Navaro ljubitelji poltovornjakov, ki pri nas letno premamijo par sto kupcev, dobro poznajo. Manj znano pa je dejstvo, da ima novinka namesto podvozja z nepopolnim okvirjem s tremi stranicami, kot ga uporablja večina konkurence, podvozje z zunanjim okvirjem in prečniki. Še večjo posebnost pa predstavlja pet točkovno neodvisno zadnje vzmetenje, ki pomeni svojevrsten unicum v segmentu. Ostala konkurenca namreč še vedno prisega na listnate vzmeti in poltogo premo, pa čeprav navarina različica prinaša številne prednosti. Med drugim boljše vozne lastnosti, bolj odzivno krmiljenje ter večjo nosilnost.
Prepoznavna zunanjost, odlični polni LED
Ampak gremo lepo po vrsti. Oblikovno boste navaro hitro prepoznali in ločili od konkurence, saj se oblikovno (dovolj) naslanja na aktualno suv hišno konkurenco. Prednja maska je še vedno impozantna, a ne toliko robustna kot pri predhodnici. Tudi preostala karoserija deluje “mehkeje“ kot je to veljalo za original, pač v stilu s trenutnimi oblikovnimi trendi. Za double cab potniško kabino pa še še vedno razpostira klasični keson pravilne oblike nad katerim se je v primeru našega vozila razpostiral kakovostni rolo. Tu smo, tako kot pri večini konkurence pogrešali, da se zadnja stranica kesona ne zaklane skupaj s preostalim vozilom, kar je še posebej moteče v primeru s ponjavo kot pri testnem vozilu. Tako ne smete pozabiti in ločeno zakleniti zadnji del, kar vsaj sprva deluje malce moteče.
Z zadnjega konca se navara ni pretirano oddaljevala od originala, se pa ji odlično poda nova oranžna barva karoserije, saj navaro kot celoto še dodatno poživi.
Znotraj veliko bližje qashqaiju in X-trailu
Očitno pripadnost znamki in tudi značilno ureditev prinaša potniška kabina, kjer bo voznikom novodobnih nissanov vse nekako znano in tam kjer pričakujejo da bo. Od qashqaija in podobnih sestrskih modelov je podedoval armaturno ploščo ali vsaj večji del le te, kamor vsekakor štejemo tudi sredinsko konzolo, predvsem predel kjer se nahaja velik osrednji zaslon na dotik in stikala klimatske naprave pod njim. Tudi volanski obroč in merilniki za njim so zmes že videnega. Materiali so še vedno robustni, linije pa mehkejše kot pred prenovo. Oblikovalci so poltovornjaško zasnovo uspeli nekoliko skriti tudi pri predelu okoli prestavne ročice, kjer je vsaj v primeru prestavne avtomatike ročica nadpovprečno kratka. Le „retro“ zalomljeni prestavni kulisi bi se mi odpovedali.
Tudi glede opreme bližje osebnemu programu
Kjer navara najbolj pozitivno izstopa pa je pri napredni opremi. In sicer premore veliko opreme, ki je doslej nismo bili vajeni v tem segmentu, začevši z odličnimi lučmi v polni LED tehniki, allround view kamero, sistem zaviranja v sili s predvidevanjem možnosti nastanka nesreče in še bi lahko naštevali. Različica tekna premium pa to nadgradi še z voljnim in kakovostnim usnjenim oblazinjenjem, elektrifikacijo voznikovega in gretjem obeh v prvi vrsti, navigacijo ter pametnim ključem in tipko za zagon vozila. Odlično res. V bistvu smo pogrešali le kakšen napis znanega proizvajalca akustike in slika bi bila popolna. Je pa res, da tehnika ne pomeni nič, če ne deluje pravilno in mi na testu nikakor nismo mogli usposobiti tempomata.
Vozno udobje ne upraviči neodvisno zadnje vzmetenje
Voznemu udobju, ki ga pri Nissanu tako poudarjajo, lahko pritrdimo le delno. Ko je bila navara polno naložena je bilo namreč tresenja občutno manj in čeprav vemo da pick-upi postajajo udobnejši bolj kot so naloženi, pa je bila ralzika vseeno preveč očitna (beri: občutna), da bi lahko to pripisali temu.
