Skoraj vsi prodajalci avtomobilov napovedujejo, da bodo 1. julija skladno z dvigom DDV zvišali cene, "saj že tako poslujemo z minimalnimi maržami in imamo ene od najnižjih cen v Evropi," pravijo v družbi Kmag, ki uvaža kie.
Pri Summit motors, ki prodaja forde, pravijo, da se še niso odločili glede akcijskih cen, pri Toyoti pa so yarisa celo pocenili za 250 evrov in ga po 1. juliju ne bodo podražili.
Čakajo strm padec
"Kratkoročno pričakujemo večanje prodaje, saj bodo do uvedbe višjega davka z nakupom pohiteli tudi tisti, ki so ga nameravali kupiti nekoliko pozneje," pravijo v družbi Kmag. V salonih imajo večji obisk in večjo prodajo, a dodajajo, da bo takoj po tem sledil strm padec prodaje. Na Hrvaškem jim je prodaja pred zvišanjem DDV skokovito narasla, potem pa dramatično upadla in konec leta je bil padec glede na leto prej 25-odstoten.
"Gneče v salonih žal ni, prodaja teče v pričakovanih trendih. Bojim se, da povprečna slovenska družina trenutno bolj razmišlja o tem, kaj dati v lonec, kot pa, kakšen avto postaviti pred hišo," pravi Danilo Ferjančič, generalni direktor Porscheja Slovenija, ki prodaja tudi volkswagne, škode, audije in seate.
Pri Peugeotu pričakujejo manjše povečanje prodaje ta mesec na račun manjše prodaje v juliju in avgustu; nekaj več povpraševanja v salonih je zaradi DDV in tudi na račun novitet. Podobno je pri Renaultu, kjer bodo vsem, ki bodo vozilo naročili do konca meseca, zagotovili junijsko ceno, tudi če ga bodo dobavili pozneje. Pri Citroënu ne opažajo večjega povpraševanja, po 1. juliju pa pričakujejo nekajmesečni drastičen upad prodaje.
Pa še vedno bo šlo miljon ljudi na počitnice na Hrvaško.
Ljudje BODO kupovali manj in mi ljudje že SEDAJ kupujemo manj! Iz meseca v mesec se manj zapravlja. Izbirajo se …
DDV-ja ne bodo pobrali manj, ker bodo ljudje manj kupovali, ampak čez eno leto ko bo manj zaposlenih. Kako leto …