Renault v treh letih spet številka 1 v Sloveniji

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Petar Nevistić, generalni direktor družbe GA Adriatic, d.o.o., ki je v Sloveniji zadolženo za aktivnosti uvoza in distribucije vozil znamk Renault, Nissan, Dacia, MG in Alpine, je v intervjuju za Žurnal24 spregovoril o aktualnih dogajanjih v avtomobilski industriji in prodaji vozil v Sloveniji. Tudi o cenah, obrestnih merah, podaljševanju garancij in ceni zavarovalnih polic.
Oglej si celoten članek

Še pred letom dni je bila glavna težava prodajalcev vozil, posledično pa tudi kupcev, dobiti avto iz proizvodnje. Čakalne dobe so bile dolge, povpraševanje pa krepko nad ponudbo. Zdaj se je situacija povsem obrnila. Čeprav se prodaja novih vozil povečuje, smo priča poplavi popustov, saj je avtomobilov na trgu več kot dovolj.

Dobro se spomnim sestanka pred dobrim letom dni, ko so bile dobave novih vozil zelo slabe. Naši partnerji so bili zaskrbljeni nad prihodnostjo. Sam pa sem kljub manjšim prodajnim številkam takrat dejal: Zdaj živite svoje najboljše trenutke, gledano s poslovnega vidika. To leto si boste zapolnili kot najboljše leto v zgodovini, saj prodamo prav vsak avto, ki k nam zapelje iz proizvodnega traku. Ne samo v Sloveniji, enako je veljalo za ves svet, saj se je izkazalo, da je bilo tisto leto najboljše leto za avtomobilsko industrijo. Danes smo se s prodajo vrnili v leto 2019. Prodaja novih vozil raste, v Sloveniji je okoli 8 odstotkov, pri fizičnih osebah celo za 12 odstotkov v primerjavi z letom, ko smo se borili s pomanjkanjem vozil. Postavlja se vprašanje, ali so zaradi rasti prodaje cene vozil ugodnejše za kupce? Odgovor je ne. Vidimo, da se vozila prodajajo po akcijskih cenah, avtomobile kupci izbirajo tudi na podlagi akcij z ugodnostmi pri financiranju, predvsem na podlagi višine obrestne mere. Lahko pa povem, da se ne bomo vrnili na nivo cen iz leta 2019 ali prej. Clio za 10.000 evrov ali captur za 15.000 evrov sta preteklost. Vzrok je preprost, saj morajo biti po evropski zakonodaji vsi novi avtomobili serijsko opremljeni s številnimi varnostnimi sistemi in dodano elektroniko, ki so avtomobile močno podražili.

Foto: Anže Petkovšek Petar Nevistić

Leta 2022 je skupina Renault s skupino Taavura glede distribucije vozil v Sloveniji sklenila dogovor za prodajo svoje podružnice v Sloveniji, zadolžene za aktivnosti uvoza in distribucije za znamke Renault, Dacia in Alpine, pa tudi Nissan. Skupina Renault je skladno z načrtom Renaulution na ta način revidirala svojo distribucijsko organiziranost. Kot so takrat v Renaultu zapisali v sporočilu za javnost, so s to transakcijo v skupini Renaultu krepili lokalni položaj, zahvaljujoč učinkovitemu poslovnemu modelu, ki podpira tako komercialne ambicije kot tudi zahteve zadovoljstva kupcev. Petra Nevistića smo vprašali, kakšna je razlika v vodenju v zasebnem podjetju, ki ni pod neposrednim odločanjem tovarne. Pravi, da je razlika ogromna. Danes so lahko pri svojem delu in odločitvah veliko hitrejši in bolj učinkoviti, saj se potrditev vsake poteze ne pošilja v Pariz na sedež Renaulta in se ne čaka na odobritev. Odločitve se sprejemajo veliko hitreje. Prepričan je, da je danes Renault v Sloveniji veliko boljši, hkrati pa sodelovanje z Renaultom ostaja odlično.

Torej je Evropska unija z zakonodajo glede obveznih sistemov v vsakem novem avtomobilu pripomogla k dvigu cen vozil?

