Naslednjič, ko boste naročili pulover, bo morda prispel na vaš prag s pomočjo ‘skladišča na kolesih’, ki ga trenutno preskušajo v Londonu, in ima potencial za manj prometa, manj izpustov in hitrejši čas dostave.
Fordova lastna programska platforma zagotavlja uskladitev s kurirji-pešci v bližini – ali kurirji na kolesih, brezpilotnimi letalniki in avtonomnimi roboti v prihodnosti – ki poskrbijo za zadnji del vsake dostave.
Večino dostav v povezavi s spletnimi nakupi opravijo dostavna vozila, kar še poveča zgoščenost prometa v številnih mestih in povprečen čas vožnje v Londonu se je v samo treh letih že podaljšal za več kot 40 odstotkov. Posledično so dostavna podjetja pod pritiskom, da hitreje in z manj stroški dostavijo več pošiljk in obenem svojim zaposlenim zagotovijo pravično plačilo ob zagotavljanju okoljske odgovornosti.
Tovrstne dostave z več načini so lahko hitrejše, cenejše in zmogljivejše od dostav samo s furgoni. Ford ocenjuje, da bi lahko en dostavni furgon in ekipa štirih kurirjev peš ali s kolesi v sklopu omrežja z več načini dostavila isto število pošiljk kot pet individualnih dostavnih furgonov.
Zdaj Ford v sodelovanju s podjetjem Gnewt by Menzies Distribution preskuša novo digitalno storitev, ki bo učinkovito uskladila različne načine transporta, vključno s pešci in – nekega dne – kolesarji.
Gnewt upravlja z največjim voznim parkom povsem električnih vozil – v njem je več kot 70 električnih dostavnih vozil – v Veliki Britaniji in ima pionirsko vlogo pri uvajanju trajnostnih dostavnih storitev ‘na zadnjem kilometru’, sodeluje pa z vodilnimi trgovci, podjetji z elektronsko prodajo in logističnimi podjetji, da dostavijo tri milijone pošiljk letno strankam in podjetjem v Londonu.
Med poskusom Gnewtova dostava ‘do praga’ temelji na Fordovi pametni programski opremi za usmerjanje z uporabo različni načinov in logistiko, ki temelji na oblaku MoDe:Link. Ta vodi vse vidike dostave pošiljk od skladišča do praga. Kurirjem, upraviteljem voznih parkov ter podjetjem za logistiko in dostavo hrane bi lahko pomagala zagotoviti optimalne postopke in povečati izrabo flote dostavnih vozil ter prihraniti čas in denar ob boljšem izkoriščanju zmogljivosti.
Dostava na ‘zadnjem kilometru’
Britanska vlada se zaveda potrebe po razvoju pametnih rešitev za dostavo v urbanih območjih, zato je sprožila odprta posvetovanja za nadaljnje raziskave dostav do naročnika (na zadnjem kilometru) in razpoložljivih možnosti za bolj trajnostno dostavo blaga.
Storitev bi lahko obenem izboljšala uporabniško izkušnjo z zagotavljanjem boljšega trenutka prevzema, manjših stroškov in skrajšanjem časa od naročila do dostave, saj bodo lahko dostavna vozila opravila več krožnih voženj do skladišča. Poleg tega bodo ulice ‘bolj zdrave’, saj bo v večjih mestih manj prometa in manj zastojev, prav tako pa bo prost dragocen prostor na pločnikih, kjer najpogosteje natovarjajo in raztovarjajo dostavna vozila.