Naveza Renault-Nissan-Mitsubishi je v Tokiu sprejela odločitev o novi generaciji platforme o povezljivosti vozil s podatki v oblaku. Električni nissan leaf in novi renault clio, ki ga bodo izdelovali v tovarni Revoz v Novem mestu, bosta prvi koncernski vozili s tovrstnim sistemom povezljivosti.
Nova platforma sistema, ki bo deloval s pomočjo virtualnega strežnika podatkov v oblaku, bo voznikom pomagala pri navigiranju, servisnih in drugih storitvah, hkrati pa bodo podjetja pridobivala podatke, ki bodo pripomogla k hitrejši uveljavitvi samodejne vožnje.
"To bo imelo velik vpliv na uporabniško izkušnjo," je za Automotive News Europe povedal Kal Mos, globalni podpredsednik za sisteme povezljivosti pri navezi Renault-Nissan-Mitsubishi in dodal: "Vse to nam bo v pomoč pri izdelavi avtomobila, ki bo vse bolje in bolje zadovoljeval potrebe uporabnikov vozil."
Koncern je platformo razvil v sodelovanju z ameriškim tehnološkim gigantom Microsoftom. Uvedba je korak v smeri umeščanja povezljivosti kot temelj avtomobilske tehnologije zavezništva. Nissan se je že strateško zavezal za inteligentno mobilnost, ki daje prednosti razvoju povezljivosti, elektrifikacije in avtonomne vožnje.
Pri koncernu načrtujejo, da bo 90 odstotkov vseh njihovih vozil do leta 2022 povezanih s podatki v oblaku. Microsoft na področju povezljivosti sodeluje tudi z drugimi proizvajalci, tudi BMW in Volvom. Vendar pa bosta Nissan in Renault prva, ki bosta uporabljala celoten nabor Microsoftove programske opreme.
Z uporabo Microsoftove tehnologije v oblaku bo programska oprema avtomobilskim proizvajalcem služila kot vstop v podatke, ki bodo v pomoč pri predvidevanju kako in kdaj je treba vzdrževati vozilo, ga vpoklicati na servis, v prihodnosti pa bi bilo možno uporabiti Microsoftove storitve, kot sta Office 365 in virtualni pomočnik Cortana.
Uporabnikom bo na voljo navigacija v realnem času, voznik bo točno vedel, kako hitro mora voziti, da se bo izognil stanju pred semaforjem ob rdeči luči, dobil bo napotke v realnem času, kako in kje se izogniti gneči na cesti, kjer je najhitrejša bližnjica do cilja, lahko bo v hipu poiskal želeno restavracijo ali verigo s hitro prehrano, izbrano bencinsko postajajo, ki bo za nameček ponujala najcenejše gorivo ... Vse podatke bodo lahko pri Renault-Nissan-Mitsubishi uporabili za razvoj avtonomnih vozil.
Ja. SIM kartico, naročnino in podatke bo pa plačala.... stara mama??? In ko z avtom zapelješ v mrtvo območje, kjer …