V Veliki Britaniji vsakih 17 minut oblasti prejmejo prijavo o poškodbi vozila zaradi "udarne jame" na cestišču. Pri tem je škoda na vozilu v povprečju 500 evrov. Leta 2011 so v Evropi zaznali okoli 20 milijonov lukenj na cestah, le polovico so jih popravili. Stroški za to so bili ocenjeni na 1,2 milijarde evrov.
V Sloveniji luknjaste ceste velika težava
"Res je, zadnja leta pri nas skupaj z mehaniki in dobavitelji opažamo, da je v Sloveniji nadpovprečna poraba delov podvozja in da je življenjska doba ena najkrajših," pravi Tim Vuga, je lani v pogovoru za zurnal.si poudaril produktni vodja pri podjetju Adel, enem glavnih uvoznikov nadomestnih avtomobilskih delov v Sloveniji. Z mehanikom leta Primožem Rožnikom smo ugotovili, da so pogost vzrok za poškodbe prav slabe ceste, o čemer si lahko več preberete tukaj.
Kamere in senzorji zaznavajo luknje
Zemljevid deluje v realnem času, saj kamere na vozilih posnamejo luknje in to zabeležijo v sistem. To pomeni, da nove "udaren jame" stalno vnašajo v sistem. Poleg tega voznik na zaslonu zabavno-informacijskega sistema v vozilu prejema informacije o tem, kako nevarna je posamezna luknja in kako naj se ji izogne (na primer, z zavojem v levo ali v desno).
Luknje "v živo"
"Virtualni zemljevid lukenj beleži poškodbo na cestišču takoj, ko ta nastane. Tako bodo imeli vozniki skoraj sočasno podatke o tem, kje je cesta poškodovana," pravi Uwe Hoffman, ki je pri Fordu zadolžen za razvoj omenjenega sistema. Tehnologijo trenutno testirajo v raziskovalnem centru podjetja v Aachnu v Nemčiji.
"Naša vozila že imajo vgrajene kamere in senzorje, ki lahko zaznavajo "udarne jame", sedaj pa razvijamo tehnologijo, ki bo bolj napredna," pojasnjuje.
Ford je v začetku leta 2016 predstavil tehnologijo za odkrivanje udarnih jam na cestah. S sistemom senzorjev, povezanih z vzmetenjem, so opremljeni posamezni Fordovi modeli, kot so mondeo, S-Max in Galaxy.
Ko senzor zazna luknjo, sistem v delčku sekunde prilagodi delovanje vzmetenja, da bi se stik kolesa in udarne jame zmanjšal na minimum, s tem pa se prepreči poškodba na avtomobilu in neprijetnosti, ki jih občutijo potniki na cesti.
Sistem za opozarjanje pred uradnimi jami razvijajo že nekaj let, pravi Toby Breckon, strokovnjak za računalniški vid na Univerzi Durham: "Zelo sem prepričan, da je opozarjanje s pomočjo senzorjev prava pot. Vprašanje je samo, kako bodo kamera in senzorji zaznavali luknje v primeru sneženja ali poledice," je dejal za BBC.
Pri podjetju Jaguar Land Rover so že leta 2015 najavili sistem, ki bo zaznaval in opozarjal na udarne jame, podoben pameten sistem razvijajo tudi na Univerzi v Notthingamu.
no ce bi tudi take zarukance kot si ti tlacili v te jame bi ceste sigurno dlje vzdrzale ,,res si …
komunistov je premeao....raje izberimo kapitalista! Bodo vse luknje zaflikane!!!
V vsako luknjo enga komunista pa z valarjem čez.Najceneje in efektno.