobranskem steklu ali pa jo posreduje digitalna karta v navigaciji. Na zaslonu tipa TFT se prikazuje tudi ličen znakec za tip ceste, po kateri trenutno vozimo.
Pri pasivni varnosti za potnike, otroke in pešce, za katere je astra prejela zelo visoke ocene, velja hvalevredno omeniti, da ima astre zategovalce varnostnih pasov tudi zadaj, isofix pritrdišče pa tudi na sovoznikovem sedežu. Ne eno ne drugo ni samoumevno med njenimi konkurenti.
andrej.leban@zurnal24.si