Pri cenah dva ali 2,5 litra za liter dizelskega goriva so se pri nemškem Focusu vprašali, ali se finančno ne izplača v dizla raje natočiti olja za cvrtje? Strokovnjake so vprašali, ali bi lahko lastniki dizelskih vozil v posodo za gorivo točili cenejše olje. Da in ne.
Strokovnjaki nemškega avtokluba ADAC jasno svarijo pred tovrstnim eksperimentiranjem. »Največja težava je temeljna razlika v viskoznosti v primerjavi z običajnim dizlom. Rastlinska olja povzročajo težave pri zagonu in negativno vplivajo na zmogljivost in življenjsko dobo motorja." Dodajajo, da «črpalke in injektorji v sodobnih dizelskih vozilih niso zasnovani za bolj viskozna rastlinska olja, kar pomeni, da zgorevanje ni optimalno. Ne gre le za zmanjšano moč motorja, srednjeročno je to slabo za motor oziroma lahko poškodujete tudi sistem za gorivo."
Slabe lastnosti olja
Eden najboljših nemških strokovnjakov za dizelske motorje, profesor Thomas Koch s tehnološkega inštituta KIT v Karlsruheju, prav tako opozarja na jedilno olje – vsaj pri veliki večini dizelskih avtomobilov: "Njegova vnetljivost je bistveno slabša, težava pa so tudi strupena onesnaževala, ki nastajajo pri zgorevanju. Rastlinska olja naj bodo kemično obdelana. Nato jih je mogoče v določenih razmerjih zmešati z gorivom," je Koch povedal za nemško revijo Focus Online.
Vendar to velja za sodobne dizle. Pri starejših dizelskih motorjih je situacija nekoliko drugačna. "Vbrizgavanje pri starejših dizelskih motorjih je precej drugačno. Pogosto nimajo občutljivih senzorjev, ki se takoj odzovejo na razlike v napačnem gorivu. Zato lahko starejši dizelski motorji z distribucijskimi črpalkami za vbrizgavanje vsaj začasno delujejo s pomočjo rastlinskih olj," so pojasnili tehnični strokovnjaki ADAC-a.
Takšna vozila so pred leti predelovali z namenom boljšega prenašanja alternativnih goriv. V nekatere avtomobile, denimo stari mercedes 123 z dizelskimi motorji OM615, lahko natočimo tudi olje iz "supermarketa" V OM615/616 lahko vlijete skoraj vse," pravi razvijalec Thomas Koch.
Naš mehanik pravi, ne počnite tega!
Tehnični inštruktor v podjetju GMT in trikratni mehanik leta v našem izboru za naj mehanika Primož Rožnik opozarja, da se v vsakem primeru izognite takšnim zamislim. Tvegamo okvare in visoke stroške.
"Olje od cvrtja ima zelo veliko nečistoč in različnih ostalih primesi, ki lahko negativno vplivajo na vse dele sistema vbrizga goriva – črpalke, injektorje, tesnila, cevi … Filtri se kljub pred filtriranemu olju zelo radi mašijo. Stroški popravil pa ne upravičijo prihranka pri nabavni ceni takega goriva, saj ga je za uporabo treba mešati z dizelskim gorivom. V hladnih dneh ga je treba pred vbrizgavanjem še dodatno ogrevati," pojasnjuje Rožnik in dodaja, da so se ob točenju tako predelanega goriva že pri starejših vozilih rade pojavljale okvare, "pri novejših z direktnim vbrizgom pa definitivno to odsvetujem."
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
Sam da se na transformatorje ne spravijo..a ja golfa 2 že teško najdes na cesti ...
dobr, olje ne gre v avto.. ampak..heheh, kaj pa obratno ? ko je nafta poceni kaj mislite kaj dobite prelito …