V Parizu so pred pol leta izvedli referendum o tem, ali naj vozniki suvov plačujejo dražjo parkirnino. Referenduma se je udeležilo le nekaj več kot pet odstotkov volilnih upravičencev, ki pa so z večino dobrih 54 odstotkov podprli takšen ukrep.
Pariška oblast, ki jo zadnjih deset let vodi socialistična županja Anne Hidalgo, je zdaj predstavila spremembe, ki bodo začele veljati že s 1. oktobrom.
Za klasične avte, ki so težji od 1,6 tone, za povsem električne avte pa od dve tone, bo ura parkiranja na javnih parkiriščih po novem 18 evrov na uro, kar je trikrat več kot doslej. Če bo postanek v središču Pariza nekoliko daljši, bo cena parkiranja eksponentno rasla - za štiri ure bo treba plačati že 117 evrov, za šest ur kar 225 evrov.
225 evrov znaša 'suv' tarifa za šest ur parkiranja na javnem parkirišču po novem.
V predmestjih bo cena parkiranja nekoliko nižja, 'suv' urna postavka bo 12 evrov na uro. Plačevati bodo morali vsi, ki niso prebivalci Pariza oziroma nimajo mestne parkirne karte, oproščeni pa bodo obrtniki in socialne službe.
Zasebna parkirišča niso podvržena novosti, je pa pričakovati, da bodo znale novo stanje izkoristiti s prilagoditvijo cen navzgor.
Mejo kilogramov bodo presegla mnoga vozila
Razmeroma nizko postavljena meja 1,6 tone za klasične avte ali priključne hibride pomeni, da bo obveza precej večjega zneska za parkiranje zajela tudi številne avte, ki ne sodijo ravno med velike suve. Maso 1.600 kilogramov na primer presegajo tudi številne izvedenke srednje velikih enoprostorcev ali kombiniranih vozil, kot so citroën berlingo in njegovi bližnji sorodniki, ali pa VW touran in njemu podobni. Pa tudi takšni popularni premijski modeli, kot je karavanski BMW serije 3.
Če gre za priključnega hibrida, bo skoraj gotovo presegel maso 1,6 tone, pa četudi zmorejo ti avti v mestni vožnji velik del poti opraviti brez emisij.
Argument mestnih oblasti pri zagovarjanju ukrepa o pregonu suvov iz središča je bil, da zasedajo veliko prostora in so bolj umazani. Hkrati bodo višje cene nekakšen ukrep socialne pravičnosti, saj po županjinem mnenju večje in bolj umazane suve vozijo predvsem premožni ter tisti, ki jim ni mar za okoljsko krizo. Argumenti francoskoega avto-moto kluba sicer govorijo drugače, sodobni križanci in suvi so po njihovem lahko okoljsko precej bolj sprejemljivi kot manjši avti, izdelani v zlati dobi dizlov izpred 15 let.
Za tujce bodo še poskrbeli
Za nadzor bodo pariške oblasti uporabljale skenerje na vozilih, ki vozijo mimo parkirišč in ob tem primerjajo registrsko številko avta z bazo registriranih avtov. Kako bo potekal nadzor avtov iz drugih držav, v tem hipu še ni jasno, pišejo pri ADAC. Odvisno od parkirne cone pa se nakup in uporaba napačne karte kaznuje s kaznijo med 150 in 225 evri.
Pri ADAC so prepričani, da morajo biti parkirnine poštene, razlikovanje po velikosti avtomobilov pa objektivno utemeljeno. Po prepričanju enega vodilnih evropskih avtoklubov v pariškem modelu preganjanja večjih vozil iz središča pa temu ni tako. Vsekakor pa morajo vsi, ki si prizadevajo za podoben model v mestih drugod po Evropi, najprej zagotoviti časovno in cenovno ustrezno alternativo za obiskovalce mestnih središč, v obliki cenovno sprejemljivih P+R parkirišč in hitrih povezav javnega prometa.
Po mojem to ni v skladu s pravnim redom EU. Če za Parižane tarifa ne velja, gre za diskriminacijo glede …
Govori se, da naj bi tudi MOL s 1. 4. 2025 uvedla podobno ceno parkirnine pred Bravničarjevo ulico 13 in …
Še giljotino naj socialistična županja vede za lastnike SUV-ov, ali pa jih internira na Goli otok. Saj imajo tudi Francozi …