Zagotovo. Na drugi strani pa je treba poudariti, da bodo ljudje v novih avtomobilih veliko bolj varni. To lahko potrdim tudi sam, saj prevozim okoli 70.000 kilometrov na leto. Zgodilo se je že, da je avto samodejno zaviral prej, kot sem zaviral sam. Zaradi tega sem morda danes še živ. Nove tehnologije zagotovo dražijo avtomobile, na drugi strani pa so avtomobili veliko bolj varni. Pa ne samo varni, tudi emisije novih vozil se bodo morale do leta 2030 drastično zmanjšati, kar pomeni razvoj in uvajanje novih tehnologij, kar pa spet veliko stane. Ne govorimo le o električnih vozilih, investirati bo treba tudi v biogoriva, vodik in še kaj. Tudi tovarne bo treba posodobiti v smislu razogljičenja, tu govorimo o milijonskih vlaganjih.

Foto: Anže Petkovšek Petar Nevistić

Se bodo cene novih vozil do leta 2030 še povečevale? Kaj to pomeni za manjše avtomobile, kot sta clio in captur, ki predstavljata pomemben del prodaje Renaulta?

Centrala v Franciji nam še vedno narekuje strategijo. Verjamem, da je tako pri vseh znamkah. Naša celotna paleta vozil bo v naslednjih treh letih elektrificirana. To ne pomeni, da bodo avtomobili le 100-odstotno električni, pač pa bomo imeli tudi blage hibride, samopolnilne klasične hibride, priključne hibride in povsem električne modele. Cilj je, da bomo dosegli zahtevane cilje glede izpusta emisij CO2 do leta 2030. To je velik izziv glede na ostanek sveta. Evropa je namreč daleč vodilna glede cilja znižanja emisij CO2.

Vsaj v Sloveniji sta clio in captur v vrhu Renaultove prodaje. Računate, da bodo manjši modeli v ospredju prodaje v Sloveniji tudi v prihodnje?

Verjamem, da bo tako, z razlogom. Novi, električni renault 5, ki ga pričakujemo in tudi novi električni renault twingo, ki ostaja mali avto navzven, a s prostorno kabino, bosta tudi s ceno nagovarjala zelo širok krog kupcev. Majhen, a prostoren električni avto bomo sposobni ponuditi za ceno današnjega mestnega avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje, saj je naš cilj, da električna vozila postanejo dostopnejša.

Foto: Renault Renault 5 E-tech electric

Govoriva o ceni mestnih električnih modelov, ki bo primerljiva z današnjimi cenami clia z motorjem z notranjim zgorevanjem?

Tako je, vendar pa ne o cliu storii za 8.990 evrov. Danes clio v povprečju stane med 16.000 in 17.000 evri. Naš cilj je, da bo naš mali električni avto cenovno primerljiv z mestnim avtomobilom z motorjem na notranje zgorevanje. Ne verjamem, da bo povsem ista, bo pa razkorak zagotovo manjši kot je danes.

Niso se podražili le avtomobili, tudi financiranje se je podražilo. Obrestne mere so veliko višje, kot smo jih bili vajeni še pred dvema letoma. Kakšen vpliv ima to dejstvo na prodajo novih vozil?

Zelo velik vpliv. Pri nas smo zgodovinsko gledano veliko vozil prodali s kreditiranjem. Zato imamo svojo banko in svojo storitev, s katero lahko ponudimo najbolj ugodno ponudbo. Kar okoli 60 odstotkov kupcev kupi renaulta preko financiranja. Danes vsako prodajo vozila subvencioniramo s popustom na avtomobil in tudi popustom na obrestno mero, da kupcem omogočimo čim manjše preplačilo vozila po koncu obdobja odplačevanja. Hkrati uvajamo novosti na trg. Tako bomo ponudili dolgoročni najem za fizične osebe, kar pomeni, da bo kupec plačal mesečni obrok, s tem pa bo dobil popolno storitev za svoj avtomobil. Torej bo za clia na mesec plačal dobrih 200 evrov, se usedel v avto, nabiral kilometre, ob izteku pogodbe, pa ga bo lahko zamenjal za povsem novi avto.