Za četrtino čistejši motor
S prenovo je japonski samuraj dobil tudi manjši motor, ki je od predhodnega 2.5-litrskega občutno čistejši in tudi manj robusten. Dva „decilitra“ manjša prostornina pa ne pomeni manjše moči, saj v močnejši (biturbo) različici razvije zmogljivih 140 kW in 450 Nm največjega navora. Slednjega doseže pri zgledno nizkih obratih in sicer od 1.500 dalje. To mu zagotavlja vleiko vlečno moč že tako po speljevanju, kar pride prav pri vleki prikolice ali česa podobnega in navara lahko v tem pogledu vleče tovor do teže treh in pol ton. Malenkostno je pridobila tudi na zmogljivostih, tako da so ji sedaj višje potovlane hitrosti na AC bližje in lažje dosegljive. Motor namreč takrat ne daje vtisa, da bi se mučil ali sploh imel veliko dela, v pomoč pa mu je tudi odlična sedemstopenjska prestavna avtomatika. Kdor se spominja tovornjaške avtomatike iz predhodnice s petimi prestavnimi razmerji, bo te zelo vesel. Kar se tiče porabe je kot rečeno nissanovim inženirjem le to uspelo malenkost zajeziti, kljub temu pa boste porabo le stežka ukrotili in spravili pod desetico, oziroma le za krajši čas. Pri večjih obremenitvah ali vožnji po AC boste namreč še vedno porabili okoli 11 litrov nafte, pri zavestnem varčevanju pa jo uspeli spustiti kvečjemu do 9,5 litrov.
Pri pogonu prav tako v korak s časom
Se pa navara še vedno kot riba v vodi znajde na terenu, kjer je še vedno prava hribolazka o njenih plezalnih sposobnostih pa si preberite okvirček na levi. Štirikolesni pogon pomeni klasiko v obliki osnovnega pogona na zadnji kolesni par , kjer pri zdrsu vozniku na pomoč priskoči eLSD elektronska zapora diferenciala z omejenim zdrsom, preko vrtljivega gumba pa voznik vklopi štirikolesni pogon in ga po potrebi tudi zaklene. Nadalje pa ima na razpolago tudi še obilo elektronskih pomagal, tako za nadzorovan spust, kot tudi pomoč pri speljevanju v klanec. S tem je navara prav tako stopila v moderne(jše) čase, saj ni več popolnoma „analogna“ kar se tiče pogona, ampak premore tudi številna elektronska pomagala.
Cena na ravni konkurence
Pod črto je navara ohranila za predhodnico značilno uporabnost na terenu in pri prevažanju tovora, a je obenem dobila nekoliko mehkejše poteze, tako zunaj kot znotraj, in več udobja. To je tudi njena največja prednost, saj so jo približali qashqiju in X-trailu (se pravi osebnemu programu), kar se bo nedvomno odražalo tudi na prodajnih številkah. Testni primerek je sicer pomenil vrh ponudbe in s tem visoko ceno preko meje 40-ih tisočakov, ampak z malce zmernosti boste za dobrih 35 tisočakov sicer izgubii usnje, ampak vseeno imeli zmolgjivega poltovornjaka z všečnim motorjem in zmogljivim štirikolesnim pogonom ter prostornim kesonom.
Podatki o vozilu (Nissan navara NP300 2.3 dCi 190 KM AT D/C tekna premium)
Motor: 2.298 ccm, turbodizelski, štirivaljni
Moč in navor: 140 kW (190 KM), 450 Nm pri 1.500 vrt/min
Zmogljivosti: 180 km/h,10,6 sek o 0 do 100 km/h
Poraba: 10,7 l/100 km (testna), 183 gramov CO2 (tovarna)
Cena: 40.900 € (osnovna) / 41.500 € (testna)
Plusi: LED luči, 360 kamera, nosilnost, terenske zmogljivosti, udobje kabine
Minusi:rajdni krog, vzvojna trdnost, kakovost izdelave