Neodvisna mednarodna raziskovalna organizacija Mednarodni svet za čisti promet (ICCT) je objavila podatke o razliki med porabo, ki jo navajajo proizvajalci novih avtomobilov, in porabo, ki jo imajo lastniki. "Prvič, odkar smo leta 2012 začeli analizo podatkov o porabi goriva, opažamo rahlo zmanjšanje razlike med uradno in dejansko porabo," je povedal raziskovalec in soavtor študije Uwe Tietge. "Pred tem se je odstopanje iz leta v leto povečalo."
Novo poročilo ICCT temelji na statistični analizi podatkov za več kot 1,3 milijona vozil iz osmih evropskih držav, kot so Nemčija, Velika Britanija, Francija, Španija, Nizozemska, Španija ... Raziskava temelji na podatkih iz 15 različnih virov.
Kljub nedavnemu rahlemu upadu je razlika med uradno in dejansko porabo več kot štirikrat višja kot leta 2001. Za povprečnega voznika to pomeni za 400 evrov dodatnih izdatkov za gorivo vsako leto. Ker so poraba goriva in emisije ogljikovega dioksida neposredno povezane, je bilo dejansko dosežena le približno polovico zmanjšanja CO2, kot je veleval dogovor iz leta 2001.
Pri ICCT opozarjajo, da čaka tako zakonodajalce (EU) kot proizvajalce še veliko dela, pozitivno pa je gotovo dejstvo, da se bo v prihodnje pričelo upoštevati podatke iz meritev po RDE ciklu - poraba med vožnjo v realnem prometu.
dezurni@zurnal24.si
Spet moram temu nasprotovati in napisati nekaj iz lastnih izkušenj. Moj avto HDI 1.6, 92 KM porabi toliko ali pa …