Foto: Anže Petkovšek Petar Nevistić

Kaj bo dolgoročni najem pomenil v praksi?

To bo odvisno od vsakega kupca in ponudbe, ki jo bo izbral. Lahko plačuje zgolj mesečni obrok za svoje izbrano vozilo, ali pa za popolno storitev, ki lahko vključuje servis, zamenjavo pnevmatik … Imamo različne pakete, ki so sestavljeni tako, da so čim bolj ugodni za kupce, od obrestne mere do vzdrževanja vozila. Tako si kupci lahko lažje naredijo mesečni finančni načrt, koliko jih pravzaprav stane avto na mesec, od nakupa avtomobila do obresti, vzdrževanja, pnevmatik itd.

Si lahko zaradi visokih obrestnih mer danes manj Slovencev in Slovenk privošči nov avtomobil? So spremenili navade in namesto renaulta kupijo dacio, morda MG?

Ne, prodaja Renaultu raste v primerjavi z lanskim letom. Pri Dacii je malo drugače, saj z nestrpnostjo pričakujemo novo generacijo dusterja, za katerega je res veliko zanimanja. Proizvodnja trenutnega dusterja 4x4 se je že zaključila, saj je vse pripravljeno za novo generacijo, s katero imamo velike načrte. Trenutno o ceni še ne morem govoriti, lahko pa povem, da bo v primerjavi z aktualnim dusterjem primerljiva ter privlačna. Marsikdo bo zelo presenečen.

Foto: MatijaJanežič dacia duster 3. generacija

Premakniva se na področje garancij in jamstev. Toyota ponuja že 10-letno jamstvo. Ji bo sledil tudi Renault?

Januarja lani smo ponudili 8-let jamstva na Renaultu in 6 let pri znamki Dacia za osebna vozila – pod istimi pogoji kot to ponuja konkurenca.

Lastniki vozil so bili letos neprijetno presenečeni nad dvigom zavarovalnih premij. Zavarovalnice krivdo valijo tudi na proizvajalce vozil, dražjih delov in dražjih popravil.

Na žalost so se lani zgodile poplave, kar je tudi razlog, da so se zavarovalne premije najbolj podražile prav v Sloveniji. Cene nadomestnih delov so se povišale in vsako leto spremljajo stopnjo inflacije. Pri nas je bilo ravno obratno in je bil skok cen rezervnih delov enkrat manjši od inflacije. Če se vrneva na eno od prejšnjih vprašanj, je vzrok za višje cene tesno povezan z evropskimi regulativami glede varnosti in ogljičnega odtisa. Poglejmo samo žaromet renault australa, ki ga izdelujejo v Ljubljani, v podjetju Hella. To je visokotehnološki proizvod, ki ima bistven vpliv na varnost, saj vseskozi sveti z maksimalno močjo, hkrati pa ne moti nobenega udeleženca v prometu. Vožnja s temi žarometi je varnejša in prijetnejša ter je dokaz, kako so se avtomobilski žarometi v samo petih letih izboljšali. Na drugi strani pa so v nesrečah najbolj pogosto poškodovani štirje avtomobilski deli, med drugimi tudi žarometi, ki so se zaradi napredka podražili.

Foto: Renault renault clio I feel Slovenia

Pred kratkim ste ponudili posebno serijo clia I feel Slovenia, namenjeno zgolj slovenskemu trgu. Kako se je obnesla?

Sam sem bil zelo pozitivno presenečen nad prodajo omejene serije clia I feel Slovenia. Zelo sem vesel, da smo se s tovarno Revoz uspeli povezati in skupaj pripraviti prav posebno omejeno serijo namenjeno slovenskim kupcem. Odločili smo se, da s preobrazbo pete generacije tega ikoničnega modela kupcem ponudimo vozilo z bogatim naborom opreme ob tem pa ohranimo njegovo ljudskost in dostopnost ter naleteli na odličen odziv, o čemer pričajo tudi prodajni rezultati. Clio je že dva meseca zapored (marca in aprila) v prodaji fizičnim osebam prvi na trgu. Tudi v prihodnje vidim velik potencial v omejenih serijah, tudi na drugih vozilih, ne zgolj na cliu. 

