Največji dizelski motor na svetu

Foto: Proizvajalec
Foto: Proizvajalec
Čas je denar. Tovorna ladja, ki ima vgrajen dizelski agregat na fotografiji, potrebuje za pot iz Kitajske do Kalifornije štiri dni manj od konkurence, na krovu pa je sposobna tovoriti 11.000 kontejnerjev velikosti 12 metrov.
Oglej si celoten članek

Da bi 400-metrska tovorna ladja, ki tehta 170.974 tone dosegla hitrost 31 vozlov na odprtem morju, potrebuje motor z veliko moči in navora, najboljša rešitev pa so še vedno dobri stari dizelski agregati. Na fotografiji je Wärtsil-Sulzer RTA96-C, 14-valni gigantski dizelski agregat, ki tehta 2.300 ton, dolg je 27 metrov, visok pa 13 metrov, kar je primerljivo s štirinadstropno zgradbo.

Ta tehnološki čuudež razvije največjo moč 109.000 konjskih moči, prvič pa je ladjo (Emma Mærsk) poganjal že leta 2006. Od tedaj so ga vgradili v 24 ladij, na izdelavo pa čaka še 86 primerkov. Za konec sledi še najbolj zanimiv podatek. Dvotaktni 14-valjnik temelji na tehnologiji common-rail direktnega vbrizgavanja goriva, kar posledično pomeni boljo učinkovitost in nižjo porabo motorja, najvišji navor pa razvija pri 102 vrtljajih v minuti. V vsakem ciklu v valje vbrizga tri litre dizla.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.