Če nekdo avtomobil naroči danes, lahko računa, da bo moral ob dobavi zanj plačati še nekaj sto evrov dodatka. To velja predvsem za nemške proizvajalce, kakršni so BMW, Mercedes ali Volkswagen, a ne le za njih, saj zavezujočih cenovnih pogodb svojim kupcem ne zagotavljajo niti marsikateri drugi proizvajalci, denimo korejska Kia. Drugi jim bodo gotovo kmalu sledili.
Izvršna direktorica nemškega združenja avtomobilskih trgovcev Antje Wltermann pravi, da se bo k temu ukrepu zateklo vse več avtomobilskih znamk. Razlog za to je hitre rast inflacije, ki v času med naročilom in dobavo »poje« trgovske marže. »Proizvajalci se trenutno soočajo tudi z dramatičnimi povečanji cen surovin, zato morajo stalno popravljati priporočene prodajne cene,« dodaja direktor Kie v Nemčiji Thomas Djuren.
Odstop od nakupa
BMW in Mercedes sta zelo hitra pri prenosu povečanih stroškov na končne kupce. Oboji kupcem zagotavljajo dogovorjene cene, če med naročilom in izročitvijo avtomobila potečejo manj kot štirje meseci. Če se dobava zavleče, se cena popravi v skladu s spremembami v cenikih. Če kupec ne sprejme povečanja cene, je njegov edini izhod odstop od kupoprodajne pogodbe. Vendar pa je pri Mercedesu to denimo mogoče le, če razlika v ceni preseže tri odstotke. V primeru osnovne različice mercedesa razreda C je to okoli 1.500 evrov.
Pri Volkswagnu in Kii so bolj prizanesljivi. Pri Volkswagnu zagotovilo cene velja, če je bil v pogodbi natančno določen dan dobave vozila. Če pa kupec avtomobil naroči pri prodajalcu, ki je že izčrpal svojo kvoto, proizvajalec potrdi naročilo, vendar ne zagotovi roka dobave. Ob tem mora kupec pristati na vse morebitne podražitve, ki v dobrem letu znesejo dva do tri odstotke. Pri Kii je sedem mesecev od naročila prag, ko si uvoznik dovoli prilagoditve cene.
Prenos na kupce
Z izjemo Mercedesa in Volkswagnovih električnih avtomobilov je prodajalec še vedno pogodbeni partner končnega kupca. Pri BMW-jevem združenju prodajalcev poudarjajo, da lahko trgovci povečanja cen, ki jih uveljavi proizvajalec, prosto prenašajo na kupce. Druge jim niti ne preostane, glede na to, da je leta 2021 povprečna trgovska marža znašala 1,6 odstotka.
S težavami se soočajo tudi banke. Zaradi hitre rasti obrestnih stopenj, morajo predvidevati, da bodo obrestne mere, ko bo vozilo naročeno, precej nižje kot ob njegovi izročitvi nekaj mesecev pozneje. Pri nemški Bank11 so na to komentirali, da se trudijo, da bi v teh turbulentnih časih zagotavljali stabilnost ponudbe.
Tudi pri Volkswagnovih finančnih storitvah se trudijo, da bi ostali pri obljubljenih obrestnih merah. Vendar pa vsi niso tega mnenja. Pri BMW-jevi banki so si denimo rezervirali možnost, da prilagodijo faktorje za vozila, ki so bila vzeta na leasing, če je dobavni rok za vozilo daljši od dvanajst mesecev. Vendar pa so vsi ponudniki finančnih storitev pod pritiskom, zato bodo prej ali slej prisiljeni povečanje obveznosti prenesti tudi na svoje stranke.
Pri takih dobičkih kot jih imajo je izgovor na surovino samo izgovor, ki ga kupijo naivni. Kje so pa padci …
Neumnost je v tem času sploh avto kupit,če se ga ne odločiš kupit naj sami sebi pogoje postavljajo,dolgo za ziher …
Dobavitelj spremeni dogovorjeno ceno, ti pa ne moreš prekiniti pogodbe? Neka nora švabska logika! Stran od nemških jajc!