Novi pristop k izdelavi električnih avtomobilov

Foto: Page-Roberts
Foto: Page-Roberts
Danes proizvajalci baterije v električne avtomobile najraje vgrajujejo v dno avtomobila, a to ni edini način, na katerega so lahko vgrajene. Britansko podjetje Page-Roberts je ubralo drugačen način in jih vgradilo navpično.
Oglej si celoten članek

Proizvajalci električnih vozil se danes v glavnem odločajo za tako imenovano »skateboard« šasijo, pri kateri so baterije vgrajene pod dno kabine oziroma pod sedeže avtomobila. Takšna vgradnja pripomore k znižanju težišča in ne poseže preveč v prostornost kabine ali prtljažnika.

Presenečenje Vozniki električnih avtov naredijo več kilometrov od klasičnih

Foto: Page-Roberts Page-Roberts električni avto

V britanskem projektantskem biroju za električna vozila Page-Roberts so se odločili za drugačen pristop, za katerega celo trdijo, da je bolj učinkovit. Baterije so namreč namesto vodoravno vgradili navpično med prednje in zadnje sedeže. Trdijo, da naj bi na ta način doseg električnega vozila podaljšali za do 30 odstotkov.

Cena Zastavin fičo se vrača - na elektriko!

Direktor podjetja Freddy Page-Roberts pravi, da »skateboard« ureditev, ki danes prevladuje v svetu električnih vozil, pripomore tudi k temu, da so avtomobili višji, s čimer se povečajo izgube energije zaradi slabše aerodinamike s tem pa se poveča tudi poraba elektrike, kar je posebno očitno pri visokih hitrostih na avtocestah. Takšna vgradnja baterij zahteva tudi posebne strukturne ojačitve, ki jih obvarujejo v primeru trka, prav tako pa tudi dolgo medosno razdaljo. To pripomore tudi k povečanju mase avtomobila, ki zaradi večjih potreb po elektriki še dodatno skrajša doseg.

Foto: Page-Roberts Page-Roberts električni avto

Pokončna škatla

Pri podjetju Page-Roberts so zato baterije vgradili v pokončno torzijsko škatlo, ki na sredini avtomobila potniški prostor razdeli na dve polovici. Da tako vgrajena baterija, ki sega do približno pol višine majhne kombilimuzine, ne bi preveč vplivala na prostor za noge potnikov na zadnji klopi, so zadnje sedeže zasukali naokoli, da potniki na njih sedijo obrnjeni proti smeri vožnje. Škatlo za baterije so poleg tega s poševnimi stranicami uskladili z naklonom sedežev.

Avto Biden: "Ta bizgec je res hiter"

Takšna vgradnja baterije je konstruktorjem omogočila, da so avtomobilu skrajšali medosno razdaljo in ga nasploh znižali, s čimer je postal tudi bolj aerodinamičen. Pri podjetju trdijo tudi, da takšna ureditev zmanjša tudi obremenitve med morebitnim trkom, zato so lahko na račun manjših mečkalnih con celo zmanjšali maso avtomobila za 35-75 kilogramov.

Foto: Page-Roberts Page-Roberts električni avto

Celotnem avtomobilu so maso zmanjšali za dobrih 100 kilogramov. Izračunali so tudi, da bi vse te pridobitve pripomogle k 30-odsotnemu povečanju dosega in precej – celo do 36 odstotkov - pocenile tudi stroške proizvodnje.

Avto Prvi papežev električni avto bo iz Gradca

Takšna vgradnja baterij naj bi sicer bila najbolj primerna za majhne štirisedežne avtomobile, prav tako pa razmišljajo o razvoju majhnega kupeja s sedežno razporeditvijo 2+2. Manj primerna je za športne terence  in majhne križance, ki so visoki že sami po sebi, njihovi konstruktorji pa računajo na čim več prostora v notranjosti in zato dejansko vidijo prednosti v dolgi medosni razdalji.

Foto: Page-Roberts Page-Roberts električni avto

Avto Dan D za električne, ko bodo cenejši od klasike

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.