Nastal je TWMPAFMPC

Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850 Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850 Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850 Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850 Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850 Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850 Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850
Ročica, ki je v avtu takšnega kova ne boste srečali nikjer drugje.
Oglej si celoten članek

Pred dobrimi 20 leti je Koenigsegg izdelal prvi avto, zaradi katerega so padale čeljusti. Obletnico je obeležil z novo tehnično mojstrovino, vključno s tehnologijo TWMPAFMPC.

Christian von Koenigsegg se je iz nadobudnega zanesenjaka iz švedske plemiške rodbine v 20 letih prelevil v avtomobilskega guruja, ki s tehničnimi rešitvami premika meje mogočega. Takrat je svet prvič šokiral z modelom CC8S, s katerim se je lahko po zmogljivostih kosal z najbolj eminentnimi superavtomobili svojega časa. Izdelali so jih le šest.

Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850 Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850

Ob obletnici so pri znamki razkrili nov model, naslednika oziroma nekakšen "spin-off" že zdavnaj razprodanega modela jesko. Je tudi rojstnodnevno darilo za von Koenigsegga, saj je pravkar dopolnil 50 let. 

Poimenovali so ga CC850 in ga opisali kot duhovnega naslednika svojega prvenca. To razkriva že ime, tista dodana številka 50 pa pove, koliko jih nameravajo izdelati. 

CC850 na izvirnika spominja tudi z obliko, ki vsebuje veliko modernih iteracij takratnih detajlov. Ima pa tudi snemljivo trdo streho.

Najhitrejši z ročnim menjalnikom na svetu

Ena glavnih posebnosti avta pa je menjalnik, ki so ga Švedi hudomušno poimenovali TWMPAFMPC. To je okrajšano za The World’s Most Powerful And Fastest Manual Production Car - najmočnejši in najhitrejši avto na svetu z ročnim menjalnikom. 

Dandanes ročnih menjalnikov v takšnih avtih preprosto ni več mogoče dobiti, saj to onemogočajo številne tehnićne in regulativne omejitve. S tem pa je onemogočen tudi čar vožnje s pretikanjem z ročico.

Pri znamki pa so našli rešitev. Menjalnik iz svojih drugih modelov so prilagodili tako, da voznik lahko povsem klasično ročno pretika med šestimi prestavami. Menjalnik jih ima v resnici devet, vendar avto samodejno prilagodi prestavna razmerja glede na trenutni stil vožnje in jih vozniku ponuja šest. Pri znamki trdijo, da lahko avto izvaja celo "burnoute". Če pa se voznik vendarle naveliča ročnega dela, obstaja tudi možnost samodejnega pretikanja.

Foto: Koenigsegg Koenigsegg CC850

Ostale tehnikalije? V8 motor s 1.032 kilovati (1.385 KM) in kar 1.385 Nm navora, če je v rezervoarju etanol E85. In zgolj 1.385 kilogramov skupne mase. Omenjeni razprodani brat jesko je sicer nekoliko močnejši, a so pri CC850 prilagodili delovanje turbo polnilniko, ki naj bi povsem izničili luknjo pri nizkih vrtljajih. O konkretnih številkah z asfalta trenutno sicer še ne govorijo, a ne gre dvomiti, da gre še za en avto iz ekskluzivnega kluba 400+ km/h.

Da bo 50 švedskih tehničnih draguljev kljub ceni prek 3,5 milijona evrov hitro našlo bodoče garaže, ne gre dvomiti niti za hip. Prvi bo nov dom našel v letu 2024.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 18:08 28. Oktober 2022.

    Nimam za burek, kaj šele za radkapo takega avta...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.