Statistika registracij novih vozil v Sloveniji, ki jo vsak mesec objavljajo pri Sekciji za osebna motorna vozila, ki deluje v okviru Trgovinske zbornice Sloveniji, razkriva, da ima najbolje prodajano vozilo pri nas v mesecu marcu 100-odstotno električni pogon. To je nov mejnik za električna vozila pri nas, ki so jih v prvih treh mesecih leta skupaj registrirali že 1146. Kar 224 je bilo meseca marca Teslinih SUV-jev model Y. To je bil tudi najbolje prodajan model avtomobila v mesecu marcu pri nas. Na drugem mestu sledi škoda octavia, ki je bila lani najbolje prodajan avto v Sloveniji. Našteli so 190 prvih registracij, na tretjem mestu je VW taigo (136), četrti je renault captur (129) in zanimivo, na 5. mestu SUV kitajskega proizvajalca vozil MG ZS.
V marcu je bilo prvič registriranih elektrificiranih vozil v Sloveniji skupaj 1180. Lani v enakem obdobju je bila številka občutno manjša - 884. Pod elektrificirana vozila sodijo 100-odstotno električna vozila, kjer za premikanje skrbijo samo električni motorji. Sledijo priključni hibridi (PHEV), ki kombinirajo večji motor na notranje zgorevanje in elektromotor ter tudi dovolj veliko baterijo, ki v nekem povprečju zagotavlja med 40 in 50 kilometri vožnje zgolj na elektriko, polni pa se s pomočjo kabla na polnilni postaji. Nato poznamo klasična hibridna vozila, ki s pomočjo sistema rekuperacije in manjše samopolnilne baterije, ki se ne polni preko kabla, že omogoča, vsaj pri hitrostih do 50 km/h, veliko vožnje na elektriko, glavni pa je motor na notranje zgorevanje. Na koncu poznamo še mehke hibride, ki porabo goriva zmanjšujejo z majhno baterijo, ki je v pomoč pri določenih delih vožnje, kot je speljevanje, a se vozilo večino časa zanaša na motor na notranje zgorevanje. Med popolnoma električnimi vozli je bil v prvih dveh mesecih najbolj priljubljen Teslin model Y, med priključnimi hibridi Mercedesov model GLC, med hibridi Toyotina corolla, med blagimi hibridi pa Suzukijev model vitara.
Statistično prodaja vozil v Sloveniji močno navzgor
Pri statistiki za mesec marec velja omejiti posebnosti, saj je kitajski MG uradno vstopil na slovenski trg in je moral zato tudi registrirati večje število vozil, ki jih je zagotovil svojim trgovcem in tudi prvim kupcem. Tesla pa svojim kupcem nova vozila dobavlja po posameznih obdobjih, v paketih in v večjih količinah. Čeprav nismo vajeni, da v tako velikih količinah. Marca je k nam prišla rekordno velika pošiljka vozil znamke Tesla. Tesla Y je sicer v prvih mesecih po številu prvih registracij na repu deseterice s skupaj 242 registriranimi primerki. Najbolje prodajan avtomobil v prvem četrtletju pri nas je sicer renault clio (500 prvih registracij), sledijo kia sportage (379), hyundai tucson (273), škoda octavia (357) in VW T-roc (330). Tudi tu velja opozorilo, da je v Sloveniji spet zaživel izvoz vozil v tujino oziroma kratkotrajne registracije, zato vsa vozila ne ostanejo v Sloveniji in je tudi tovrstna statistika prodaje nekoliko popačena.
To se kaže tudi v znatno povečani prodaji vozil oziroma večjem številu prvih registracij. Marca je bilo v Sloveniji na letni ravni prodanih za desetino več vozil. Prvič je bilo registriranih 6028 osebnih in lahkih gospodarskih vozil, kar je 11,4 odstotka več kot marca lani.
V tretjem mesecu je bilo prvič registriranih 5271 osebnih avtomobilov, kar je 13,9 odstotka več kot marca lani.
Trenutno je Tesla edini proizvajalec poleg kitajskega BYD, ki EV dela z dobičkom in v količinah, ostali so samo butični …
Nimam denarja za elektr. vozilo, za dizel imam. Hmmm, kaj lahko kupim???