Ena od novosti, ki jih je prinesla Novela Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP), je zavijanje v desno pri rdeči luči na semaforju. Prvi prometni znak, ki dovoljuje takšno zavijanje, je bil postavljen v četrtek, 19. avgusta.
Puščico so slovesno namestili na križišču Celovške ceste in Kolesarske poti v Ljubljani. Njen namen v skladu s posodobljenimi prometnimi pravili je, da omogoči vključevanje voznikov, ki zavijajo desno, četudi imajo na semaforju rdečo luč, seveda če ob tem nikogar ne ogrožajo. Novost naj bi pomagala pri pospeševanju prometnih tokov v državi, a bodo upravljavci puščico nameščali le tam, kjer varnostna struktura križišč to dopušča.
Objavljena skica iz leta 1973
Prometno pravilo, ki je v Sloveniji vzbudilo veliko pozornosti sicer Američani poznajo že več kot pol stoletja, zelo zanimiva pa se je zdela tudi slovenski strokovni javnosti.
V AMZS pa so v svoji reviji Motorevija razkrili, da to sploh ni novost pri nas. Po podatkih AMZS je ta ureditev obstajala že v 60. in 70. letih 20. stoletja, kar potrjuje tudi skica iz knjige O prometnih predpisih, popravljena izdaja, ki jo je Avto-moto zveza Slovenije izdala leta 1973.
Generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek je pojasnil: "Za razliko od ameriškega »Turn right on red«, ki je dovoljeno vsepovsod, kjer z znakom ni izrecno prepovedano, je pri nas logika obrnjena: omogočeno je le tam, kjer je z znakom dovoljeno."
Stroka novost pozdravlja in opozarja
V AMZS so sicer že pred postavitvijo znaka, ki omogoča zavijanje v desno ob rdeči luči ob posebnih znakih ocenili, da je to dobrodošla novost, pri čemer so izpostavili pomen izobraževanja voznikov, da bodo s to novo zakonodajno rešitvijo seznanjeni in jo bodo znali pravilno ter varno uporabljati.
V AMZS kot nujno še izpostavljajo, da je tudi zavedanje vseh voznikov, da zakonodaja tovrstno vožnjo odslej »le« omogoča, ne pa zahteva. Voznik naj se za ta manever odloči, če se bo pri tem počutil varno in suvereno. V nasprotnem primeru mu tega ni treba storiti, kar morajo upoštevati tudi vozniki za njim.
David Razboršek, direktor Zavoda VOZIM, v katerim invalidi izpostavljajo težke zgodbe povezane s prometnimi nesrečami pa je že pred časom za našo spletno stran izpostavil Nemčijo, kjer tak predlog uporabljajo že nekaj desetletij in deluje. Pojasnil je, da lahko ob pravilni uporabi pravilo vpliva na boljšo pretočnost prometa, bo pa po njegovem mnenju treba implementacijo spremljati v praksi, povezati z izobraževanjem, čas pa bo pokazal, kako uspešna bo.
Rešitev se je še pred implementacijo v realni promet zdela zanimiva tudi direktorju Borutu Žagarju, direktorju Šole vožnje Šmarca, ki je opozoril, da je rešitev "znana iz ureditve prometa »čez lužo« in dodal, da bo največji izziv, na kakšen način se bo ta novost komunicirala do vseh voznic in voznikov.
Kaj moramo nujno vedeti o novem pravilu?
Zavijanje desno ob rdeči luči na semaforju je dovoljeno le na tistih semaforiziranih križiščih, kjer bo poleg rdeče luči nameščena črna tabla z zeleno puščico, obrnjena v desno. Pri tem pa velja, da se mora voznik, ki se odloči, da bo zavil desno ob rdeči luči na semaforju, prepričati, da to lahko stori varno, da je torej vozišče, na katero se vključuje, prazno. Takšna ureditev bo še najbolje delovala v semaforiziranih križiščih s samostojnim pasom za zavijanje v desno in kjer ni prisotnosti pešcev.
Te, ki zavijajo desno ob rdeči luči naj upoštevajo, da imajo vozila na cesti, na katero se vključujejo prednost in …
V srbiji je takšna vožnja samoumevna že od nekdaj,pa ne samo v desno.....