Odličen trivaljnik težko opraviči ceno

Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer
BMW je moral zaradi serije 2 active tourer svojo miselnost obrniti na glavo. Prvič prednji pogon, trivaljnik in še enoprosotrec. Delo, na njim do zdaj neznanem področju, jim je sicer uspelo zelo dobro. Pa je boljši od ljudske, cenejše konkurence?
Oglej si celoten članek

No, nekaj izkušenj so že imeli, saj s pogonom spredaj že gradijo novo minije, ki so del BMW. Pomemben vzrok, da so posegli v za njih nov segment, je tudi glavni konkurent Mercedes-Benz, ki uspešno trži razred B. Slednji je tudi z za znamko razumljivo ceno na svojo stran pridobil voznike, ki prej niso zahajali v prodajen salone proizvajalcev premium znamk vozil.

Za dizajn palec gor

Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Prvi kriterij, ki so mu morali zadovoljiti, je dizajn. Všeč mi je, da so v razred enoprostorcev vnesli nekaj oblikovnih lastnosti povzetih iz kupejevskih modelov serije 4 in 6. Kljub temu niso tvegali, kot pri Citroënu, ki mu je dobro uspel vesoljski dizajn pri modelu C4 picasso. Videz BMW je dovolj konzervativen, da pritegne širok krog voznikov, hkrati pa na prvi pogled ostaja tipičen bavarec.

Drugače je v potovalnem prostoru, ki je med lepšimi in bolj razkošnimi v svojem razredu. Aluminijasti dodatki na armaturni plošči dajejo premium občutek, sedeži s podaljšanim sprednjim delom so udobni in ponujajo veliko oprijema, armaturna plošča je obložena z usnjem prepletenim z belimi šivi, samostoječ ekran, ki je del multimedije, je dovolj velik in pregleden, bela svetloba bralnih lučk in ambientalna svetloba v oblogi vrat doprinesejo k ugodnemu počutju. Dvopodročna samodejna klimatska naprava deluje hitro in zelo dobro, bolje, kot pri mercedesovemu konkurentu.

Zmotila me je slabša preglednost

V prid večje prostornosti je postavljen na povsem novo arhitekturo, ki avtomobilu kompaktnih zunanjih mer omogoča prostorsko udobje, ki ga prej v tem velikostnem razredu pri tej znamki nismo poznali. Prostora za noge v drugi vrsti je veliko, dovolj ga je tudi za glavo. Za nameček je zadnja klop vzdolžno pomična, a le za doplačilo. Je pa avtomobil presenetljivo slabo pregleden v stran. Široki stebrički zastirajo pogled ob zavijanju, tudi v krožiščih, kar me je kot voznika motilo.

Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer

Prtljažnik s 468 litri ne ponuja presežkov v razredu, mercedes B ima bolj prostornega, a je bolj pomembno, da je zasnovan pametno. Zadnja klop se v razmerju 40:20:40 podre v ravno dno, takrat nastane za 1510 litrov prostora. Naslon sovoznikovega prednjega sedeža je prav tako zložljiv, kar omogoča prevoz predmetov do dolžine 240 centimetrov. Za nameček je dno prtljažnika dvojno - uporabno! Prtljažnik ima predalčke, mrežice in sidrišče za prevoz občutljivih večjih predmetov.

Pelje se zelo dobro, a nič bolje kot ford C-max

Serija2 active tourer je za svojo obliko in velikost zelo okreten in agilen avtomobil. Krmiljenje je vzorno natančno, voznik dobi veliko informacij izpod koles. Nagibanja v ovinkih je kljub enoprostorni zasnovi malo, zato se pelje zelo športno. Zagotovo sodi v sam razredni vrh enoprostorcev v vozni dinamiki. A tudi drugi, ki imajo veliko izkušenj pri gradnji enoprostorcev, se peljejo odlično. Ljudski ford C-max, ki s primerljivim agregatom in vstopnim paketom opreme stane 11 tisočakov manj, je med ovinki povsem primerljiv s premium tekmecem. 

Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer Nekaj razlik, ne samo zaradi cene, tudi zaradi opremljenosti in tehnologije vseeno je. Pri BMW lahko voznik izbira režim vožnje, udobno, športno, ekonomično. Razlik je še kar nekaj, a na koncu je vseeno treba nekaj več odšteti tudi zato, ker boste imeli v žepu ključe znamke BMW.

