Nemška velikana verjela Kitajcem in se opekla

Foto: Epa
Foto: Epa
Kršenje evropske direktive, prizadetih je na milijone vozil, ki so prišli na trg v zadnjih letih.
Oglej si celoten članek

Prek vikenda je v Nemčiji v javnost udarila vest, da imata dva izmed tamkajšnjih največjih dobaviteljev sestavnih delov za avtomobilsko industrijo na svetu, Continental in Bosch, v svojih izdelkih več zdravju nevarnega svinca, kot pa to dovoljuje direktiva EU.

Oba proizvajalca sta sporne dele izdelovala vrsto let, danes pa so vgrajeni v milijone avtomobilov praktično vseh proizvajalcev po svetu, poroča Automobilwoche.de.

Continental je v petek zvečer prvi objavil vest, da z njihovimi deli nekaj ni v redu. Kot so pojasnili, gre v največji meri za produkte s tiskanimi vezji, kot so recimo kondenzatorji. V Continentalu za zdaj sploh nimajo končne številke, koliko delov so proizvedli v nasprotju z direktivo EU o izrabljenih vozilih, ki določa mejne vrednosti svinca glede na datum homologacije posameznega modela. Dovoljena vrednost svinca je namreč z leti padala. 

Kot so pojasnili pri družbi, naj bi bile previsoke koncentracije že v polizdelkih, ki so jih nabavljali pri kitajskem partnerju, sami pa so jih nato vgradili v svoje izdelke za avtoindustrijo. Priznavajo, da je bila njihova napaka, ker niso bili pozorni na stopnjo svinca pri dobavitelju, zato proti njemu ne bodo ukrepali.

Vpoklicu se bodo skoraj gotovo izognili

Drugi nemški gigant Bosch je s priznanjem sledil v nedeljo. Kot so zapisali, so bili z dejstvom o previsoki vsebnosti svinca v njihovih izdelkih "seznanjeni pred nekaj tedni," takrat so tudi ustavili dobavo spornih izdelkov. 

Čeprav so se pojavila ugibanja, ali bodo potrebni vpoklici na milijone vozil, pa se bo očitno juha za obe podjetji pohladila brez hujših posledic, na podlagi sodelovanja z okoljskimi oblastmi in akcijskega načrta zniževanja svinca v prihodnjih izdelkih z ustreznimi zagotovili, da so vsi deli s preveliko vsebnostjo svinca vgrajeni v sama drobovja avtomobilov ter zato za zdravje uporabnikov nenevarni.

Nikakor naj povišana vrednost svinca ne bi vplivala niti na varnost vozil. Svinec naj bi bil za okolje nevaren le, če se stopi v drugih spojinah ali pa v obliki prahu.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 14:00 12. Avgust 2019.

    Torej nadzor že več let ne deluje. Zakaj imamo toliko agencij?!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.