Po padcu trga, ki se je napovedoval že lani ob koncu leta, je kriza covid-19 le še pospešila padec na trgu prodaje vozil po Evropi. Močno je zarezala tudi v prodajo na nemškem avtomobilskem trgu, kjer pa v maju in juniju avtomobilski proizvajalci in trgovci počasi »stopajo na plin« in v ponudbo dodajajo akcije za pospeševanje prodaje.
Najbolj pomemben korak je in izhodiščna točka za oglaševanje je znižanje DDV za tri odstotne točke, ki je začel veljati z začetkom julija. Po drugi strani povečane državne subvencije za električne avtomobile skorajda niso imele spodbudnega učinka na celoten trg, je dejal direktor Centra za raziskave v avtomobilski industriji (CAR), Ferdinand Dudenhöffer.
Konkreten popust za novega golfa
Proizvajalci in trgovci so že dejali, da se bo državna pomoč pri znižanju DDV iz 19 na 16 odstotkov poznala pri nakupu vozila, tudi pri vozilih z motorji na notranje zgorevanje.
Že v juniju so bili pri najbolj priljubljenih modelih višji popusti pri internetnih ponudnikih, piše v študiji, ki so jo izdelali pri CAR. Pomembno vlogo pri zagonu avtomobilskega trga ima osma generacija golfa, za katerega po okornem zagonu prodaje zaradi težav s programsko opremo, ponujajo sorazmerno visoke popuste nad 20 odstotki, piše nemški Automobilwoche. Dudenhöffer za julij pričakuje, da bodo cene pri internetnih ponudnikih padle še dodatno.
V pandemiji korone je nemški trg novih avtomobilov utrpel močne izgube. Število novih registracij je bilo v prvi polovici 1,2 milijona, kar je skoraj 35 odstotkov pod primerjalno vrednostjo iz preteklega leta.
Cenejši tudi rabljeni
V ukrep znižanja DDV v Nemčiji bodo uvrščena tudi rabljena vozila, poudarjajo Marko Ferlin, direktor podjetja Odkrit nakup d.o.o., ki upravlja spletni portal za uvoz vozil iz tujine narociavto.si in dodaja, da bodo s tem tudi slovenski državljani upravičeni do nižjega davka na motorna vozila za avtomobile, starejše od pol leta in z več kot 6000 prevoženih kilometrov.
Ferlin pravi, da znižanje DDV v Nemčiji med julijem in decembrom 2020 prinaša še bolj ugoden uvoz vozila iz omenjene države, saj lahko tudi slovenski potrošniki s tem privarčujejo dodatne tri odstotke vrednosti avtomobila: “DDV v Nemčiji je po novem v primerjavi s Slovenskim nižji za kar šest odstotkov. Če avto brez DDV stane 15.000 evrov, bi tako v Nemčiji zanj z DDV plačali 17.400 evrov, v Sloveniji pa 18.300 evrov," še dodaja Ferlin.
Nemski avtomobili so predragi, tudi ostali. Motor, pleh, kolesa in info sistem ne more stati 50.000 eur in več. Cena …
Golfu lahko ceno prepolivijo, ga več ne povoham