Opozorilo |
Največja dovoljena hitrost na avtocestah in cestah zunaj naselij je v večini evropskih držav omejena na 80, v naselju pa na 50 kilometrov na uro. |
Ne glede na to, ali imate prikolico s sistemom za zaviranje ali brez njega, mora biti opremljena z vsemi električnimi priključki in delujočimi signalnimi svetili. Ne pozabite na pnevmatike (najmanj 1,6 milimetra profila). Izrabljene pnevmatike na spolzki cesti v kombinaciji z natovorjeno prikolico kličejo po nevarnosti in izgubi nadzora. Ko se s kampprikolico odpravljate na dopust, pred odhodom vse, kar tovorite v njej, pritrdite čim bolj proti tlom. Le nizko težišče omogoča manevriranje in zadovoljujočo odpornost proti vetru. Potniki morajo v vsakem primeru ostati v avtomobilu in ne v prikolici! Tudi če za seboj vlečete tovor ali čoln, morajo biti vse stvari pritrjene, saj si ne želite, da vam odpadejo sredi avtoceste. To je nepraktično in kaznivo. V primeru zaviranja ne boste imeli težav, če je le zavorni sistem na prikolici brezhiben. Kljub temu v navodilih preverite, koliko dodatne teže lahko prenesejo zavore vašega vozila. Prikolice do teže 750 kilogramov ne potrebujejo lastnega zavornega sistema, z vozniškim izpitom B-kategorije pa lahko vozite prikolico, težko 1500 kilogramov, ki ima lasten zavorni sistem. Teža avtomobila in prikolice ne sme presegati treh ton in pol, širina prikolice s tovorom ne sme presegati 2,55 metra, tovor, ki ga prevažamo, lahko na zadnji strani sega 1,5 metra čez prikolico, skrajna točka tovora pa mora biti primerno označena.
Najem prikolice |
Če potrebujete prikolico, a je nimate, jo lahko najamete, in sicer za 50 evrov na dan, če gre za najem za daljši čas. Lahko jo najamete tudi na kraju samem, na Hrvaškem agencije ponujajo najem za okoli 80 evrov na dan. |
Vse se začne na samem začetku poti. Da bi vozilo čim manj občutilo dodatno težo, ne speljujte sunkovito, s spodrsavanjem ali trzanjem. Speljite odločno, saj boste le tako pomagali pnevmatikam, zavoram in prenosu, da opravijo svoje delo. Ne glede na ustrezno delovanje avtomobila se izogibajte strmo vzpenjajočim se in slabim ozkim cestam. Pot načrtujte doma. Zavedajte se, da hitrost in prikolica ne gresta skupaj. Ne prehitevajte po nepotrebnem, posebej previdno vozite v zavojih, saj prikolica menja pot. Izkušnje in testi kažejo, da hitrost med vleko prikolice nikoli ne bi smela biti višja od 80 km/h. Če menite, da ste prepočasni in se za vami nabira kolona vozil, potem nikdar ne pospešujte, ampak se raje ustavite ob strani in spustite hitrejša vozila naprej. V primeru močnega vetra, ki lahko hitro prevrne prikolico in vozilo, je edina prava rešitev, da se ustavite v zaklonu in počakate na pomiritev vetra.
Za večino voznikov največjo težavo predstavlja vzvratna vožnja. Priporočljivo je s seboj imeti nekoga, ki vam bo od zunaj dajal navodila. Uporabljajte vsa ogledala, še posebej dodatna. Tehnika vožnje: če želite, da gre prikolica v levo, volanski obroč vrtite v nasprotno smer. Vaja dela mojstra. Najpomembnejši od vsega pa sta počasnost in zanesljivost.