Ni pravilnika o znakih, ni eksperimenta

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Pet let po uveljavitvi zakona, ki je to prvič dovolil, se pri nas še vedno ne izvaja eksperimentalnih prometnih ureditev, ki bi omogočale uvajanje novih dobrih praks v običajno urejanje pretočnosti in varnosti prometa.
Oglej si celoten članek

Zakon o pravilih cestnega prometa iz leta 2010 je predvidel možnost, da bi za določeno obdobje od treh mesecev do enega leta lahko na nekem odseku dovolili prometno ureditev, "ki je lahko v nasprotju s prometnimi pravili, določenimi s tem zakonom. Eksperimentalna prometna ureditev mora biti označena s predpisano prometno signalizacijo na način, ki omogoča vsem udeležencem cestnega prometa nedvoumno in varno udeležbo v cestnem prometu."

Na ta način bi lahko prometni strategi testirali nove ideje po urejanju prometa in tudi vpeljali v slovenski prostor rešitve, ki so se denimo v nekaterih državah izkazale za dobre, a jih trenutno zaradi omejitev v predpisih ni mogoče prenesti na naše ceste. Med najbolj aktualnimi morebitnimi rešitvami bi bila denimo možnost, da bi v križiščih, če bi bilo to varno za ostale udeležence, lahko dovolili vozilom zavijati desno, čeprav bi na semaforju gorela rdeča luč, in če bi bila smer prosta. Ta način je že desetletja uporabljen denimo v Nemčiji, Kanadi in ZDA ter omogoča precej večjo pretočnost prometa v križiščih, a mora biti ta možnost predpisana s posebno oznako. V primeru Nemčije je to tabla z zeleno puščico, ki jo je predvidil tudi prihodnji slovenski pravilnik o signalizaciji. Ustrezni predpis o signalizaciji je namreč pogoj, da se sme neka oznaka tudi uporabiti v prometu.

In prav pri pravilniku se je zapletlo, saj je po letu in pol, odkar je bil prvič v javni obravnavi, še vedno le mrtva črka na papirju, potem ko so na infratrukturnem ministrstvu še pod vodstvom takratnega ministra Sama Omerzela umaknili predlog zaradi kritik različnih interesnih skupin. Od takrat naprej na ministrstvu, ki ga danes vodi Peter Gašperšič, le ponavljajo obljubo o skoraj predstavljenem popravljenem predlogu. 

Sredi Ljubljane puščice gotovo še ne bo 

Pa tudi po sprejemu pravilnika bo potrebno za vsako eksperimentalno ureditvijo za izvedbo pripraviti ustrezne elaborate. Poleg tega pogoja izvajanje omenjenih ureditev, zakon pogojuje še s podrobnejšimi pogoji za način izvedbe eksperimenta in vsebino elaborata eksperimentalne prometne ureditve, ki jih predpiše minister pristojen za promet.

Profesor Tomaž Tollazzi iz mariborske gradbene fakultete opozarja, da je potrebno eksperimentalne rešitve uvajati z veliko mero previdnosti in najprej tam, kjer prometa ni veliko, da se lahko opazuje reakcije voznikov in se ti navadijo na novost. Na ta način so se v Sloveniji uvajala tudi danes vse pogostejša krožna križišča. "Slepo plonkanje tujih ureditev je lahko nevarno, saj nekaj, kar odlično deluje drugod, še ni nujno dobro za slovenski tip cest in voznikov." Tollazzi glede križišč, ki bi omogočala prosto pot v desno, opozarja predvsem na varnost slabše vidih enoslednih vozil. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 07:13 22. April 2015.

    mal se zamislimo kaki loji smo, da nekaj kar zna vsak amerikanček brez osnovne šole Slovenca ne moreš naučit... Tragikomično. …

  • 06:05 22. April 2015.

    A v tujini pa vse to lahko obvladamo? V tujini nikoli pešec ne tvega svojega življenja in stopi pred avtomobil, …

  • "Slepo plonkanje tujih ureditev je lahko nevarno, saj nekaj, kar odlično deluje drugod, še ni nujno dobro za slovenski tip …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.