Zanimivo se zdi, da je dacia sandero v Zahodni Evropi že dalj časa v samem vrhu prodaje novih vozil. V Sloveniji se prav na vrh ali med najbolje tri prodajane modele ne more zavihteti. Ali Slovenci še vedno podcenjujejo znamko Dacia?

Sandero je najbolje prodajan avtomobil med fizičnimi kupci v Evropi. Zasluga gre tudi poslovnemu modelu. Tudi v Sloveniji stremimo k temu, da bi sandera približali našim kupcem s ceno ali dodatnimi storitvami, ki jih ob nakupu nudimo (6 let jamstva, paket vzdrževanja ipd.). Kmalu prihaja modelno leto 2024 in prepričan sem, da bo tudi sandero marsikoga prepričal. Naj poudarim, da gre resnično za kakovostna in trpežen mali avto, ki se ne kvari. Na splošno to velja za znamko Dacio. Razen rednih servisov kupcev vozil znamka Dacia le redko vidimo v mehaničnih delavnicah. To kažejo tudi neodvisni testi po vsej Evropi in to so številni kupci sandera že prepoznali.

Foto: Saša Despot geneva motor show 2024 Dacia Spring

Če ostaneva pri Dacii in električnem modelu spring. Ta v Franciji ob državni subvenciji stane 12.500 evrov, veliko manj kot v Sloveniji. Kako to pojasniti kupcu ob tem, da je francoski standard v povprečju višji kot v Sloveniji?

To je zelo težko vprašanje, ki je močno povezano z veliko zmešnjavo na trgu električnih vozil, kjer ni pravil. Menim, da pri električnih vozilih manjka nekakšna stalnica oziroma stabilnost. Če pogledamo trg v Sloveniji, so se v zadnjih petih letih štirikrat ali petkrat spremenila pravila za pridobitev subvencije za nakup novega električnega vozila. Enako je skoraj po vsej Evropi. Kupec težko ve, ali bo dobil oziroma kako visoka bo subvencija, ko bo avto dobil. Na nekaterih evropskih trgih je ponudba elektrike še vedno povezana s točkovanjem, da bi se dosegli emisijski cilji CO2. To je zelo odvisno tudi od ciljev države, posledično pa se to pozna pri državnih subvencijah in pri spodbujanju nakupa električnih vozil. V Sloveniji, na Hrvaškem in na drugih naših trgih zato težko dosegamo cene kot ponekod v Zahodni Evropi, kjer so subvencije visoke in stalne. Pri nas pa ne vemo, ali bo že jutri subvencija 2.000 ali 3.000 evrov. Dacia spring je še vedno najcenejši električni avto na trgu. Nestrpno pričakujemo nove električne modele. Naš odgovor na elektriko je, da mora biti avtomobil majhen, lahek, poceni, z manjšo baterijo, ki bo omogočala vsakodnevno mestno in primestno vožnjo. Raziskave kažejo, da posameznik v povprečju prevozi 37 kilometrov na dan, tako da je doseg med 180 do 230 kilometrov pri dacii spring dovolj velik za vožnjo na dnevne relacije, ne da bi se zato obremenjevali glede polnjenja.

Foto: Anže Petkovšek Petar Nevistić

Lani se je subvencija za nakup električnega avtomobila povečala na 6.500 evrov za vozila z osnovno ceno pod 35 tisoč evri. Kljub temu je po zadnjih podatkih v prvi tretjini leta prodaja električnih avtomobilov v primerjavi z enakim obdobjem lani padla za kar 25 odstotkov. Vaš komentar?