Trivaljnik dovolj varčen tudi na avtocesti

Trivaljnik je še ena velika novost, ki jo prinaša novinec. Testni primerek je poganjal osnovni, trivaljni 1,5-litrski turbobencinski agregat, ki je povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Ob zagonu ni motečih vibracij, kot smo to vajeni pri dizelskih agregatih, pa tudi trivaljnikih. Motor so dobro učvrstili, tudi zvok je ob pritisku na stopalko za plin športen in všečen. Turbina se odpre že zelo zgodaj, zato pospeški niso zanemarljivi, vseeno pa bi si ob začetnem pospeševanju želel še več navora. Mirno se pelje tudi pri 1.000 vrtljajih, poraba pa je zelo odvisna od voznikovega sloga vožnje.  Na relaciji Kamnik – Ljubljana je potovalni računalnik pokazal porabo tudi nižjo od petih litrov, ob športni vožnji zlahka poskoči na osem litrov in tudi več. Kar je zelo pozitivno je, da je spodobno varčen na avtocesti. Pri 130 km/h je bila poraba okoli 6,5 litra, več kot pol litra manj kot pri trikrat nagrajenem mednarodnem motorju leta, fordovemu -1,0-litrskemu trivaljemu turbobencinskemu Ecoboost agregatu. Pozna se, da je prostornina motorja za pol litra višja, kot pri Fordu. Skupna poraba je bila s 6,6 litra povsem zadovoljiva.

Foto: Gregor Prebil BMW serije 2 active tourer

Največji vprašaj se mi poraja pri ceni. Osnovni model stane 26.700 evrov, kar  je 3.250 več od osnovnega štirivaljnega bencinskega mercedesa razreda B, ki je z 90 kilovatov moči za 10 kilovatov šibkejši od BMW, a je tudi zmogljivejši mercedes B s 115 kilovatov moči od bavarca cenejši za skoraj 800 evrov.

 

avtomat

Motor:1.499 ccm, bencin, trivaljnik, 220 Nm pri 1.250 vrt./min


Poraba na testu:6,6 l/100 km, 115 g/CO2


Zmogljivosti:205 km/h, 9,2 sek 0-100 km/h


Cena:od 26.700 € / 36.457 € (osnovni/testni)

AvtoTest


Vožnja, napredna pomagala, poraba;


Višja cena, pre(ozka) zadnja klop;

Udobje.

Občutki pod prsti, ko se dotikamo armaturne plošče in ostalih delov kabine, so prijetni. Materiali v primerjavi z ljudskimi znamkami odstopajo. Sedeža spredaj je možno prilagajati na številne načine, obema spredaj bo udobno. Zadnja klop ni optimalno prilagodljiva, vzdolžno prilagodljiva je le za doplačilo, tudi v širino ni med zajetnejšimi. Vozno udobje povečuje dobra zvočna zatesnjenost, odličen iDrive sistem za nadzor infotainmenta, nastavitev režima vožnje v treh načinih (udobno, športno in ekonomično), je pa to zelo odvisno od višine investicije v doplačljive dodatke, tudi takih, ki stanejo več kot tisočaka.

 
Pogon.

V poplavi prisilno polnjenih bencinskih trivaljnikov BMW-jev sodi v sam vrh, tudi v primerjavi s trikrat nagrajenim forodvim Ecoboost motorjem. A je pomembna razlika, da je BMW motor večji in za tretjino prostornejši od Fordovega, kar se pozna tako na ceni, kot porabi. Predvsem na avtocesti porabi manj kot konkurenčni mali motorji. 6,5 litra pri 130 km/h je zelo solidno in je kot tak primeren tudi za tiste, ki se več vozijo po avtocesti. Tudi športen zvok je všečen, treslajejev pa ni veliko niti na avtocesti.

 
Konkurenti.

Mercedes B je pokazal, kako se stvarem streže, tudi s prodajo pri nas. BMW serije 2 active tourer je novejši izdelek, modernejši, potovalna kabine je všečnejša, motorji so moderni. A tudi mercedes ima pomembno prednost, predvsem prostorsko, do neke mere tudi tehnološko, še bolj pa cenovno. Nemška premium tekmeca ločijo dobri trije tisočaki. Tu je še golf sportsvan, izpostavil bi še forda C-max, ki se ne pelje nič slabše od premium konkurence, za nameček pa v kombinaciji 1,0-litrskega trivaljnika z 92 kilovatov moči (125 KM) in najvišjo stopnjo opreme s popusti devet tisočakov pod serijo 2 active tourer.

 
Vrednost.

BMW nikoli niso bili poceni, čeprav je prav mercedes z razredom B nakazal, da se lahko spustijo tudi v boj za kupce, ki posegajo po ljudskih znamkah. Serija 2 active tourer je zelo dober avtomobil, ki v večini segmentov, tako vozni dinamiki, porabi goriva, kakovosti izdelave tehnologijah ..., sodi v sam vrh razreda enoprostorcev. A tudi z ničemer bistveno ne odstopa od konkurence, tako z dizajnom, kot vozno dinamiko, da bi upravičila končno ceno, ki v primeru testnega modela seže do 36.457 evrov (992 evrov stane navigacija, 1.034 evrov odlični LED žarometi, 1660 evrov 16-palčna lahka platišča, 2.950 evrov paket sport line …).

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.