Mali suvi so pred desetletjem trg napadli z zanimivim videzom. Robustni mestni avtomobili, nekoliko dodatno dvignjeni od tal, bolj pregledni od kombilimuzin so naleteli na odobravanje kupcev. Športni terenci ali križanci so rasli kot gobe po dežju.
Pri Volkswagnu pa so čakali in čakali. Golf se je prodajal dobro in še vedno je kralj evropskih cest. A želje kupcev po kompaktnih SUV so naposled le omehčale vodstvo VW, ki je na trg najprej poslal T-roca, nazadnje pa še T-crossa. Čeprav pozno, so VW inženirji dobro premislili in proučili prednosti in slabosti konkurence ter na trg poslali vozilo majhnih mer, ki je znotraj precej prostorno, predvsem pa prilagodljivo. K temu se poda tudi majhen trivaljni turbo motor, ki t-crossa spremeni v živahno vozilo.
Na zunaj ni bistveno večji ali širši od pola, s katerim si deli platformo. Zato pa oblikovno precej odstopa. T-cross je po zagotovili VW navdih iskal kar pri svojem velikem bratu touaregu, saj še posebej spredaj deluje kot njegova manjša verzija. Boki so tipično čisti, oblikovno nezgrešljiv je DNK zadnjega (D) stebrička. Novinec pa je pohvalno originalen zadaj, saj na prvi pogled ni podoben nobenemu modelu znamke. Luči svetijo v obliki črke C, povezuje jih črnina z vdelanim odsevnikom. Avanturistično podobo zaokrožujejo črne obrobe po celotnem spodnjem delu avtomobila in do 18-palčna platišča.
Majhen navzven, a prostoren na znotraj, bi lahko zapisali naše vtise, ko smo na sedeže vstopili skozi vrata. Glede na pomično zadnjo klop, s katero lahko prilagajamo prostor za kolena potnikov na zadnjih sedežih, oziroma prtljažnik, smo z njim prav z lahkoto zadovoljevali vsem potrebam, ki jih ima štiričlanska družina z dvema otrokoma. Že osnovni prtljažnik je s 385 litri eden največjih v svojem razredu, povečati pa ga je mogoče kar na 455 litrov, s podiranjem naslonjal pa na konkretnih 1.281 litrov. Klop je deljiva v razmerju 60/40, pa še sopotnikovemu sedežu se že pri sredinski opremi naslon serijsko lahko povezne za prevoz daljših predmetov.
Avto je okreten, s parkiranjem ni težav, čeprav ni imel kamere za vzvratno vožnjo, ampak zgolj tipala. Spraviš ga v ozka in majhna parkirna mesta, zadnja klop je širša kot pri kakšnem predstavniku višjega C avtomobilskega razreda.
Pričakovano je notranjost sestavljena dobro, nekoliko pa razočara uporabljena trda plastika. Te je preveč tako na armaturni plošči kot oblogah vrat, kar pusti precej cenen vtis, pa čeprav je avto moderen in tehnološko med najboljšimi v razredu. Če smo pikolovski smo našli še kakšno stvar, ki bi jo lahko izboljšali, kot so izpostavljeni vijaki za podlogo zadnjih sedežev.
V notranjosti sicer ni drame, vse deluje domače, že videno. Ergonomsko odlično! Pohvalno, ne gre oporekati tudi svežine. V T-crossu smo imeli digitalni zaslon (za doplačilo), ki v barvah prikazuje številne podatke o vožnji, všeč mi je bil masiven volan, ki je povsem nov in ga bodo povzeli vsi volkswagni. Sredinski del je uporaben s svojo zmesjo fizičnih tipk in funkcij na digitalnem vmesniku, pohvalimo lahko tudi osrednji zaslon na dotik, tako s preglednostjo kot grafično podobo. Tako kot spredaj sta tudi zadaj dva priključka USB na dosegu roke.
Vožnja s t-crossom je zelo enostavna, zato bi moral biti všeč tudi starejšim. Na avtocesti se obnaša varno in pomirjajoče ter tudi udobno. Piš vetra ali motorja pri večjih hitrostih naj vas pretirano ne skrbi, saj je kabina dobro izolirana. Trivaljni turbomotor s 85 kilovatov moči mu je pisan na kožo. Za tako majhen motor je presenetljivo živahen in odziven avtomobil. Ponuja veliko prožnosti in tipičen zvok trivaljnega turbo motorja, ki ni moteč, celo nekoliko športen se zdi. Oprijemu na cesti ne gre oporekati, tudi nagibanja je manj kot smo vajeni pri tovrstnih vozilih. Občutek je bolj kombilimuzinski kot suvovski. Vožnja skozi ovinke je ob natančnem, a lahkem krmiljenju lahko prav zabavna. K temu pripomore šeststopenjski ročni menjalnik, ki ima nekoliko dolgo prestavno ročico, tudi precej pokončno je postavljena, a je zelo natančen in tudi dovolj športen, če se vam zljubi pretikati. Občutek je bil, da bi bil še boljši z zmogljivejšim motorjem.
Tudi poraba goriva je zelo zmerna. Dobrih pet litrov, če boste vozili "eko" in sedem litrov ob bolj dinamični vožnji. Povprečna poraba bencina pa je nekje vmes.
Kaj pa cena? Začne se pri dobrih 16 tisočakih. V primerjavi s polom je okoli 2.500 evrov dražji, kar ni malo, a če pogledamo podrobno glede prostornosti, oblike in tudi preglednosti zaradi višjega sedenja ter lastništva na dolgi rok, bi bila tudi večja cena za marsikoga lahko sprejemljiva. Je pa testni primerek z vso opremo, ki jo je ponudil (predvsem varnostno in dobro delujočimi asistenčnimi sitemi), a še zdaleč ni bila vsa, ki jo lahko ima t-cross segel že kar visoko, nad 23 tisočakov. V tem cenovnem razredu pa se da dobiti tudi že dobro opremljen avtomobil nižjega srednjega razreda.
Podatki o vozilu: (Volkswagen T-cross 1.9 TSI 1.st Edition)
Prostornina motorja: 999 ccm, trivaljni, turbobencinski
Moč motorja: 85 kW (115 KM) pri 5.500 vrt./min.
Navor: 200 Nm med 2.000 in 3.500 vrt./min
Zmogljivosti: 193 km/h, 10,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,6 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.108 x 1.760 x 1.584 medosna razdalja 2.551
Prostornina prtljažnika (v litrih): 385 (455)
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 119 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 16.134 (osnovni) / 23.116 (testni) / 23.303 (testni z dodatno opremo)
Plus: Motor, asistenčni sistemi, digitalni merilniki, prostornost;
Minus: Cena, trda plastika na armaturni plošči, ni držal pod stropom;
https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks
https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks
https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks