Že nekaj let je v veljavi projekt integriranega potniškega prometa (IJPP). Država je vzpostavila enotno vozovnico za javni promet, s katero je mogoče uporabljati različne zvrsti javnega linijskega prevoza v cestnem in železniškem prometu ter prosto prestopanje med različnimi prevoznimi ponudniki.
Država upravičencem nakup IJPP vozovnico tudi subvencionira. A to velja le za dijake, študente in registrirane športnike. Upokojenci, invalidi in vojni veterani pa so upravičeni do brezplačne integrirane vozovnice.
Če hodiš v osnovno šolo, lahko potrebuješ celo tri ločene vozovnice
Kaj pa osnovnošolci? Ta skupina je bila iz projekta enotne vozovnice, ki ga danes vodi novo ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, avtomatsko izključena, čeprav je med njimi mnogo takšnih, ki bi jim integrirana subvencionirana vozovnica prišla še kako prav. Ogromno učencev namreč poleg pouka obiskuje tudi dejavnosti izven kraja osnovnošolskega šolanja, mednje pa sodijo športni treningi ali druge oblike javnega izobraževanja. Na primer pouk glasbe, plesa ali baleta.
Ker prevoz osnovnošolcev spada pod okrilje ministrstva za šolstvo, v skladu z zakonom o osnovnem šolstvu pa ga morajo financirati občine in ne država, morajo aktivni in nadarjeni otroci oziroma njihovi starši tovrstne prevoze plačevati posebej. A ob tem nimajo možnosti niti za integrirano vozovnico. To v praksi pomeni, da mora osnovnošolec za prevoz z avtobusom ali vlakom do Ljubljane in nato še z mestnim prevozom po Ljubljani kupiti dve ločeni mesečni vozovnici, v kolikor LPP do kraja bivališča nima lastne linije. To pomeni, da ima učenec v žepu kar tri vozovnice, še tisto za prevoz v svojem osnovnošolskem rajonu.
Podobna neenakost velja za vse zaposlene, kar je tudi eden od vzrokov za veliko število dnevnih vozačev z avtomobili, ki v prestolnico prihajajo od drugod in v najboljšem primeru pustijo avto na P+R parkiriščih.
"Pri prenovi vozovnic načrtujemo popuste za nakup enotnih vozovnic tudi za vse otroke od 4. leta starosti naprej, ki bodo primerljivi sedanjim cenam subvencioniranih vozovnic za dijake in študente."
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo
Dobrodošla novost
Država je očitno prepoznala pomanjkljiv pristop in je napovedala spremembe. Kot so za Žurnal24 povedali na ministrstvu, ki ga vodi Bojan Kumer, že pripravljajo prenovo delavskih in vseh ostalih vozovnic, ki še niso vključene v sistem enotne vozovnice.
"Pri prenovi vozovnic načrtujemo popuste za nakup enotnih vozovnic tudi za vse otroke od 4. leta starosti naprej, ki bodo primerljivi sedanjim cenam subvencioniranih vozovnic za dijake in študente," obljubljajo na Kumrovem ministrstvu.
Razširitev enotne vozovnice na vse potnike sicer omenja tudi pripravljalni dokument, ki bo podlaga za sprejemanje Nacionalnega energetskega in podnebnega načrta. Ta študijski dokument, ki je nastal na Inštitutu Jožefa Stefana, je pred dnevi povzročil veliko nemira v javnosti zaradi enega od vključenih scenarijev, po katerem bi država za dosego ciljev morda morala močno omejiti mobilnost z avtomobili. Na ministrstvu so takšne načrte oziroma namene že kategorično zanikali.
Dokler ne bodo avtobusne povezave do vseh krajev in vasi urejene je brez veze karkoli govoriti. V našem kraju pelje …
Baj so bili človeki na Kuni.. - Baje.. Tosi se pa ob tej tehnologiji kitijo papovpim prejem, z združitvijo nekih …
To da "Upokojenci, invalidi in vojni veterani pa so upravičeni do brezplačne integrirane vozovnice." je gola laž! Veterani vojne za …