Pisalo se je leto 1993, ko je "luč sveta“ ugledala prva generacija mondea. Pri Fordu so dejali, da so želeli narediti avtomobil, ki je dinamičen in bo vozniku ponujal veselje do vožnje. To je mondea spremljalo vse do danes, ko ga označujejo za paradnega konja znamke. Na naše ceste je zapeljala peta generacija. Ta je bolj udobna kot vse pred njim, s kupom tehnoloških bombonov.
Dolgotrajna recesija, zaprtje tovarne v Belgiji in selitev proizvodnje v Španijo, so predstavitev zamaknili za dobro leto in pol. Pri Fordu pravijo, da so čas dobro izkoristili in naredili kar nekaj prilagoditev, ki bodo všeč evropskim voznikom.
Dizajn, nove tehnologije izdelave, polni LED žarometi ...
Mi smo pred časom mondea, že preizkusili, vtise s prve vožnje pa si lahko preberete na tej povezavi. Pri Fordu zunanji arhitekti izpostavljajo dizajn, ki je zelo estetski, z veliko masko za zajem zraka in prilagodljivimi ozkimi žarometi, ki lahko svetijo povsem v LED tehnologiji, pri izdelavi so uporabili recikliran material, ki pomaga pri blaženju v primeru trka s pešci.
Pri izdelavi strukture karoserije so v več kot 60 odstotkih uporabili čvrsto jeklo, prvič so uporabili hidroformirano izjemno čvrsto jeklo za izdelavo stebričkov vetrobranskega stekla in strešnih vodil , ki zmanjša vdrtje v primeru bočnega trka, uporabili so nove tehnike varjenja strehe in trupa, kot tudi lahke materiale, kot sta magnezij in aluminij.
Debelejša stekla za boljšo zatestnitev
Potovanje je udobnejše na račun boljše izolacije, tako kolotekov, področja motorja, kot debeline stekel. Na prednjih sedežih so hrup znižali za dva, na zadnjih pa za tri decibele.
Osrednji del potovalnega prostora je 8-palčni ekran na dotik, ki prihaja v povezavi z sistemom povezljivosti Sync 2, ki omogoča upravljanje na dotik, oziroma glasovno, lažje upravljanje z navigacijsko napravo, klimatskim sistemom, omogoča večjo povezljivost s pametnimi telefoni, omogoča pa tudi klic v sili v primeru nezgode.
Pomembna novost s stališča varnosti so napihljivi varnostni pasovi, ki jih v ZDA že uporabljajo, in so jih pri Fordu dolga leta razvijali skupaj z Univerzami. V primeru trka plin skozi posebne odprtine in cevi vstopa v varnostni pas, ki se napihne na petkratno velikost običajnega in tako zmanjša sile in pritisk na prsni koš, hkrati pa izboljša nadzor nad premikanjem glave in vratu.
Prednja sedeža si je mogoče omisliti z masažno funkcijo , omogočata pa tudi gretje in hlajenje. Ogrevan je lahko tudi tudi volanski obroč.
Sam parkira tudi pod kotom
Pri Fordu izpostavljajo pomembnost varnostnih asistenčnih sistemov. Pravijo, da za večino kupcev danes sploh nisi izbira, če jih nimaš v ponudbi. Mondeo ponuja sistem za aktivno pomoč pri parkiranju, ki samodejno parkira bočno in pod kotom, vzvratno in naprej, hkrati pa tudi opozarja na prečni promet. Ko želimo vzvratno zapustiti parkirišče, in se nam približuje vozilo, nas na to opozori. Kako sistem deluje, si lahko preberete v našem testu tukaj. Stalnica v ponudbi proizvajalcev je tudi sistem na opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem zaznavanja pešcev in sistem opozarjanja na varnostno razdaljo in preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih.
Kmalu tudi s trivaljnikom
Mondeo je pri nas na voljo v štirivratni in petvratni karoserijski različici, kot tudi karavanski in dvema paketoma opreme, osnovnim trend in bogatejšim titanium.
Na izbiro so trije bencinski in dva dizelska pogonska motorja, vsi s turbo tehnologijo. Na bencinski strani so 1,5-litrski EcoBoost agregat s 118 kilovati moči (160 KM) in dve različici 2,0-litrskega ecoboost agregata z 149 kilovatov (203 KM) moči in 177 kilovatov (240 KM) moči. Pri dizlih lahko kupci izbirajo med dvema različicama dvolitrskega TDCi agregata, z 110 kilovati (150 KM) moči in 132 kilovati (180 KM) moči. Na izbiro je šeststopenjski ročni menjlanik ali šeststopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik.
Do sredine leta prihajata še dva nova motorja, 1,0-litrski trivaljni ecoobost bencinski agregat z 92 kilovati (125 KM) moči in najbolj zmogljiv dizel z dvema zaporednima turbinama, 2,0-litrski TDCi z močjo 155 kilovatov (210 KM).
Najcenejši mondeo s štirimi vrati in vstopnim bencinskim motorjem po ceniku stane 26.970 evrov, s popustom 21.170 evrov, šibkejši dizel, prav tako s štirimi vrati, stane 27.880 evrov, s popustom 23.080 evrov. Petvratna različica je dražja za 410 evrov, karavan pa za 1.170 evrov.
Pri Fordu načrtujejo, da bodo letos v Sloveniji prodali 200 mondeov.
Sj vse znamke nekaj kopirajo, kakor ford spredno masko. Tako citroen podobna drvarnce na kolesih kopirajo ogledala BMWju (sorry BEEMVEE)
kdaj bo pa ta ford nehal kopirat sprednjo masko od aston martina? hahahha