Ford je svojo prodajno paleto v zadnjih nekaj letih obrnil na glavo. SUV vozila so v fokusu, nekdaj tako priljubljeni družinski avtomobili, mali B-max in C-max, pa so se znašli v odpisu. Za zdaj jim ostaja največji S-max, nekdaj priljubljeni avto očetov.
V zadnjih letih tudi lahka gospodarska vozila (LGV) kupujemo z očmi.
In prav potniške izvedenke tovrstnih vozil so postale zatočišče družin z večjimi potrebami, naj gre za družine s tremi ali več otroki, ali pa družinskimi ljubljenčki, ki jih s seboj vozimo na izlete in na dopust.
Fordov družinski adut, ki smo ga preizkusili na testu, je grand tourneo connect, ki prinaša sedemsedežno zasnovo (na voljo je tudi tourneo connect s petimi sedeži), oba imata zadnja drsna vrata, inovativen način zlaganja sedežev, poudarek pa je na veliki prilagodljivosti in predvsem obilju prostora. Letos je bil tudi temeljito posodobljen.
Oblikovno vozilo na zunaj v ničemer ne izdaja, da spada v skupino lahkih gospodarskih vozil. Oblikovno lahka gospodarska vozila že nekaj časa vzporednice vlečejo z vozili s Fordovega osebnega programa. Potniška izvedenka ima v maski pet letvic in je obrobljena s privlačnim kromom. Vseeno vozilo ne temelji na najnovejši Fordovi platformi za osebna vozila, kar je razumljivo, saj gre za vozilo, ki temelji na starem focusu, s katerim si deli tudi dobršen del tehnoloških pripomočkov. Tako je imel na primer testni avtomobil ksenonske žaromete, polnih led žarometov ni na voljo. Tudi serijska zadnja drsna vrata niso elektrificirana, pač pa premikajo ročno, a je odpiranje in zapiranje lahkotno opravilo za razliko od starejših enoprostorcev. Enako velja za ogromna zadnja prtljažna vrata, pod katera se lahko «skrijete pred nevihto.«
Podobno velja pri vstopu v kabino, kjer je po standardih za osebna vozila posodobljena tudi potovalna kabina z najnovejšimi multimedijskimi sistemi (Sync 3) in zasloni na dotik na sredinski konzoli. Omogočena je povezljivost s pametnimi telefoni. Pri grand connectu nam je dobro služila priročna brezžična polnilna postaja za mobilne telefone in zaklepanje oziroma odklepanje vozila ter zagon vozila z brezstičnim ključem. Je pa izgled armaturne plošče in merilnikov kot v prej omejenem C-maxu ali predhodnem focusu.
Tisti, ki ne prisegate na polno digitalizacijo vam bo všeč, tisti, ki bi radi avto po najnovejših standardih, boste morali pogledati k Fordovim SUV vozilom. Močnejša plat tega vozila je uporabnost. Model grand sedmim potnikom omogoča prilagodljivo namestitev v treh vrstah. V drugi sedežni vrsti je mogoče namestiti tri klasične otroške sedeže, v zadnji vrsti pa dva. Sedeža v zadnji vrsti je mogoče pomakniti naprej ali nazaj in tako poskrbeti za dodaten prostor za noge oziroma za prtljago. Prostora na zadnjih sedežih sicer ni na pretek, a ga je bilo dovolj, da smo razveselili sosedo, ki je imela popoldansko izmeno in smo na šolski izlet popeljali njena mulca in še naši punci. Tako srečnih otrok že dolgo nisem videl. »Očka, kdaj boš lahko spet pripeljal ta avto domov,« sem slišal kar nekajkrat. Morda sta šesti in sedmi sedež res redko v uporabi, če se organizirate s sosedi in delite prevoz na treninge otrok, pa prideta še kako prav. No, pa tudi babico in dedka smo lahko odpeljali na izlet, brez, da bi jima bilo treba sesti za volan svojega avtomobila. Avtomobil prav tako v vseh treh sedežnih vrstah ponuja dovolj odlagališč, tudi za plastenke z vodo. Ko je postavljenih vseh sedem sedežev, v prtljažniku ostane še vedno dovolj prostora za prevoz nahrbtnikov ali letalskih kovčkov. Boste morali pa v tem primeru psa pustiti doma.
