Novi focus RS: Ford je spustil zverino iz verige

Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS Foto: Ford Ford focus RS
Novi strupeni ford focus prinaša veliko novega, od 2,3-litrskega Ecoboost štirivaljnega turbomotorja z več kot 237 kilovatov moči (320 KM), do vrnitve štirikolesnega pogona.
Oglej si celoten članek

Ford nadaljuje športno ofenzivo, ki jo je začel v začetku januarja, ko je na avtosalonu v Detroitu presenetil s konceptom GT in nadaljeval s predstavitvijo focusa ST. Zdaj je pred nami nova generacija focusa RS, ki bo prinesla veliko novega.

Novinec ne bo imel enostavne naloge, saj je tradicija pristnih RS športnih vozil pri Fordu zelo dolga. Ford je začel dinastijo graditi leta 1968 z 15M RS, med legende pa uvrščamo modele kot so escort RS1600, sierra RS cosworth, escort RS cosworth (zadnji model RS s štirikolesnim pogonom) in dva generaciji modela focus RS.

Štirikolesni pogon za več vozne dinamike

Za optimalni oprijem so pri Fordovem športnem oddelku focusa RS opremili z inteligentnim štirikolesnim pogonom. Inteligentnim zaradi pametnega sistema za razporejanje nadzora vektorskega navora (dynamic torque vectoring), ki razmere na cestišču analizira 100-krat na sekundo in na podlagi tako pridobljenih informacij navor motorja neprestano prerazporeja med kolesi (spreda in zadaj, levo in desno).Na zadnji kolesi lahko prenese do 70 odstotkov navora, med zadnjima kolesoma pa gre lahko kar 100 odstotkov na kolo z boljšim oprijemom. Zaradi štirikolesnega pogona ne bo pretirano pridobil na masi, le okoli 20 kilogramov. Pri Fordu pravijo, da je sistem tako "pameten", da podkrmarjenja praktično ni, prekrmarjenje pa je nadzorovano in z lahkoto obvladljivo.

Foto: Ford Ford focus RS

Predelan mustangov Ecoboost agregat

Pod motornim pokrovom je 2,3-litrski štirivaljni Ecoboost motor, ki si ga deli z novim mustangom, a je bil temeljito predelan. Zavrti se lahko do 6.800 vrtljajev v minuti. Za razliko od ameriškega mišičnjaka bo štirivaljnik opremljen s turbopolnilnikom tehnologije twin-scroll in večjim kompresorjem, ki zagotavlja boljši pretok zraka ter večjim hladilnim sistemom. To se bo poznalo tudi na zvoku.

Focus RS je tudi tehnološko napreden. Med drugim je dobil drugo generacijo multimedijske enote Sync z glasovnim upravljanjem, na športne sedeže se je podpisal slavni Recaro, ima sistem samodejnega zaviranja, biksenonske prilagodljive žaromete …

Na voljo bo le v izvedenki s petimi vrati, poleg zmogljivega motorja pa ga odlikuje še strupena zunanjost. Poseben je aerod body kit, športno podvozje, visokozmogljive zavore, športni izpušni sistem, nova 19-palčna aluminijasta platišča s pnevmatikami razvitimi v sodelovanju s francoskim gumarskim velikanom Michelin.

Foto: Ford Ford focus RS

Tehnologija tudi v druge modele

"Povsem novi focus RS je resen stroj s tehnologijo visokih zmogljivosti in inovativnega inženiringa, ki postavlja nova merila v veselju do vožnje tako na cesti, kot na dirkališču," se je ob današnjem razkritju pohvalil podpredsednik globalne veje Forda zadolžen za produkte Raj Nair, ki je dodal: "RS linija ima bogato zgodovino tehničnih odkritij, ki smo jih v korist naših kupcev in voznikov preselili tudi v "ljudske" modele. Novi focus RS pri tem ni nikakršna izjema."

Novi ford focus RS bo javnosti prvič predstavljen na avtomobilskem salonu v Ženevi v začetku Marca.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.