Poročali smo že o novem pravilniku o prometni signalizaciji in prometni opremi, ki uvaja kar nekaj novosti na področju načina in upravičenosti postavljanja prometnih znakov in drugih označb.
Lepo na papirju, neizvedljivo na terenu
Na Skupnosti občin Slovenije, kjer so zbirali pripombe občin, pravijo, da so z nekaterimi temeljnimi usmeritvami pravilnika zadovoljni, saj za voznike zmanjšanje števila znakov pomeni prednost. "Kot primer racionalizacije prometnih znakov lahko izpostavimo možnost označitve con za omejitev hitrosti in označitev ureditve parkiranja, kar bo predvsem v središčih zmanjšalo število prometnih znakov. Prav tako pozitivno je pripravljavec omogočil uporabo enega droga za več prometnih znakov," pravi generalna sekretarka Jasmina Vidmar. Sama postavitev znakov bo po njenem tako s tega stališča lahko cenejša in bolj smotrna.
"Občine bodo morale označiti vse priključke nekategoriziranih cest s kategoriziranimi cestami. Tako se finančni učinki medsebojno izničujejo, dela z ureditvijo novega sistema pa bo precej," opozarja Vidmarjeva na dejstvo, da padanja povprečnin občine postavlja pred velike izzive, kako izpolniti vse stroške in naloge, ki jih nalaga zakonodaja, tudi glede cest.
"Zato se na Skupnosti občin Slovenije bojimo, da predlagani Pravilnik, ki zvišuje standarde na cestah ne bo mogel zaživeti v celoti, saj tako občine, kot tudi država ne bodo imeli sredstev za ureditev prometne signalizacije v skladu s pravilnikom."
Na Skupnosti občin so sicer zadovoljni, da so jih na Ministrstvu za infrastrukturo v proces pripravljanja pravilnika vključili relativno zelo zgodaj in si takšnega partnerskega sodelovanja z državo nadejajo tudi na področju priprave druge zakonodaje in zagotavljanju prometne varnosti, zaključuje generalna sekretarka Vidmarjeva.
Zaradi varčevanja in jasnejšega označevanja cest naj bi bilo po cestah v prihodnje precej manj klasičnih znakov, a veliko več talnih označb. Vendar občine vnaprej opozarjajo, da jim bo zapovedano barvanje cest izsušilo proračune.
Slovenija še ni nared za "golo cesto"
Jure Kostanjšek, strokovnjak za cestno infrastrukturo pri AMZS, se strinja z namero države, da zmanjša število postavljenih znakov na cestah. Vendar pa opozarja, da so se doslej upravljavci z množičnim "sajenjem" zaščitili pred morebitnimi napakami: "Razlog velikemu številu prometnih znakov je tudi ta, da mora biti upravljalec ceste seveda 'zaščiten' v smislu, da je o vseh potrebnih omejitvah, nevarnostih ali priporočilih potrebno obvestiti voznika. Namreč, v primeru, ko se zgodi kakšen neljubi dogodek, se radi sklicujemo prav na to, da o tem nismo bili ustrezno obveščeni, da ni bilo prometnega znaka. In tukaj pa ima upravljalec cest to dilemo oziroma kar dolžnost, da je dolžan postaviti takšno veliko število prometnih znakov."
Prometni strokovnjak za prihodnost napoveduje prometno signalizacijo, ki bo vse tesneje povezana z voznikom in vozilom. "Imamo že prometno odvisne semaforje, moderne avtocestne info portale, tako da na tem področju s pomočjo telekomunikacije in informatike pričakujemo dodaten napredek. Prav tako so v porastu mobilno zmogljive aplikacije za načrtovanje poti, izbiro prometnega sredstva, ki nas bodo vodile mimo zastojev, po optimalnih poteh glede na vrsto našega potovanja. In želeli bi si, da nam ni treba samim sebi postavljati omejitve, temveč, da bomo že sami po sebi spoštovali soudeležence v prometu ter tako skrbeli za varno in tekoče odvijanje prometa."
andrej.leban@zurnal24.si
Pristojni organi izvajajo na terenu postopke, ki jih je Slovenija pred prihodom vala beguncev predvidela za ravnanje v tem primeru. …
Inštruktor je reke - oznako si moraš predstavljati
In kaj ima to zveze z izpitom