Volkswagnov izvršni direktor Ralf Brandstätter je povedal, da je podjetje v lanskem letu postalo bolj dobičkonosno, bolj odporno na krize in bolj učinkovito kot leta 2020. V okviru programa Accelerate so pospešili tudi hitrost njihove transformacije iz tradicionalnega avtomobilskega proizvajalca v tehnološko podjetje. Brandstätter dodaja, da bodo tudi letos nadaljevali svojo preobrazbo v tehnološko podjetje, ki je odporno tudi na nove izzive, vendar p ta trenutek ne upajo dajati natančnih napovedi za prihodnost, saj ne vedo, kako se bo razvijala situacija v Ukrajini in kako bo vplivala na dobavne verige in globalno gospodarstvo nasploh.
Volkswagen je sicer lani prodal 4,9 milijona avtomobilov, kar je osem odstotkov manj kot leta 2020, ko so jih prodali 5,3 milijona, vendar pa so se jim dohodki kljub temu dvignili za sedem odstotkov na 76,1 milijarde evrov v primerjavi z letom 2020, ko so znašali 71,1 milijarde evrov. Občutno se jim je povečal tudi operativni dobiček, z 0,5 milijarde evrov leta 2020 na 2,5 milijarde evrov leta 2022. Prav tako pa tudi dobiček od prodaje, ki je s 3,3 odstotka v okviru zadanih načrtov. To so dosegli tudi na račun bolj restriktivne politike pri izdatkih, ki so za več kot milijardo evrov manjši kot v predkovidnem letu 2019.
Nadaljevanje električne mobilnosti
Hkrati so nadaljevali investicije v prihodnje tehnologije. Približno vsaj drugi evro so namreč vložili v tehnologije za električno mobilnost. V praksi to pomeni, da so v okviru načrta Accelerate razvoju električne mobilnosti, hibridizacije in digitalizacije namenili kar 18 milijard evrov. Leta 2021 je na ceste zapeljalo 369.000 novih elektrificiranih volkswagnov, kar je 73 odstotkov več kot leto pred tem. Okrog 106.000 jih je bilo priključno hibridnih, 263.000 pa baterijskih električnih, kar je skoraj dvakrat več kot leta 2020. Lani so sicer predstavili modela ID.4 in ID.5, na kitajskem trgu pa še ID.6, letos pa jim je že sledil ID.buzz, na katerega tudi polagajo veliko pričakovanj.
Poleg tovarne v Zwickauu bodo električne avtomobile začele izdelovati še tovarne v Emdnu, Hannovru in Chattanoogi. V električno proizvodnjo usmerjajo tudi matično tovarno v Wolfsburgu, ki bo leta 2023 začela izdelovati volkswagen ID.3, leta 2026 pa novi električni model trinity, za katerega obljubljajo kratke polnilne čase in doseg več kot 700 kilometrov ter softver, ki bo omogočal avtonomno vožnjo četrte stopnje, izdelovali pa ga bodo na novi platformi SSP, ki naj bi razvoj novega avtomobila s sedanjih 54 skrajšala na 40 mesecev. Zanj naj bi sicer poleg matične tovarne zgradili novi oddelek z razvojni središčem.
Uspeh v vseh segmentih
Tudi pri BMW-ju so se pohvalili, da so kljub težkim pogojem svoje cilje dosegli v vseh segmentih. V avtomobilskem sektorju so dosegli 10,3-odstotni dobiček pred obdavčitvami in zaslužili 6,4 milijarde evrov. Dodajajo, da so izpolnili tudi nefinančne cilje, predvsem takšne, ki se tičejo nadaljnjih zmanjševanj izpustov ogljikovega dioksida. In to kljub težavam z dobavo polprevodnikov, ki so lani pestile avtomobilsko industrijo.
BMW-jev član uprave za finance dr. Nicholas Peter pravi, da strateški načrti bavarske znamke sicer ostajajo osredotočeni na mobilnost brez emisij, kar kažeta BMW-ja iX in i4, ki sta demonstratorja razvitosti njihovih tehnologij in uživata tudi zanimanje kupcev. Nadaljevanje te zgodbe bo novi BMW i7, ki ga bodo predstavili aprila in bo opremljen s šesto generacijo električnega pogona. Lani so sicer v prihodnje projekte investirali okrog pet milijard evrov, s čimer niso povsem izpolnili načrtov, za letošnje leto pa načrtujejo 5-odstotno povečanje vlaganj. Trenutno se v njihovih prizadevanjih osredotočajo na »novi razred« vozil, ki naj bi na ceste zapeljala sredi desetletja.