Pri navzdol preklopljenih zadnjih sedežnih vrstah je v avtu 2.620 litrov prostora za prtljago, v sedeža v tretji vrsti pa je vgrajeno prekrivalo prtljažnika, ki ga je mogoče razširiti in si tako zagotoviti ravno površino za prtljago. Lahek dostop do zadnjega dela omogočajo drsna vrata s široko odprtino na obeh straneh vozila. Preklop sovoznikovega sedeža omogoča prevoz predmetov, dolgih do tri metre.
Ločnica v primerjavi s tovornim modelom je potegnjena tudi glede udobja. Hkrati s potniško smo testirali tudi tovorno izvedenko s kesonom in dvema sedežema. Že pri zvočni zatesnitvi so razlike občutne, še bolj pa pri sami vožnji. Testni avto je imel tudi dvopodročno klimatsko napravo ter zatemnjena stekla, kar vozilo naredi še privlačnejše. A obstajajo tudi razlike z novejšimi modeli. Plastika je mestoma trša, reže med spoji večje, med obema prednjima sedežema so le ozki nasloni za komolce in ne klasične konzole.
Zato pa grand tourneo connect skuša slediti novim Fordom na področju povezljivosti in asistenčnih sistemov. Od novih tehnologij ima po novem še aktivno pomoč pri parkiranju (bočno in pravokotno), sistem Active City Stop z zaznavo pešcev, inteligentni omejevalnik hitrosti s prepoznavo prometnih znakov, stabilizacijo v bočnem vetru, samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi žarometi električna vtičnica 230V / 150W in pomoč pri vzdrževanju smer.
Aduti Fordovih enoprostorcev so bili tudi v načinu vožnje, ki je bila vedno odlična, če govorimo o S-maxu, C-maxu in B-maxu. Pri grand tourneu connectu je zgodba malenkost drugačna. Tu je v osredju uporabnost in manj vozna dinamika, pa čeprav je postavljen na podvozje focusa, tako, da podvozje bi preneslo še veliko večjo število kilovatov pod motornim pokrovom. Saj vemo, kako dobro se pelje focus.
Za premikanje velikega avtomobila je skrbel 1,5-litrski štirivaljni turbodizelski motor, ki s 120-konjsko konjenico (88 kilovatov moči) poskrbi, da ne boste v zadregi tudi, ko vas bo v vozilu sedem. Tudi med prehitevanjem me ni skrbelo, da bi "zatajil", dodana vrednost vozila pa je prav gotovo tudi osemstopenjski samodejni menjalnik, ki poskrbi za najboljšo možno izkoriščenost konjev oziroma kilovatov, na avtocesti pa zgornji dve prestavi skrbita, da bo vožnja čim tišja, gladka in ekonomična. Potovalni računalnik je v povprečju kazal porabo 6,8 litra plinskega olja na 100 kilometrov poti.
Podatki o vozilu (Ford Grand Tourneo Connect 1.5 EcoBlue 88 kW (120 KM) Titanium)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.498 ccm
Največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3.600 vrtljajih
Največji navor: 270 Nm pri 1.750—2.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 170 km/h, 12,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.825 x 1.840 x 1.847, medosna razdalja 3.062
Prtljažnik (v litrih): 322/1.287–2.620 l
Poraba: 6,8 litra/100 km (kombinirani cikel), izpusti CO2: 139 g/km
Cena v evrih: 21.890 (osnovni model)/30.070 /testni)/35.040 (testni z dodatno opremo)/33.040 (testni s popustom)
Plusi: Videz, podvozje, motor in menjalnik, prostornost, uporabnih je vseh sedem sedežev;
Minusi: Robustna plastika, velika in težka prtljažna vrata;
Ce bi bil zadaj poden raven ....sedezi vsak posebaj....v sinah...da jih je mozno premikati in prestavljati poljubno .....bi mi bil …