Kupci, ki lahko za nakup novega avtomobila odštejejo največ denarja, imajo še naprej največjo korist od subvencije. Opažamo, da je prvi val kupcev, ki so bili pripravljeni kupiti električni avto, za nami. Hkrati polnilna infrastruktura močno zaostaja za cilji in je slaba. Ko sem sam v električnem avtomobilu in so pred mano daljše poti, vidim, da določene polnilne postaje ne delajo. Na drugi strani je ponudnikov polnilne infrastrukture vse več, vendar pa ne obstaja neka skupna kartica za plačevanje storitve polnjenja. Gledano vse skupaj je to za veliko večino kupcev avtomobilov ovira. Na drugi strani pa je ponudba novih avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje, tako bencinskih kot dizelskih modelov, še vedno tako velika, hkrati pa cenejša, da kupci lahko izbirajo – in izberejo klasiko pred elektriko.

Ko gre za ceno in udobje, kupci vozil ne gledajo na ekologijo?

Na žalost ne. Vseeno je treba biti pošten in povedati, da Evropejci gojijo največjo skrb do narave, tudi pri nakupu in vožnji avtomobilov. Menim, da je treba podpreti evropsko strategijo energetskega prehoda. Zgodil se bo trenutek, ko bodo ponudba avtomobilov, njihova cena in infrastruktura tako dobra, da se bo zeleni prehod zgodil in ga bodo kupci sprejeli.

Foto: Revoz Revoz Novo mesto

Slovenija je že desetletja ponosno in tesno povezana s tovarno Revoz v Novem mestu, ki je eden največjih slovenskih izvoznikov. V zadnjem času se je veliko ugibalo, kaj se bo zgodilo s tovarno. Zadnje govorice so spodbudne. Verjamete, da bo tam nastala nova generacija električnih renaultov?

Lahko povem, da s tovarno odlično sodelujemo. Ponosni smo, da Renault svoja vozila proizvaja v Sloveniji. Vsakemu našemu partnerju lahko razkažemo tovarno. Katero vozilo se bo tam v prihodnosti proizvajalo žal ne morem komentirati, je pa dejstvo, da se vedno bolj kaže, kako zelo pomembno je, da imamo tovarno vozil v Evropi, saj je tu stabilnost večja kot na primer v Rusiji ali Turčiji. 

Tovarno Revoz imamo v Sloveniji nekako za svojo in je zagotovo pripomogla, da je bil Renault dolga leta številka 1 po prodaji vozil v Sloveniji. Ali imata tovarna Revoz in proizvodnja vozil Renault kakršenkoli vpliv na prodajo vozil v Sloveniji? Ali zaradi tega v Sloveniji prodate več vozil?

V preteklosti je to zagotovo držalo, danes pa je drugače. Vpliv ni več tako velik. Na primer leta 2013 je vsak tretji Novomeščan vozil Renaulta, zdaj pa se je to razmerje malce spremenilo. Na Dolenjskem ne bo več nujno prevladoval Renault. Rekel bi, da dejstvo, da imamo tovarno v Sloveniji, pomaga, ni pa to več tako očitno, kot je bilo še pred nekaj leti. Nam pa omogoča, da kupcem ponudimo nekaj drugačnega, nekaj, kar nas razlikuje od ostalih znamk, kot smo to dokazali s pred kratkim predstavljeno omejeno serijo I feel Slovenia. Zagotovo tovarna pomaga pri prodaji, ni pa te pomoči toliko kot pred 10 ali 20 leti.

Foto: Renault Renault symbioz

Leto 2024 je v avtomobilski industriji leto Renaulta. Ne spomnim se leta, ko bi znamka predstavila toliko novih modelov in novih generacij vozil: scenic e-tech electric, symbioz, rafale, renault 5, pa tudi captur vas še čaka … 

Res je. V Renaultu sem že malo manj kot dvajset let, a se takega leta ne spomnim. Tako sem še bolj prepričan, da bo prav vsak našel nekaj zase, vozilo, v katerem se bo dobro počutil in s katerim bo prevozil veliko kilometrov, bodisi na bencinski, hibridni ali električni pogon.

Zelo zanimivo je tudi veliko število križancev in SUV vozil. Kakšna bo strategija, imate jih vsaj osem?

