Proizvajalca Cummins in Achates Power sta razvila nov revolucionarni koncept dizelskega motorja s štirimi valji in osmimi bati.
Do širše uporabe bo tega motorja bo minilo še precej časa, saj so ga sprva namenili predvsem pogonu težke vojaške tehnike, vendar pa strokovnjaki pri podjetjih pravijo, da bi lahko motor, če se v vojaških vozili izkaže za uspešnega, sčasoma zmanjšali in ga prilagodili tudi uporabi v osebnih avtomobilih.
Dizelski motorji so v zadnjem času sicer precej v nemilosti, vendar pa jim je prihodnost še dolgo zagotovljena predvsem, ko gre za pogon vojaških in tovornih vozil ter ladij. Ko gre za težka vozila, je namreč dizelski motor še vedno najbolj učinkovito pogonsko sredstvo, saj prehod na bencinske motorje denimo ne bi prinesel le težav z zagotavljanjem moči in navora, ampak tudi z zagotavljanjem dovolj nizkih emisij ogljikovega dioksida. Dizelski motor je v tem pogledu gotovo še vedno veliko bolj učinkovit od bencinskega in bo tudi ostal.
To je tudi eden glavni vzrokov zato, da se razvoj dizelskih motorjev še ni ustavil. In ne le to. Pojavljajo se tudi vedno novi koncepti, ki bi lahko privedli do razvoja precej bolj učinkovitih in čistih dizelskih motorjev. Obe v uvodu omenjeni podjetji sta namreč v sodelovanju razvili dizelski motor ACE (to je kratica za »Advanced Combat Engine«, kar prevedemo v »napredni bojni motor«), ki bi lahko pripomogel k dodatnim 15 odstotkom zmanjšanja porabe goriva.
Osem batov v štirih valjih
S sedanjimi turbodizli ima bolj malo skupnega, saj gre za prisilno polnjeni motor z osmimi bati, ki delujejo v štirih valjih. Motor ima tudi dve ročični gredi, trojno prisilno polnjenje vstopnega zraka in je povezan tudi z blagim hibridom. Trenutno je namenjen vojaškim vozilom, zato ne preseneča dejstvo, da njegova delovna prostornina znaša zajetnih 14,3 litra.
Čeprav gre za horizontalno zasnovan motor, se razlikuje tudi od bokserskega motorja, ki je v bistvu le motor V s 180-stopinjskim kotom med dvema vrstama valjev. Največja novost motorja ACE je ta, da sta v vsakem valju po dva bata, ki se pomikata eden proti drugemu in imata skupno zgorevalno komoro. Po drugi strani imajo po štirje bati skupno ročično gred, torej motor potrebuje dve. Ker takšen motor ne more imeti običajne glave in ventilov, deluje kot dvotaktni motor, kar pomeni, da za sesanje in odvajanje plinov neposredno skrbijo kanali. Sesanje zgorevalne zmesi in delovni takt sicer potekata, ko se bata oddaljujeta eden od drugega, ko se približujeta eden proti drugemu pa poteka stiskanje gorivne zmesi in iztiskanje izpušnih plinov.
Motor je poleg tega opremljen z dvema turbinskima polnilnikoma in električnim kompresorjem, ki mu precej povečajo moč, gospodarnost pa mu poveča tudi blagi hibrid, ki se napaja iz litij-ionske baterije.
Solidne zmogljivosti
Zmogljivosti so zares solidne, saj motor v vojaški konfiguracijo zagotavlja 735,5 kilovata (oziroma 1.000 'konjev') moči in navor 2.600 njutonmetrov. Motor deluje tudi zelo mirno, saj se gibanja batov in ročičnih gredi izenačujejo, zato je manj tresljajev, je pa tudi zelo učinkovit, saj naj bi v zrak izpuščal do 15 odstotkov manj ogljikovega dioksida od enakovrednih tradicionalnih dizlov.
Pri Cumminsu in Achates Power že razvijajo tudi pomanjšane različice motorja, ki so bolj blizu uporabi v osebnih avtomobilih. Pod motornim pokrovom testnega poltovornjaka forda F-150 tako že poskusno deluje 2,7-litrska trivaljna različica motorja, ki razvije moč 201 kilovatov (273 'konjev') in navor 650 njutonmetrov, za katereo so značilne enake prednosti kot pri veliki različici. Poleg tega naj bi tvoril od 50 do 90 odstotkov manj dušikovih oksidov. Motor je poleg tega zelo kompakten in razmeroma lahek. Kdaj ga bomo lahko videli tudi v manjših osebnih avtomobilih, pa žal še ni znano.
Ni revolucija ! Ta koncept je že zelo star. Malo poguglajte (opposed piston engine).
Popoln nesmisel. Teh "new concept engines" je na youtube kolikor hočeš.
Močno dvomim,da bi ta način kdaj ugledal luč serijske proizvodnje pri osebnih avtomobilih.Osebno pogrešam,da se ni Mazda bolj posvetila vzdržljivosti …