Nalepka odslej varuje kolesarje in motoriste

Foto: Andrej Leban AMZS Foto: Andrej Leban AMZS Foto: Andrej Leban AMZS nalepka Foto: Andrej Leban AMZS
Tudi s pomočjo nalepke na vzvratnih ogledalih do več varnosti za kolesarje in motoriste.
Oglej si celoten članek

V toplejšem delu leta bo vse več ljudi štiri kolesa zamenjalo zgolj za dve. A kolesarji in motoristi so nekajkrat bolj ogroženi udeleženci od avtomobilistov. Kljub spodbudnim statističnim podatkom s padajočim trendom zadnjih let pa je lani na cestah še vedno umrlo kar 30 kolesarjev in motoristov (27,8 odstotka vseh smrti v prometu 2014), še 376 se jih je hudo poškodovalo (kar 45,5 odstotkov vseh huje poškodovanih). V okoli polovici primerov so za povzročitev nesreče krivi kolesarji in motoristi sami, v ostalih primerih pa postanejo žrtve napak drugih voznikov, predvsem avtomobilistov, poudarjajo policisti.

V Veliki Britaniji se je rodila ideja ozaveščanja s pomočjo nalepk, ki jih lastniki avtomobilov prilepijo na svoja vzvratna ogledala. Nalepki z emblemom kolesarja in motorista naj bi voznika opozorila na previdnost vedno, ko pogleda v ogledala. Hkrati rumeni nalepki delujeta preventivno tudi na druge udeležence, ki ju opazijo.

Avtor ideje je član britanskega avtomobilističnega kluba AA, ki je tragedijo zaradi nepozornosti voznika avtomobila doživel na lastni koži. Projekt je mednarodna avtomobilistična zveza Fia lani nagradila kot najbolj inovativnega, sedaj pa ga povzema še slovenski AMZS, ki namerava med voznike prek svojih izpostav in dogodkov razdeliti 100.000 nalepk, pojasnjuje Jure Kostanjšek, sekretar komisije za vzgojo in varnost v cestnem prometu pri AMZS. Projekt podpirajo tudi policija, Zveza motoklubov Slovenije in Mariborska kolesarska mreža.

Najprej sami poskrbite za svojo varnost!

Nalepka sama seveda ne more napraviti bistvenega premika, če se ta ne bo zgodil v glavah voznikov, opozarjajo strokovnjaki. Na strani motoristov in kolesarjev je, da imajo izpravna vozila in da so na vožnjo pripravijo, tudi tako, da so oblečeni v živa oblačila. Predviditi morajo obnašanje drugih udeležencev in seveda sami spoštovati cestnoprometna pravila.

Leopold Pungerčar iz Zveze motoklubov in Josip Rotar, predsednik Mariborske kolesarske mreže, pa sta izpostavila tudi vpliv infrastrukture na varnost. Medtem ko se je na področju projektiranja novih kolesarskih poti v zadnjih letih vendarle naredil premik v glavah projektantov, pa skrbi zelo slabo stanje obstoječe cestne infratrukture, ki je dvoslednim vozilom lahko še veliko bolj nevarna kot avtomobilom.

"Policija šteje, da je kolesar povzročitelj nesreče tudi, če pade zaradi visokega pločnika ali luknje sredi ceste," opozarja Rotnik, ki poudarja pomen strpnosti med vsemi udeleženci v prometu. 

andrej.leban@zurnal24.si

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.