Zagotovo bo izziv. Mi kot generalni uvoznik imamo še znamke MG, Dacia, Nissan, ki so zagotovo del skupne strategije. SUV-jev oziroma križancev je tako še veliko več in še novi so v prihodu. Pri Renaultu začenjamo s capturjem, sledi conquest, ki je C SUV, torej kupejevski SUV, novi model symbioz C razreda, potem imamo australa, trenutno imamo še koleosa, pa espaca, kmalu prihaja rafale. Prihaja pa tudi električni scenic, ki je postal Evropski avto leta 2024. S tako velikim številom novih modelov želimo odgovoriti na zahteve kupcev. Najhitreje rastoča segmenta vozil danes sta B SUV in C SUV. Mi smo v razredu, ki obsega skoraj 40 odstotkov trga, prisotni le s capturjem. Naši največji konkurenti so prisotni s štirimi modeli. Zato bo symbioz za nas izjemno pomemben model. Tudi zato, ker ne ponujamo več klasičnega megana. Symbioz bo cenejši od australa, hkrati pa ima največji prtljažnik v razredu (624 litrov) in bo naš velik adut pri kupcih družinskih vozil. Preprosto, kupcem želimo ponuditi tisto, kar si želijo. Zato je naša ponudba raznolika.

Foto: MG MG cyberster

GAAdriatic, na čelu katerega ste, je predstavil novo znamko, ki je delo kitajskega koncerna SAIC, Maxus. Ste tudi uvoznik za vozila MG, prav tako del konglomerata SAIC, ki ponuja še več znamk. Boste v podjetje vključili tudi nove znamke, omenja se premijska kitajska vozila IM?

Danes so naša prioriteta na trgu znamke, ki jih imamo. Prioriteta raste s tržnim deležem znamk v Sloveniji. Zagotovo pa skrbno spremljamo dogajanje v Evropi in prihod številnih novih znamk, predvsem kitajskih. Zagotovo želimo biti del tega in MG in Maxus sta del tega. V prihodnosti bomo predstavili nove znamke v Sloveniji. Razloge za rast trga prodaje vozil moramo pripisati tudi novim znamkam. Naša prednost je največja servisno prodajna mreža v Sloveniji, ki je sposobna dodajati nove znamke. Prepričan sem, da je najboljša tako na področju kakovosti, kot  hitrosti in dobave rezervnih delov.

Si upate napovedati, koliko časa bodo kitajske avtomobilske znamke potrebovale, da bodo v Evropi dohitele ali celo prehitele uveljavljene avtomobilske znamke? Če sploh.

Pred njimi je veliko dela in veliko izzivov. Potrebnih bo veliko let, da bodo dohitele tisto, kar danes ponujajo evropski proizvajalci vozil. Poglejmo primer MG: vsa naša znanja in veščine, ki jih razvijamo več kot 35 let, so potrebna, da se bo znamka hitro uveljavila na slovenskem trgu. Kljub temu bo potreben čas, da se bo prodaja približala našim drugim avtomobilskim znamkam, ki jih zastopamo – Nissan, Dacia, Renault. Ampak z MG smo zelo zadovoljni. Verjamem pa tudi, da kitajske znamke v Evropo ne bodo prišle izgubljat denarja s poceni avtomobili in da se bo tudi cena njihovih produktov v nekem trenutku izenačila s cenami evropskih, korejskih, japonskih in ameriških.

Foto: Anže Petkovšek Petar Nevistić

Renault je bil dolga leta številka 1 med avtomobilskimi znamkami v Sloveniji. Do nedavnega je bil najbolje prodajan model clio. Verjamete, da lahko spet prehitite znamko Volkswagen?

Volkswagnu lahko le čestitamo za odlično prodajo. Mi cenimo konkurenco, zato smo lahko tudi boljši in napredujemo. Naš cilj je spet postati številka 1 v Sloveniji. Naj povem, da nam je to na Hrvaškem uspelo po dolgih 20 letih. Znamka, ki se proizvaja v Sloveniji, si zasluži prvo mesto. Mi se bomo potrudili, da bomo vodilni tako glede storitve kot prodaje in vzdrževanja vozil. Naš cilj je, da smo s prihodom povsem novih modelov vozil že v treh letih spet številka 1 v Sloveniji.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 07:24 19. Maj 2024.

    Čez 5 let bodo pa objavili,da tovarna zapira vrata,ne nabijat

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.