Asistenčni sistemi se postopoma a zanesljivo uveljavljajo tudi v avtomobilih nižjih cenovnih razredov, vendar je test Euroncap pokazal, da se po kakovosti delovanja lahko zelo razlikujejo, uporabniki pa morajo svoja pričakovanja prilagoditi njihovemu cenovnemu razredu.
Poleg testnih trčenj agencija Euroncap od leta 2020 preskuša tudi asistenčne in varnostne sisteme, ki so zasnovani na prilagodljivem tempomatu, ki že dolgo več ne spada med premijske naprave in je na voljo tudi v cenejših avtomobilih. Proizvajalci mu vse bolj dodajajo funkcije, kakršne so zadrževanje avtomobila na voznem pasu, sistem za pripravo na trk s prepoznavanjem motociklistov in kolesarjev, nadzor nad pozornostjo voznika in podobne.
Pomen testov, ki jih izvaja Euroncap, je tudi v preprečevanju pretiranih pričakovanj in pojasnitvi tržnih imen, ki so najbolj do izraza prišla v primeru Teslinega naprednega prilagodljivega tempomata druge ravni, ki so ga zavajajoče poimenovali autopilot in je voznike navedel k prepričanju, da lahko avtomobil pelje samostojno.
Nemci zgoraj, Kitajci zaostajajo
V zadnjem kompletu preskusov prilagodljivih asistenčnih sistemov so preskusili pet modelov, mercedes-benz razred C, BMW i5, volkswagen ID.7, volvo EC40 in BYD atto 3. Najvišjo oceno "zelo dobro" sta prejela nemška premijska modela, ki sta tudi pri velikih hitrostih stabilno vzdrževala smer vožnje ter zanesljivo opozorila voznika, naj se odzove in po potrebi prevzame nadzor nad vozilom. Mercedes-benz razred C je avto tudi zanesljivo parkiral in se je varno ustavil, ko voznik po opozorilu ni prevzel nadzora nad vožnjo.
Volkswagen ID.7 in volvo EC40 sta prejela oceni "dobro". Asistenčni sistemi so dobro delovali, vendar pa niso imeli naprednih funkcij, ki jih premijski modeli že imajo, hkrati pa so bili manj učinkoviti od premijskih tekmecev.
Zadnji preskušeni avtomobil kitajskega proizvajalca BYD je dobil oceno "ni priporočljiv". Atto 3 namreč ni pravilno prepoznaval prometnih znakov in se na kritične situacije ni odzval prepričljivo in varno. Problematičen je bil predvsem odziv sistema na statične ovire. Če se voznik ni odzval na opozorilo, naj prevzame nadzor nad vozilom, je sistem izključil zadrževanje vozila na voznem pasu in ohranjal nastavljeno hitrost ter vozniku prepustil vožnjo.
Aktivni tempomat,in nadzor prometnega pasu bi moral bil obvezen v vsakem avtu,brez tega ga ne more prodati.Bi bili začudeni koliko …