Land Rover je v zadnjih letih naredil nekaj pravcatih tektonskih premikov v svoji 66-letni zgodovini, a pri vseh svojih vozilih ne glede na poteze tekmecev ohranja jasno rdečo nit - brezkompromisne terenske zmogljivosti. Nova generacija land roverjev je šla še korak dlje, začenši z najmanjšim modelom evoque, ki je začetnik nove dobe oblikovanja in vsebine, ki jo ponuja ena najbolj zanimivih znamk ta hip.
Britanci v indijski lasti spremembe v segmentaciji svojih modelov nadaljujejo v razredu višje, kjer sta po novem kar dva modela discovery - prvi je še sveži naslednik dosedanjih treh generacij, medtem ko se mu je po zgledu iz najvišje pozicionirane “kraljevske” kaste range roverja pridružil še model discovery sport. Ta je nekoliko bolj kompakten in atletsko zašiljen, a še vedno široko uporaben suv. V prejšnjih časih so ga imenovali freelander.
Povzema najboljše rešitve svojih bratov
Discovery sport je s 4,6 metra dolžine v rangu vozil, kot so BMW X3, audi Q5 in volvo XC60. V primerjavi s freelanderjem 2 je zrasel za 10 centimetrov. Ko so ga risali, jim je za model služil manjši brat evoque, na katerega se jasno navezuje spredaj in z boka, vključno z rahlo padajočo streho in poševnim prehodom v zadek, ki je vse prej kot pohleven, na njem se bohotijo napisi, ki avto jasno uvrščajo v rodovnik in povrh navržejo še vse podatke o pogonu in opremskem paketu.
Opremski nivoji so štirje (S, HS, HSE in HSE luxury), serijski so denimo multimedijski sistem z 8-palčnim zaslonom, 4x4 pogon in sistem za prepoznavo nevarnosti ter samodejno zaviranje (city AEB). Tudi zračna blazina za pešce je poleg. Kljub temu naj bi po vstopni opremi segalo le malo kupcev, saj višje postavljeni SE prinaša številne za razred že kar nujne pripomočke (tempomat, parkirne senzorje, dvopodročna klima …), medtem ko je ksenon na voljo šele pri opremi HSE. Polnega LED za zdaj ni.
Del najvišje opreme luxury pa so raznovrstna aktivna pomagala, tudi avtomatski parkirni asistent, medtem ko ostaja več kot dovolj dobrot še tudi na seznamu doplačil (360-stopinjski pogled prek kamer, pomočnik za priklop in vleko prikolice, ekrani v zaslonih sedežev …).
Motorji so za začetek trije. 2,2-litrska dizla imata oznaki TD4 (110kW/150 KM) in SD4 (139 kW/190 KM). Bencinske barve zastopa dvolitrski Si4 (177 kW/240 KM). Jeseni bo na voljo tudi varčni in čisti dvolitrski dizel e-D4 s 110 kW/150 KM.
In kje se discovery sport najbolj loči od konkurentov?
Pri znamki pravijo, da pri vsestranskih zmogljivostih. Kolesa so potisnjena daleč na robove karoserije, zaradi česar so vstopni in izstopni koti lahko nadpovprečni. Zadnja kolesa imajo povrh neodvisne obese in so vpeta v karoserijo s pomočjo večih vodil. 4x4 pogon je že omenjeno serijski, a si za doplačilo mogoče omisliti še zmogljivejšo različico active driveline. Ta za delovanje uporablja tri sklopke, ki skrbijo za kar najučinkovitejši in hiter prenos motorne moči in navora na tisto kolo, ki ga v nekem trenutku najbolj potrebuje. To pomeni, da bo avto pri normalni vožnji deloval kot povsem običajen dvokolesno gnani avto vključno z varčnim delovanjem, a bo ob prvi zagati pokazal vse svoje zobe in ne bo dopustil najmanjših presenečenj.
Da je dražji, ga ne skrbi
Vstopna cena za “discota” sport je slabih 38.000 evrov, rang serijskih oprem seže do 61.100 evrov, kolikor je vreden Si4 HSE luxury. Avtomatski menjalnik je vreden okoli 2.300 evrov, a je rezerviran le za dizelaša. Pri uvozniku so cene po lastnih izračunih postavili na okoli dva odstotka višjo postavko, kot jih ponujajo audi Q5, BMW X3 in MB GLK ter še za odstotek višje v primerjavi z volvom XC60. Aristokratska samozavest? Morda, a znamka meni, da upravičeno in da težav s prodajo okoli 40 vozil, kolikor jih nameravajo tostran Alp spustiti v divjino v letošnjem letu, ne bi smelo biti.
Spoštovani g. Leban, zapisali ste : "S ceno se postavlja celo nad nemško konkurenco". Očitno ne veste, da so vozila …