Novela k prometnim predpisom, ki jo je nemški državni svet sprejel 9. Novembra 2021, med drugim z veliko višjimi globami kaznuje prehitre voznike, prekrškarje na interventnih poteh in tiste, ki parkirajo na nedovoljenih parkiriščih.
Po drugi strani bo na določenih avtocestnih odsekih še naprej mogoče voziti brez omejitev, od novih predpisov pa bodo imeli korist predvsem kolesarji, car sharingi in električni avtomobili. A ne le to. Spremembe prometnih predpisov namreč uvajajo tudi nekaj novih prometnih znakov, ki jih je dobro poznati, saj kazni za njihovo neupoštevanje niso ravno nizke.
Prva je uvedba kolesarskih con. Tako kot na kolesarski stezi, bo hitrost vseh vozil v kolesarski coni omejena na 30 kilometrov na uro, kolesarskega prometa pa ne bo smel nihče ogrožati ali ovirati. V teh conah bodo dovolili vožnjo tudi majhnim električni vozilom, kakršni so električni skiroji in skuterji.
Druga novost je zelena puščica za kolesarje, ki bo namenjena zgolj kolesarjem. V Nemčiji namreč poznajo »zeleno puščico«, ki voznikom tudi pri rdečem semaforju dovoli zavijanje levo, če je pot seveda prosta. Zelena puščica za kolesarje bo enak manever dovolila kolesarjem. Kolesarjem je namenjen tudi znak za kolesarske »avtoceste«, ki bo kolesarjem neodvisno od drugih udeležencev v prometu omogočal doseganje višjih hitrosti. Zakon sicer uvaja tudi poseben znak za parkiranje tovornih koles, kjer jih bo mogoče tudi varno nakladati in razkladati.
Največ slabe volje med avtomobilisti je povzročil znak, ki motornim vozilom prepoveduje prehitevanje enoslednih in dvoslednih počasnih vozil. Znak bo postavljen tam, kjer širina cestišča avtomobilom ne omogoča normalnega prehitevanja oziroma ob njem do roba ceste ne ostane 1,5 metra bočnega razmaka, ki ga zahtevajo prometni predpisi. Kazen za prehitevanje v tem primeru bo 70 evrov. V praksi ta znak zahteva, da na določenih odsekih najpočasnejši udeleženec prometa, torej kolesar, diktira hitrost vseh vozil na odseku.
Z dodatkom k prometnim predpisom so v Nemčiji sicer ukinili generalno dovoljenje za vožnjo osebnih vozil z več potniki po avtobusnih progah, vendar so poskusno uvedli znak, ki lokalnim oblastem omogoča, da to na določeni cesti dovolijo. Poseben znak je namenjen tudi zagotavljanju prednosti pri parkiranju car sharing vozilom, ki so označena z novo nalepko, ki so jo tudi uvedli z letošnjim letom.
Del novih predpisov pa so tudi pojasnjevalne table, denimo za krepitev kolesarskega prometa v mestih in podpiranje car sharing in električnih vozil.
Seveda Nemčija je pravna država in tam veljajo uredbe in zakoni v nasprotju s Slovenijo . Pri nas policija postavi …