Zakon o motornih vozilih določa, da mora biti vozilo za udeležbo v cestnem prometu registrirano, imeti veljavno prometno dovoljenje ali dovoljenje za preskusno vožnjo in biti označeno s predpisanimi registrskimi tablicami, izdanimi za njihovo označitev.
Težave nastanejo, ko je neregistrirano vozilo udeleženo v prometni nesreči. Primeri niso redki, saj jih pri Slovenskem zavarovalnem združenju na leto obravnavajo okoli 300.
Kritje iz Škodnega sklada
V primeru, da prometno nesrečo povzroči voznik nezavarovanega motornega vozila v Sloveniji, je za plačilo škode odgovorno prav Slovensko zavarovalno združenje s sredstvi Škodnega sklada. "Škodni sklad odgovarja upravičencu oziroma oškodovancu enako kot zavarovalnica za zavarovanca, ki ima sklenjeno obvezno zavarovanje avtomobilske odgovornosti, vendar le do minimalne predpisane zavarovalne vsote," je za zurnal24.si pojasnila Tina F. Dular iz Slovenskega zavarovalnega združenja.
Če je bil oškodovanec udeležen v prometni nesreči z motornim vozilom, ki je bilo nezavarovano, lahko svoj odškodninski zahtevek vloži na: Slovensko zavarovalno združenje; zavarovalnici, kjer ima sklenjeno obvezno zavarovanje za svoje vozilo ali na zadnjo zavarovalnico povzročitelja prometne nesreče.
Cenitev opravite pri svoji zavarovalnici
Ker Slovensko zavarovalno združenje nima lastne cenilne službe, cenitev pa je pogoj za reševanje odškodninskih zahtevkov za škodo na stvareh (materialna škoda), pri Zavarovalnici Triglav in Zavarovalnici Maribor oškodovancem svetujejo, da se za cenitev škode oglasijo na zavarovalnici, kjer imajo sklenjeno avtomobilsko zavarovanje.
Tam lahko oškodovanec izpolni ustrezne obrazce in vloži odškodninski zahtevek. Na zavarovalnici opravijo vsa potrebna dejanja in odškodninski zahtevek takoj sami posredujejo Slovenskemu zavarovalnemu združenju – Škodnemu skladu. Ko Slovensko zavarovalno združenje ugotovi, da odškodninski zahtevek sodi v pristojnost Škodnega sklada, torej da motorno vozilo povzročitelja v času prometne nesreče ni bilo obvezno zavarovano, za reševanje odškodninskega zahtevka pooblasti eno izmed zavarovalnic, ki izvaja obvezno avtomobilsko zavarovanje. O odstopu je oškodovanec pisno obveščen.
Lastnik nezavarovalnega vozila plača tudi obresti
Celoten nadaljnji postopek poteka z zavarovalnico, ki ji je odškodninski zahtevek odtopljen v obravnavo. Oškodovanec nadalje vse ureja s to zavarovalnico. Zavarovalnica reši odškodninski zahtevek tako po temelju kot po višini odškodnine in z oškodovancem sklene poravnavo. Odškodnina pa se, na podlagi sklenjene poravnave, nato izplača iz sredstev Škodnega sklada.
Dularjeva poudarja, da ima nato Škodni sklad pravico od voznika oziroma lastnika nezavarovanega vozila izterjati celotno izplačano odškodnino skupaj z obrestmi in nastalimi stroški.
V letu 2013 so policisti ugotovili 200 kršitev voznikov motornih koles, 624 kršitev voznikov mopedov, 4.714 kršitev voznikov osebnih avtomobilov, 399 kršitev voznikov tovornih vozil in 116 kršitev voznikov traktorjev iz prvega odstavka 26. člena Zakona o motornih vozilih. Gre za vse kršitve povezane s prvim odstavkom in ne samo kršitve neregistriranih vozil. Eden od pogojev za vozila, ki morajo biti registrirana je tudi, da je vozilo zavarovano.
Očitno CIGANOM raste standard. Za avte že imajo , sam še ne za registracije. Pa kaj bi registrirali , saj …